marți, 20 aprilie 2010

Turbo Smart Fortwo Diesel

In acest post o sa vorbim putin despre circuitul de turbo de la Smartul Fortwo CDI

Mai jos se poate vedea in fotografie turbina dupa ce am scos bara spate , armatura transversala , si toba , putem observa in partea stanga corpul de admisie al turbinei si in dreapta corpul de evacuare al acesteia .Pe centru observam cele 2 conducte care fac ungerea ( se desface in partea superioara cu cheie de 17 si in partea inferioara cu E6 ) conducta aurie este conducta care duce la valva EGR .


In aceasta fotografie se vad paletii turbinei pe admisie

In imaginea de mai jos observam bolturile care tin turbina pe evacuarea motorului, conducta de ungere si scurgerea uleiului din corpul de ungere al turbinei

In imaginea de mai jos observam in stanga Valva EGR cu actuatorul de actionare al acesteia in cap, Wastgate-ul si conducta de scurgere a uleiului din turbina, apoi pe a doua coala vedem conducta care face legatura intre iesirea din filtrul de aer si admisia in turbina, furtunul de mai jos face legatura intre intercooler si turbo , avem sub el conducta metalica care face legatura intre EGR si turbina pe a treia coala avem conductele care fac circuitul intre intercooler - egr -admisie motor, mai putem observa si garnitura dintr blocul motor si corpul turbinei( evacuare) cateva piulite din cupru ...si binenteles turbina


Ce nu se vede in fotografie este intercoolerul si ventilatorul acestuia ( in curand voi posta si fotografiile cu acesta )

Care este rolul Turbinei , Intercoolerului si al Valvei EGR ...motorul pentru a dezvolta putere mai mare trebuie sa arda mai mult carburant , ca sa arda mai mult carburant ii trebuie mai mult aer , dar aerul cand il comprimam se incalzeste si atunci apare intercoolerul care raceste aerul , egr-ul recircula o parte din ce iese pe evacuare pentru un plus de putere ....acum pe romaneste ...gazele de evacuare pun turbina in miscare , la capatul celalat al axului se afla un alt palet care invartindu-se absoarbe mai mult aer pe care il impinge in intercooler pentru al raci si pentru a baga mai mult aer in cilindri , astfel fiind mai mult aer se arde mai mult carburant rezultand o putere mai mare .

Ce se intampla cand circuitul turbo nu este etans = scoate fum negru
Ce se intampla cand turbina nu mai lucreaza = in general nu mai porneste masina
Ce se intampla cand valva egr nu mai lucreaza = scoate fum negru si nu mai are putere masina
Lista poate continua

45 de comentarii:

  1. ma puteti ajuta sa comand 1 cheie pt smart fortwo (partea electronica nu mai functioneaza deloc) si 1 carcasa pt cheia de rezerva...astept de o luna comanda, si nimic...in curand nu o sa mai pot sa pornesc masina...va rog, contactati-ma...multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  2. In primul rand trebuia sa lasi un e-mail de contact ...o cheie pot face comanda aici la galati si costa 470 ron am facut eu comanda pentru mine de o cheie blank ...cheia pentru butuc aia metalica ma costat 10 ron sa mi-o copie si partea electronica trebuie sa ajung la bucuresti la casa auto sa o programeze dupa zee-ul masinii si am inteles ca si acolo costa ceva banuti operatia in sine ...nu stiu exact cat

    RăspundețiȘtergere
  3. si daca turbina e pe duca, cam la ce bani ne duce o reconditionare?
    am gasit un smart 42cdi de vanzare, 2001 cu 166.000km, ma duc maine sa il vad. ma gandesc ca la motor cam asta ar fi singura problema majora care sa se intample dupa, adica sa nu fie problema acum dar sa apara dupa 5-10.000 ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Am si eu o turbina de Smart , 600 cmc, benzina care trebuie reparata. Crezi ca reusesti?
    monkkhed@yahoo.com .....asta e adresa mea de mail unde poti sa imi scrii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Depinde ce este defect in ea ...trebuie sa o vad , uneori turbinele sunt exploatate pana sunt distruse iremediabil

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut! Eu am o problema mai ciudata iar unii spun k se blocheaza turbina... cer o parere mai profesionala!

