Intai sa spun povestea masinii , de ce a ajuns la acest RK , in primul rand ca avea o scurgere de apa si de sus am avut impresia ca este chiuloasa crapata , daca era sau nu vedeti mai jos, apoi avea un consum de ulei nu tocmai mare dar eu aproximez undeva la 1 litru la 3000 km , cuzinetii de la biele cand am dat baia de ulei jos aveau nitzel joc ...ma rog sunt mai multe chestii care nu sunt la locul lor
Acum bagam pacientul in operatie dupa cum ar spune un domn doctor :)
Cele necesare in prima instanta : o cutie cu manusi de consultatie , o trusa completa cu Torx-uri , o trusa completa de E-uri , o trusa de chei metrice , o cheie dinamometrica , un micrometru, 2 - 3 tuburi de black si red gasket , vreo 40 de coliere , vreo 5-6 litri de benzina ca motorul in mod sigur nu este curat , un tub de pasta de blocare , si multe altele care nu imi mai trec prin cap acum.
Primul pas decuplam bateria
Apoi intram in groapa si desfacem primul scut
Daca aveti posibilitatea folositi o bormasina cu o cheie de suruburi de tabla de 8
Acum putem incepe sa desfacem instalatia electrica de pe motor
Desfacem mufele de la calculator
Folosim o surubelnita lunga pentru a trage clema inspre spatele masinii
marcam cu bride conductele de benzina sa nu le punem invers cand montam
Le prindem (conductele) cu o brida sa nu ne incurce
Acum desfacem fundul masinii , la majoritatea masinilor gasim suruburile cu cap de TX25, dar daca cumva s-au stricat suruburile in cap le putem inlocui ca in acest caz cu suruburi de metric 6 cu cap de 10
Apoi scoatem armatura barei spate , cu torx 40 (parca)
Acea conducta are pe spate si tabla din imaginea de mai jos prinsa cu surubele
Desfacem din mufe si din conducte actionarea turbo-ului adica chestiile alea doua in care intra furtunele si sunt prinse de tabla care era prinsa de conducta de la filtrul de aer
Facem si ceva poze sa nu uitam mufele care si cum vin, desi eu nu prea am vazut la smart 2 mufe la fel din 2 locuri diferite
In poza de mai jos vedem de la stanga la dreapta mufa de la unitatea de clapeti , de la actuatorul wastgate-ului de turbo si de la senzorul de pozitie al wastgate-ului
Pentru a identifica mai usor mufele notati culorile cablurilor pe ceva
Apoi scoatem armatura barei spate , cu torx 40 (parca)
Se desface din coliere conducta dintre filtrul de aer si admisia turbina
Acea conducta are pe spate si tabla din imaginea de mai jos prinsa cu surubele
Desfacem din mufe si din conducte actionarea turbo-ului adica chestiile alea doua in care intra furtunele si sunt prinse de tabla care era prinsa de conducta de la filtrul de aer
Facem si ceva poze sa nu uitam mufele care si cum vin, desi eu nu prea am vazut la smart 2 mufe la fel din 2 locuri diferite
In poza de mai jos vedem bobinele 2 din ele si o mufa de la una din sondele lambda
In poza de mai jos vedem de la stanga la dreapta mufa de la unitatea de clapeti , de la actuatorul wastgate-ului de turbo si de la senzorul de pozitie al wastgate-ului
Mai masa care da la caroserie de pe cutia de viteze
Pentru a identifica mai usor mufele notati culorile cablurilor pe ceva
Asa arata mufa de la unitatea de clapeti
Aia este mufa de la electromotorul care actioneaza schimbarea treptelor in cutia de viteze acolo se ajunge dupa demontarea intercoolerului , se da jos intai ventilatorul de la intercooler apoi dupa ce se detaseaza conductele se extrage din cleme intercoolerul si apoi se scoatesuportul din plastic al acestuia care are 2 cleme de prindere si 2 suruburi
in prim plan avem motorul de schimbare de treapta , apoi chestia aia din plastic neagra este senzorul de pozitie a treptelor de viteze
in prim plan avem motorul de schimbare de treapta , apoi chestia aia din plastic neagra este senzorul de pozitie a treptelor de viteze
In imaginea de mai jos avem mufa de la Actuatorul de ambreiaj , mufa cu verde este mufa de la ventilatorul de intercooler apoi mufa de pe degetele mele este mufa de la senzorul de pozitie si in ultimul plan este mufa de la motorul de schimbare a treptelor
In poza de mai jos avem o cunducta de vacum care se bifurca si ajunge in diverse locuri , practic este conducta care o vedem pe deasupra galeriei de admisie aer , are o intrare in corpul de admisie aer dupa unitatea de clapeti exact deasupra furtunasului de la supapa de carburant de pe rampa si coboara in jos spre turbo
Asa arata conducta ...
In poza de mai jos avem o cunducta de vacum care se bifurca si ajunge in diverse locuri , practic este conducta care o vedem pe deasupra galeriei de admisie aer , are o intrare in corpul de admisie aer dupa unitatea de clapeti exact deasupra furtunasului de la supapa de carburant de pe rampa si coboara in jos spre turbo
Asa arata conducta ...
Nu mai retin poza dar daca nu ma insel asta este senzorul de pe carcasa ambreiajului ...
Aia este mufa de la sonda de ulei
Mufa cu etansatorul galben este de la sonda de apa ...sonda de apa este chestia aia neagra care este in dreptul la brida verticala 1 cm mai jos
Aia este mufa de la sonda de ulei
Mufa cu etansatorul galben este de la sonda de apa ...sonda de apa este chestia aia neagra care este in dreptul la brida verticala 1 cm mai jos
O poza de asnsamblu
Dupa ce desfacem mufele cand desfacem conducta de frana ar fi bine sa o infundam cu un dispozitiv artizanal format dintr-un furtunas si un dop care sa nu lase lichidul sa se prelinga prin garaj lichidul din restul instalatiei il recuperam intr-un recipient , eu am folosit chiar un borcanel de lichid de frana
Acele doua mufe sunt mufele de la senzorii lambda de pe turbina si de pe toba
uitasem sa specific asa arata firele si conducta scoase din suport
Nu va faceti griji cu mufele de la ABS ca nu aveti cum sa le inversati , una este masa cu tacsu' si cealalta este tacsu' cu amanta
Tot o fotografie cu turbina bobinele si alte cabluri si mufe
In imaginea asta se vad conductele de apa , iar cablul ala negru care este prins de conductele de AC este de fapt plusul de la baterie care ajunge la plusul general de la electromotor ( pentru dom' doctor " le demareor") si apoi la alternator (alternatorul este rahatu' ala de incarca bateria)
Frunza am observat-o si am pozat-o pana sa aerisit garajul de freon , apropo daca dati drumul la freon sfat prietenesc folositi o pereche de ochelari de protectie ...eu ii aveam ...dar nu pe ochi ci pe cap
In poza de mai jos vedem cele 2 conducte pe pe compresor
Dupa cum se prea bine observa fiecare conducta avea cate un surub cu care se prindeau de compresor , apropo atentie inca odata la ochi ...daca aveti posibilitatea cand da-ti drumul la freon face-tio cu usile deschise
Pe conducta vedem si un senzor care il are instalatia de AC
Acelea sunt si firele , unul alb si unul negru
Am decis sa ne bagam si in groapa desfacem suportul instalatiei de franare si ABS de fapt avem o conducta de frana si 2 mufe pentru fiecare senzor de abs in parte
Dupa ce desfacem mufele cand desfacem conducta de frana ar fi bine sa o infundam cu un dispozitiv artizanal format dintr-un furtunas si un dop care sa nu lase lichidul sa se prelinga prin garaj lichidul din restul instalatiei il recuperam intr-un recipient , eu am folosit chiar un borcanel de lichid de frana
Acele doua mufe sunt mufele de la senzorii lambda de pe turbina si de pe toba
uitasem sa specific asa arata firele si conducta scoase din suport
Nu va faceti griji cu mufele de la ABS ca nu aveti cum sa le inversati , una este masa cu tacsu' si cealalta este tacsu' cu amanta