    Am patit de 2 ori k in mers masina sa ramana fara putere si dupa o repornire a motorului sa isi revina! Cu sigurantza e ceva legat de turbo pentru ca se simte ca nu mai trage normal!

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. cand moare EGR`ul nu ar trebui sa se aprinda un bec in bord? :-s

    RăspundețiȘtergere
  9. Shiver ...exista posibilitatea sa ramai fara putere de la turbo ...dar cred ca mai degraba are legatura cu actionarea lui ...pentru ca o turbina care se blocheaza in mers se deblocheaza ( daca se mai deblocheaza ) abia cand se raceste motorul

    RăspundețiȘtergere
  10. soarec...daca cedeaza egr se aprinde in cazul in care supapa ramane blocata pe deschis in unele cazuri

    RăspundețiȘtergere
  11. buna am si eu o intrebare... Buburuza mea cand porneste are pe bord 3 linii orizontale trebuie sa astept pana se face N si apoi se aprind noxele si nu are putere sa traga, cineva mia zis ca e problema cu valva Egr si daca e sa schimb valva cam cat m-ar costa?

    RăspundețiȘtergere
  12. Cele 3 linii sunt eroare de cutie si cel mai probabil este o problema la senzorul de pozitie de treapta daca face numai la pornire ...iar cand vine vorba de putere este adevarat ca ar putea fi si de la valva EGR lipsa de putere ...dar valva EGR se poate curata/repara ca noua costa in jur de 700 ron ...de obicei la diesel nu se aprinde martorul motor de la valva EGR de obicei se aprinde in cazul unei erori la senzorul de pe rampa (cel din dreapta fara de care masina merge dar prost si motorul se aude ca dracu' ...)pentru mai multe detalii eventual o programare ma puteti contacta la numarul 0748.556.315

    RăspundețiȘtergere
  13. daca as fi din galati la tine m-as duce clar.. dar din pacate sunt din Harghita o sa-i spun mecanicului ce si cum si nu are decat sa o repare mersi mult

    RăspundețiȘtergere
  14. Deci....am descoperit una alta despre problema mea...

    masina a fost adusa 2000 de km din olanda fara nici o problema... am schimbat uleiul ... si chiar in ziua aceea a inceput problema...
    In treapa a 5-a sau a 6-a se intampla si nu revine pana nu repornesc masina! Deci m-am oprit de fiecare data si am repornit!
    O alta chestie ce am observat e k pot merge si in treapa a5-a dar sa nu-i dau "blana" >100. De mentionat k in treapa a-4 pot merge pana la 130 (maxim pt treapta) si nu se intampla nimic

    Foarte ciudat! :D ajutor....

    RăspundețiȘtergere
  15. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  16. DJ shiver ...problema care o ai nu este o problema comuna ...trebuie studiata mai indeaproape ...din pacate nu iti pot da un sfat punctual in legatura cu ce se intampla

    RăspundețiȘtergere
  17. bunaam inca o problema am dus masina la mecanic si mia zis ca are o bujie rupta nu stii din ce cauza? si mai si consuma ulei

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut,In primul rand vreau sa te felicit pt.blog si pt. informatiile pe care le pui pe el,unii chiar au nevoie. Se vede ca intr-adevar pui suflet in ceea ce faci, sunt posesor de smart fortwo diesel,An 2002, am o intrebare care crezi ca este motivul infundarii valvei EGR??? Am aceasta problema la masina, am desfundat-o acum 12000 de km si acum am aceeasi problema.De mers subturat nu merg,deci singura problema la care ma gandesc ca ar putea fi este de la turbosuflanta sau injectoare sau intercooler-ul. Salutari si sa auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  19. Mersi mult... scuze de deranj Am observat k nenea de la service mi-a pus ulei peste max cu 2 cm
    si am stat 3 ore sa "sug" afara pana sa ajung la linitza...
    apropo daca se poate sa ma lase si pe mine sa intru pe forum... nu mi se trimite mailul de confirmare!
    Smartul are 150.000 de km (nu stiu daca a fost segmentat) dar nu mananca deloc ulei (am vaz pe forum o discutie despre asta de aceea spuneam)

    RăspundețiȘtergere
  20. dj shiver - daca nu consuma ulei asta inseamna ca este bine ...o segmentezi cand ii vine vremea

    Emiriderr- egr-ul se infunda de la execesul de ulei de la turbina ...trebuie vazut daca valva egr este ok si daca turbina este ok pentru un diagnostic exact

    Black cat liza - masina poate consuma ulei din 3 motive ...semeringuri supape , segmenti sau turbina ...trebuie identificata cauza exacta apoi facut un calcul ...bujiile incandescente se rup din cauza ca s-au cocsat pe pozitie (neinlocuite/neumblat la ele niciodata,consum de ulei si depunere de diverse reziduri, etc)si sunt foarte greu de scos bujiile dupa ce s-au rupt ...in general implica demontarea chiuloasei...