Tot o fotografie cu turbina bobinele si alte cabluri si mufe
In imaginea asta se vad conductele de apa , iar cablul ala negru care este prins de conductele de AC este de fapt plusul de la baterie care ajunge la plusul general de la electromotor ( pentru dom' doctor " le demareor") si apoi la alternator (alternatorul este rahatu' ala de incarca bateria)
Frunza am observat-o si am pozat-o pana sa aerisit garajul de freon , apropo daca dati drumul la freon sfat prietenesc folositi o pereche de ochelari de protectie ...eu ii aveam ...dar nu pe ochi ci pe cap
In poza de mai jos vedem cele 2 conducte pe pe compresor
Dupa cum se prea bine observa fiecare conducta avea cate un surub cu care se prindeau de compresor , apropo atentie inca odata la ochi ...daca aveti posibilitatea cand da-ti drumul la freon face-tio cu usile deschise
Pe conducta vedem si un senzor care il are instalatia de AC
Acelea sunt si firele , unul alb si unul negru
Mai jos putem observa o mufa de la unul din injectoare si vreo 2 mufe una de la senzorul MAP una de la o bobina
Mai jos vedem cum se desface +ul general de pe electromotor ma rog demaror
Pana acu' cam atatea cabluri am desfacut
In poza de mai jos se vede cum mai aveam de desfacut un singur cablu , minusul ul de la alternator
Uite inculpatul...
Acum extrag matzul de cablu
Ia uite ce mana de cablu...
Dupa ce ai desfacut cele 4 suruburi care tin puntea de sasiu ...ridici sasiul si bagand 2 tevi in punte o tragi afara ca pe roaba
Apoi daca cumva afara ploua afara bagi repede motorul in garaj
Dar daca afara doar picura poti sa mai faci cateva poze
Pana acu' cam atatea cabluri am desfacut
In poza de mai jos se vede cum mai aveam de desfacut un singur cablu , minusul ul de la alternator
Uite inculpatul...
Acum extrag matzul de cablu
Ia uite ce mana de cablu...
Dupa ce ai desfacut cele 4 suruburi care tin puntea de sasiu ...ridici sasiul si bagand 2 tevi in punte o tragi afara ca pe roaba
Apoi daca cumva afara ploua afara bagi repede motorul in garaj
Dar daca afara doar picura poti sa mai faci cateva poze
Mai jos vedem motorul de schimb de treapta , dedesupt este actuatorul de ambreiaj si in mijlocul fotografiei senzorul de pozitie
Aici este spatele motorului , unul din cel mai dificil loc de a ajunge cu motorul pe pozitie
O laterala ...
Aici se vede compresorul de AC in stanga sus , in plan central avem legatura intre termostat si pompa apa , sub conducta de legatura de la de racire se poate vedea demarorul adica electromotorul, sub pompa de apa, adica in stanga jos
Aceasta este legatura intre termostat si pompa de apa , in partea de sus se poate vedea senzorul de temperatura
Urmatoarea pe lista galeria de admisie si rampa de benzina
Se desfac cu E10 toate suruburile ...si las pozele sa vorbeasca singurele
Si demontam si restul de accesorii de pe motor , primul compresorul de AC din care am scurs uleiul si freonul , oricum era contaminat cu praf si va trebui curatat
Aici este spatele motorului , unul din cel mai dificil loc de a ajunge cu motorul pe pozitie
O laterala ...
Aici se vede compresorul de AC in stanga sus , in plan central avem legatura intre termostat si pompa apa , sub conducta de legatura de la de racire se poate vedea demarorul adica electromotorul, sub pompa de apa, adica in stanga jos
Aceasta este legatura intre termostat si pompa de apa , in partea de sus se poate vedea senzorul de temperatura
Urmatoarea pe lista galeria de admisie si rampa de benzina
Se desfac cu E10 toate suruburile ...si las pozele sa vorbeasca singurele
Si demontam si restul de accesorii de pe motor , primul compresorul de AC din care am scurs uleiul si freonul , oricum era contaminat cu praf si va trebui curatat
Gaurile de la galeria de admisie
Privire corp pompa apa si alternator ...mai in spate electromotorul
Electromotor
Conectica electromotor
Pompa de apa
Turbina
Un senzor presupun ca este de temperatura
O alta supapa de admisie mai de aproape
Da ...mai devreme v-am aratat cum arata axa cu came ...dar nu v-am aratat cum se ajunge la ea ...e voila
Axa cu came mai de aproape
Aici se remarca uzura axei cu came
Aici se vede si mai de aproape cam cat de uzata este
Asta este singurul cilindru care nu are uzura pe came ...la cilindrul nr 3
Electromotor
Conectica electromotor
Pompa de apa
Turbina
Axa cu came
Un senzor presupun ca este de temperatura
O alta supapa de admisie mai de aproape
Da ...mai devreme v-am aratat cum arata axa cu came ...dar nu v-am aratat cum se ajunge la ea ...e voila
Axa cu came mai de aproape
Aici se remarca uzura axei cu came
Aici se vede si mai de aproape cam cat de uzata este
Asta este singurul cilindru care nu are uzura pe came ...la cilindrul nr 3
Acum sa trecem la problema pompei de apa ...aici se vede pe unde curgea , se vede ca lipseste o bucatica de metal de acolo si se mai vede ca garnitura este distrusa
esti tare
RăspundețiȘtergerektor: wow, da nici nu iti place ce faci:))))Iti trebuie scule, timp si rabdare.
RăspundețiȘtergeresalut silviule
RăspundețiȘtergeredaca tot ai desfacut un asemenea motor ...am o rugaminte poti sa-mi spui motoarele de smart for two benzina din 1999 cate bujii au... eu nu am vazut ca si in poza ta numai 3 iar cand am fost la mercedes cei de acolo au zis ca au 6 asta inainte sa ajung la service mi-au zis ca tre sa schimb toate cele 6 bujii...bineinteles m-am mirat dar am renuntat la schimbul lor motorul mergand destul de bine...eu venisem doar la revizie ..iar cand intr-adevar trebuia sa schimb bujiile m-am dus la magazin sa comand si domnul de acolo a introdus datele motorului smart dupa talon inclusiv seria de la sasiu si mi-a zis ca am nevoie de 6....ciudat dar eu nu mai inteleg nimic...poti tu sa ma ajuti sau mai degraba sa ma lamuresti carei treaba...
2..si la mine consuma ulei exact ca la tine oare de ce pt ca obs ca putere are in schimb i-mi imbacseste bujiile.