    RăspundețiȘtergere
  21. Inseamna ca este turbina de vina,nu este normal ca dupa 10 000 km sa se infunde din nou. II pun cea mai buna motorina de la Rompetrol, dupa cum am mai spus, merg cu ea turata, deci inseamna ca ar fii turbina de vina,normal acum si valva egr trebuie curatata. O sa le dau jos sa ma ocup de ele. Mersi anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  22. salut,

    sunt din arad, de unde si cat m-ar costa o turbina pentru un smart din 2001, diesel...

    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  23. Salut, eu sunt mai novice in ale mecanicii. Ultima oara cand am schimbat uleiul mi s-a spus (doar dupa urmele unor scurgeri de ulei) ca ar fi pe duca turbosuflanta. In ultima vreme ce-i drept consuma mult mai mult si trage mai greu. Asta sa fie? Din cate am inteles nu e tocmai ieftina o turbosuflanta, si nu as vrea sa o schimb daca nu e cazul, dar nici sa nu apara probleme mai mari. :(. Ce parere aveti? Este un smart fortwo diesel,An 2001. Macar sa stiu, daca ma duc iar la service ce sa urmaresc. E cam nasol cand vad femeie. Nu stiu cum sa te traga in piept :(. Va multumesc pentru ajutor

    RăspundețiȘtergere
  24. Am si eu o problema asemanatoare. Smartul e 450/2005/CDI/41cp. Istoricul de probleme:
    -iarna trecuta s-a stricat senzorul de temperatura aer la intrarea spre motor, aparea eroare in bord, aparea si pe Star, scotea fum negru si nu tragea;
    -am schimbat senzorul, eroarea nu mai apare, pe Star nu apar erori;
    -incep problemele: cand e frig (sub 3..5 grade si mai ales la temperaturi negative), primul kilometru masina merge ok; la prima intersectie in care opresc, masina abia mai misca de pe loc, scoate un fum negru de tot, nu are putere deloc; dupa ce cu greu o ia din loc, are putere cam 50-60%, fum scoate mult mai putin si nu mai face figura urata decat la urmatoarea oprire; dupa cam 10km, se incalzeste motorul si merge binisor, fum scazut, putere ceva mai mare; turatia nu trece de 3.000r/min.
    -cand e cald (adica peste 5 grade) masina merge perfect, nu scoate fum, putere 100%, turatia merge pana la rosu, parca nu e aceeasi masina. Iarna aceasta a reaparut problema, odata cu frigul; nu apar erori nici in bord, nici pe Star. in aceasta luna, in zilele calde, masina a mers perfect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceiași pb o am și eu, ai rezolvat-o?

      Ștergere
    2. Viorel in general oamenii dupa ce isi rezolva problemele uita sa posteze si rezolvarea ...problema asta de obicei apare de la valva de unic sens de pe retur care face figuri la rece

      Ștergere
    3. Mulțumesc, am fost la service iar pe tester zicea ca e de la Egr, reparată, aștept sa vad dacă mai face probleme.

      Ștergere
    4. Salut, am curățat egr și a mers bine doar pana am pornit motorul rece. Aceleasi probleme: fum negru, lipsa de putere, abia poate porni de pe loc. După ce motorul se încălzește, masina merge acceptabil. Am văzut ca mi-ai răspuns ca ar putea fi de la valva de retur, este cea care duce motorina înapoi în rezervor?