TE ROG MULT DACA POTI SI AI TIMP ...SA MA LAMURESTI UN PIC....PT CA TU STI MAI BINE
MULTAM MULT
intr-adevar orice smart indeferent de an de fabricatie are 6 bujii 3 pe admisie 3 pe evacuare...singura conditie este sa fie benzina
RăspundețiȘtergerebuna...am si eu o problema cu smartu poate ma poti ajuta,am ramas fara benzina si iam dat la automat putin cam mult sa il pot parca.....iam bagat 2 litri de benzina sa pot porni sa ajung in benzinarie,iam bagat benzina jumate de rezervor.....iar a 2 zi cand sa pornesc,pornea foarte greu......am mers la un electrician,sa imi masoare bateria,bateria era buna zicea ....mi a zis ca e electromotorul....ma duc la service imi da electromotorul jos il duc la service electromotorul.....imi zice ca e bun il pun pe masina ce sa vezi masina porneste la prima cheie......ajung acasa de la service il opresc....il pornesc iara .....cand ii pun contactu...imi apare in bord schimbatorul era in N,mie imi arata viteza a6a...zic ca sigur e o eroare cine stie....il pun iara tot asa se pune in A,cu schimbatoru in N........schimba viteza pe loc se si aude cu cotactu pus de cand mia pus electromotorul.....ce ar putea avea daca poti da imi dai un rasp te rog
RăspundețiȘtergeresincer...nu am inteles mare lucru din ce ai scris tu, nu pare a fi o problema comuna, ar trebui sa vad cu ochii mei ce se intampla sau sa fac niste verificari la anumite repere. Fa-mi te rog frumos un filmulet cu ceea ce se intampla, pune-l pe youtube si da-mi link-ul pe mess....id: oaneasilviu.
RăspundețiȘtergerete rog daca poti sa ma lamuresti si pe mine cu ceva? smart-ul porneste bine dar parca nu merge rotund si la accelerare scoate fum alb si intrerupe .Fumul parca miroase a ulei .Motorul nu are zgomot de bataie.Mersi!
RăspundețiȘtergereCe alte simtome are inafara celor descrise ?
RăspundețiȘtergerebuna seara,
RăspundețiȘtergeredetin un Smart 4.2, 698cc, benzina, 2003, 93K km si am constatat urmatoarea problema: dupa ce motorul se incalzeste (20-25 min.) in bord se aprinde (palpaie) martorul presiune ulei. Nu pot aprecia daca motorul scoate un sunet diferit (tacanit) si nicinu am constatat un nivel scazut al uleiului.
Rugamintea mea este daca imi puteti spune parerea dvs. cu privire la acest aspect.
Cu stima!
Exista posibilitatea ca ori sa fie supapa de pe rampa defecta (si sa se blocheze cand se dilata) ori pompa de ulei sa faca necazuri cand se subtiaza uleiul ( adica sa fie uzate pinioanele) ori sonda de presiune ulei sa fie termosensibila ....eu in situatia de fata as incepe prin a verifica sonda de ulei apoi as trece la demontarea rampei si verificarea supapei si abia un ultima faza as trece la pompa de ulei
RăspundețiȘtergereSalut asa cum am promis am revenit cu detalii referitoare la revizia de azi....totul bine si frumos am scos toate mufele le-am curatat am scos mufa selector de viteza am curatat-o apoi dupa ce am pus placute ulei in cutie si motor am plecat int-un tur. pe marsarier prima eroare 3 linii am repornit am plecat pe manual sa testez a 3 am mers cu a 3-a pe toata plaja de turatie fara eroare am mers vreo 10 km si manual si auto si fortat si tinut pe unde stiam ca sare toate bune m-am untors la service am achitat si api cand sa plec nu mi-a mai intrat in marsarier incerca motorul dar parca ar fi sarit sau nu stiu simteam si in masina un zgaltait , schimbatorul era in R dar pe indicator aveam N si se auza motorul de schim cum croncanea dar nu cuple ceva?!. am urcato pe elevator am mai facut ceva teste fara motor mi-a aprut pe manual cu motor oprit chiar si a 6-a si motorul ala de schimbare mergea in truna de tot trecea prin viteze pana ajungea la 1 nu mai intra acum in a 2-a si intra in R , repet cu motorul oprit. am decuplat contactul l-am cuplat din nou nu mi-a mai aparut nimic nici N nic 3 linii nimic, dupa mai multe cuplari si decuplari cu toate ca maneta era pe N se aude un zgomot de motor si apare N, in fine am mai umblat pe la mufe am mai miscat actuatorul si apoi am plecat in probe , iar perfect cand am oprit si imediat am pus contactul nimic la indicatorul de viteza , dupa ceva timp fara contact apare N aud iar zgomot la motorul de schimb R n se mai cupleaza dar plec in A merg ce merg prin curtea service-ului ma opresc iar nimic eroare acum in bord nici 1-a nu mai vrea fac pauza de 10 min cupleaza si reusesc sa o parchez acolo la ei. Nu inteleg cum se intampla cand merge cand nu, nu am facut decat sa scot mufele de la motor actuator si mufa aia mare selector atat . Te-am adugat si pe mess sper ca nu te superi poate ma poti lamurii. Mersi.
RăspundețiȘtergere:) ce-i tragic este ca in mod cert as afla ce are masina in vreo 20 de minute daca as vedea masina... nu am certitudinea care din cele doua elemente ( motor schimb treapta sau senzor pozitie treapta este defect ) ai putea incerca sa o pui pe un tester ( star c3 ) sa vezi ce erori ai ...dar cu mai multe detalii nu te pot incurca ca deja am ajuns la capat cu presupunerile...
RăspundețiȘtergereDaca o fac sa mai mearga unpic vin la tine! Saptamana viitoare tre sa ajung la Braila as veni cu ea, crezi ca ai avea timp sa te uiti si sa o punem la punct? Intra pe mess cand ai timp si da-mi niste detalii cum sa te contactez id mess: alexmihaidan
RăspundețiȘtergeresalut,
RăspundețiȘtergeream si eu un smart din 2000 599 benzina cump recent...si cred ca am luat o mare teapa...trebuia sa fie un cadou pt sotia mea si nestiind multe despre aceste masinute am luat o fara a verifica mai mule. An ajuns ce ea acasa toate bune si frumoase..fericire maxima...a doua zis am vazut sub masina pete de ulei!! am intrat in panica mare m am uitat sub ea (ceea ce nu am facut inainte sa o cumpar...prost) si am gasit pe planetara din dreapta ulei..deci curge de undeva de mai sus...si mai este un loc de unde curge...undeva de zici ca ia pus el un buson de pt ulei sau ceva de genul asta...poate resusec sa postez o poza sa te lamuresc....nu stiu unde sa ma duc si ce sa fac...eu sunt din Bucuresti..am inteles ca tu esti din Galati? ma poti ajuta cu ceva? sfat..unde sa ma duc ce sa fac....merci mult de tot!
am vb la telefon detaliile...
RăspundețiȘtergereBuna.
RăspundețiȘtergereAm si eu o prblema...am un smart fortwo anul 2000, 599cm pe benzina.Au fost schimbate la motor:inloc. bujile,inloc. filtru de aer, schimb ulei (5w 40),filtru de ulei,garniture chiulasa,prezon chiulasa,simering,supapa.Turbo a fost reconditionat dar...
Problema e ca tot mananca uleiul si masina scoate un fum alb rau de tot...mecanicul a zis sa duc turboul inapoi dar tot la fel face deja de trei ori am dus inpoi la firma aia de reconditionare si au zis ca turboul e ok... mecanicul zicea ca tot iese ulei acolo la turbo unde trebuia sa iasa aerul.si toba e plin cu ulei...ce pot sa fac?e ceva cu motorul?
Salut!
RăspundețiȘtergereAm cumparat un smart for two din 2002 599 benzina si la relantiu se aude o frecare usoara de parca ar fi o cure a slabita ,are demaraj bun ,trage bine pana pe la 90km/h dupa define lenesa.Problema este ca la RAR cand a accelerat nenea de la fum la 5 6000 de ture scotea fun ca in furnal si mirosea foarte urat.
Intrebarea este daca puteti dupa descrierea facuta de mine si experinta d voastra sa imi spuneti cam ce trebuie schimbat la motors si cat ar costa lucrarea,minim schimbat garnituri semeringuri segmenti cuzineti?
Multumesc!
Nu poti sa stii ce este intr-un motor pana nu il desfaci.
RăspundețiȘtergereCa sa imi dau cu presupusul este posibil sa ma insel si problema ta sa fie de alta natura.
Cel mai bine e sa facem o constatare
Buna ziua, am si eu o problemuta... am un smart 599 benzina din 2003.. a fost segmentat motorul si consuma undeva la 8 %.. am mai avut unu inainte din 2001 tot 599 benzina si consuma 5%.. din cate am mai citit cineva scria ca e din cauza turbinei.. si nu trage aer destul.. de aceea e consumu mai mare..
RăspundețiȘtergereMultumesc!
Cel mai probabil sa gresit undeva la asamblare ... din nefericire nu pot sti ce problema are masina fara sa ii fac o verificare
RăspundețiȘtergerema poti ajuta cu o problema, unde se afla seria la motor ?
RăspundețiȘtergeresub termostat, in stanga electromotorului pe carter
RăspundețiȘtergeresalut.am un smart 1999 benzina 40 kw 599 cmc.nu stiu sigur dar cred ca una din sondele lambda au fost anulate de celelalt stapan.acest model are una sau doua sonde lambda?
RăspundețiȘtergereBuna ziua...am un smart fortwo diesel din 2002. Can opresc motorul sau cand e in marsalier , se aude un carait, ce reprezinta?
RăspundețiȘtergerese aude un carait ..unde? la cutie... la motor....? sunt prea multe variabile si descrierea ta este prea succinta
RăspundețiȘtergeresalut am un smart din 1999 am duso la mecanic pt ca imi fierbea motorul si se oprea cand erau trei oulete la apa si nu se incalzea radiatorul a schimbat termostatu si tot fierbe si se opreste .intrebarea mea este se poate sa nu isi traga apa in motor .din cate am mai citit pe internet apa are cadere prea mica din borcan la motor si nici nu se aeriseste in mers crezi ca poate sa fie asta problema si daca da sa imi spui cum sa o aerisesc multumesc mult.
RăspundețiȘtergereSalut! Aerisirea instalatiei se face fie cu un dispozitiv special, fie trebuie ridicata de puntea fata. Mie, cei de la service, asa mi-au facut dupa ce mi-au inlocuit turbo. Si apropo de fumul ala alb cu miros urat... Este din cauza defectarii turbo. Uleiul ce unge axul intra in motor prin admisie din cauza uzurii bucselor. Ne mai auzim
RăspundețiȘtergereSalut am un smart fortwo 2009 motor 999 benzina 71 Cai, model 451 cutie automata, doresc sa stiu cand se schimba uleiul la cutia de viteze, deoarece a inceput sa schimbe vitezele la turatii mult mai mari decat de obicei. Masina are 46000 km. Cu stima Narcis Olt
RăspundețiȘtergereSalut am un smart diesel 2002 am schimbat semering la cutie pt ca pierdea ulei si am gasit parghia de la furca gaurita am sudat o dar dupa ce am montat tot la loc apare eroarea cu triunghiul la relanti circa 5 minute iar daca este cald afara chiar mai repede
ȘtergereIn mers merge perfect.multumesc pt sfaturi de la cine stie de unde e problema
triunghiul este controlul stabilitatii...probabil ai distrus mai multe in momentul demontarii
Ștergerein teorie la 25000-30000 km
Ștergerecate sonde lambda are un smart fortow din 98 599 cc benzina?
RăspundețiȘtergereAre o singura sonda pe turbo.
Ștergereexcelent!!!! dar cu rugina de la caroserie ce facem? :D repari si vw polo :D
RăspundețiȘtergereIn general Smart-ul are putina rugina sau deloc, oricum pentru problemele legate de caroserie exista cineva care se poate ocupa. Nu reparam alte marci decat in cazuri deosebite.
ȘtergereDomnu Silviu spune mi te rog de ce imi fierbe apa la smartu meu de 600 cm benzina ca nu ii dau de cap mai am un pic si deafac smartu surub cu surub, scuzati deacrierea dar is disperat nu stiu ce sa ii fac, multumesc pentru intelegere
RăspundețiȘtergereDomnule Silviu spuneti mi va rog din ce cauze fierbe apa in motorul de 600cm benzina, va rog sa scuzati cum am scris dar is disperat nu ii dau de cap mai am un pic si desfac smartu surub cu surub, multumesc pentru intelegere.
RăspundețiȘtergereDaca termostatul si pompa de apa sunt ok , a mai ramas radiatorul din fata ...daca radiatorul este ok , bagati aer pe furtune vedeti sa nu fie infundate cu un corp strain
ȘtergereVa salut! Chiulasa se poate da jos cu motorul montat?
RăspundețiȘtergere0.7 benzina.
Multumesc!
Se poate, dar este chinul dracului ...
ȘtergereCum pot da capacul de la motor? Pe sus sau trebuie dat jos motorul?
RăspundețiȘtergereDepinde care capac , capacul de distributie , capacul de culbutori ? , pe masina sunt destul de dificil de accesat si oricum in ambele variante aveti nevoie de scule si spatiu adecvat depanarii
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereSalut. Am și duo întrebare (of topic) am un Smart fortwo din 2001 , de curând i-am pus un voltmetru și observ că uneori nu incarca rămâne pe 12,( 3,4) daca plec cu ea am văzut că începe să încarce până la 14,5. Dar mie frica sa plec cu ea sa mă lase în drum. Așa că o opresc și o pornesc până începe să încarce. Când nu incarca am observat că nu învârte fulia de la alternator . (Că o părere parca atunci când nu incarca și opresc motorul parca merge mai ușor) are cumva ambreiaj?
RăspundețiȘtergereSmarturile fortwo din 1999 pana in 2006 nu au ambreiaj pe alternator
ȘtergereCând nu incarca, pornesc luminile și începe să încarce imediat. Să fie alternatorul pe duca?
RăspundețiȘtergereEste posibil ca releul de incarcare sa se pregateasca de deces
ȘtergereSalut. Azi am încărcat instalația de AC, cu freon și ce mai trebuie. Iau făcut verificarea la presiune și au zis ca circuitul e ok. ȘI SURPRIZA!!!!! Aer rece baga puțin. Compresorul pleacă, ventilatorul merge.... Dar aer puțin mai rece decât fără. Afara sunt 28 de grade ce sa fie???
RăspundețiȘtergere(când opresc motorul se aude un fasait la compresor vreo 1o secunde) mulțumesc.
Te rog frumos, spune-mi și mie de unde închid căldura, ca de la butonul de aer rece sau cald nu se închide de tot, și din această cauză nu merge AC-ul cum trebuie. Mulțumesc
RăspundețiȘtergereBuna ziua am o problema si eu cu un smart 2002 599 benzina.porneste foarte greu si cand porneste merge sacadat tare nu se accelereaza scoate fum si miroase a benzina.am schimbat bujiile toate 6 si injectoarele noi toate.imi arunca benzina si pe tubulatura care vine de la intercoler.nu stiu de ce sa ma apuc o ideie ceva sfaturi ti-as fi recunoscator.multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereMasoara si compresia la toti cei 3 cilindri si vezi cum este, ideal ar fi peste 10 bari .
ȘtergereBună seara, am și eu un smart fortwo benzina 06 98 și am o problema cu el scoate fum albastru miros de benzina nearsa daca scot fisele alea de sus nu se simte nimic motoru merge în continuare le-am scos pe toate trei și tot merge ma puteți ajuta cu ceva
RăspundețiȘtergereSmart-ul tau are 6 bujii. Ca sa