      Ștergere
  25. Salut, am un smart 800cdi -2001 si ma lasat bobina electrica de la Egr,am observat ca e capsata si vreau sa te intreb daca ai desfacut asa ceva? Crezi ca as putea sa o repar? Sau ajuta-ma te rog cu un mail sau nr de contact de unde pot cumpara una noua,multumesc anticipat :)

    Soso-Craiova (uniq.speed@gmail.com)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bobina aia este o componenta cu comanda electronica , probabilitatea sa poata fi reparata este foarte mica din multe motive , acea bobina se poate achizitiona in regim second hand sau noua , daca nu gasesti una la un pret rezonabil ma poti contacta sa iti dau pret

      Ștergere
  26. buna seara ....detin si eu un smart 800c diesel si de o perioada de timp am observat cand o accelerez mai tare imi scoate fum nu mult dar nui nici negru negru poate fi de la buji _? ca mi se aprinde si un bec galben in bord sub forma de arc si dupa un minut se stinge ....multumesc !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fumul negru in principiu il aveti de la EGR.
      Nu este normal sa se aprinda martorul de la bujii in timpul mersului, el trebuie sa se aprinda doar cand porniti motorul.

      Ștergere
  27. Pt curatarea supapei EGR ,aceasta se demonteaza din circuit .
    Este prinsa cu suruburi pe un suport de aluminiu ;acel suport caut sa-l cumpar dar nu stiu exact cum se numeste si e dificil sau imposibil sa sa-l cer la cei ce dezmembreaza Smart.Deci,cum se numeste acel suport?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei mai multi care fac dezmembrari nu stiu piesele. Se numeste suport EGR si costa 150 ron.

      Ștergere
  28. Bună seara,
    Sunt proaspăt proprietar al unui Smart ForTwo 0,600 benzină.
    După un timp de la achiziție am observat că este sub mașină o pată mică de ulei... după o zi aceeași problemă.
    Masina merge bine,din punctul meu de vedere, de aceea nu înțeleg de unde ar putea veni scurgerea respectivă.
    Poate ma poți îndruma spre remedierea problemei.
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  29. Bună seara,
    Sunt proaspăt proprietar al unui Smart ForTwo 0,600 benzină.
    După un timp de la achiziție am observat că este sub mașină o pată mică de ulei... după o zi aceeași problemă.
    Masina merge bine,din punctul meu de vedere, de aceea nu înțeleg de unde ar putea veni scurgerea respectivă.
    Poate ma poți îndruma spre remedierea problemei.
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca nu intelegi de unde ar putea proveni acea scurgere , poti sa apelezi la un atelier de reparatii auto , de preferat specializat pe marca smart ,.... eu nu pot sa intuiesc pe unde ai acea pierdere ...

      Ștergere
  30. Mulțumesc.si azi dimineață,fiind 5 grade,cand am pornit a scos din alb...destul de mult...de la ce o fi?
    Masina am cumpărat-o acum 2 zile
    Mulțumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fumul alb este fum de ulei , asta inseamna ca probabil ori ai segmentii uzati , ori baga ulei pe la simeringurile de supape , ori cel mai distructiv caz turbina are probleme ...repet fara sa vad masina si fara sa fac verificari nu pot sa iti dau un verdict

      Ștergere
    2. Mulțumesc.
      Astăzi după ce am făcut reviziile de ulei si filtre nu mai trage bine si mai mult de 80...
      Credeam că este turbo,dar dacă ori segmentii,ori supapele sunt afectate poate ar trebui să încep cu o segmentare,fiindca turbo îl aud că trage,dar nu mai prinde viteza...
      Deci cel mai indicat ar fi să umblăm la motor?
      Mașinuța are 79000 km 😥

      Ștergere
    3. Nu are nici o legatura revizia ( uleiul si filtrele ) cu puterea masinii , daca auzi turbina iar este de rau , daca doresti sa umblam in motor trebuie intai facute niste verificari uzuale ( compresie , diagnoza ,dupa caz presiune circuit alimentare , verificare turbo, etc ) , interventiile in motor se fac numai cand masuratorile indica valori care NU sunt conforme cu specificatiile producatorului . Daca esti din judetul galati/ braila sau imprejurimi si doresti sa facem verificarea, respectiv reparatiile ma poti contacta la telefon 0748.556.315

      Ștergere
  31. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  32. salut am un smart fortwo cdi din 2001 am probleme cu pornirea iarna cand este frig daca este sub 0 grade nu porneste am schimbat bujile incadescente si tot greu porneste daca se incalzeste afara porneste care poate fi problema.multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna ziua!
    Smartul meu când e in rampa sau pornește de pe loc scoate un fum negru și mai mult decât atât rămâne și fără putere și nu mai pot porni din rampa care ar fi cauza ? Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere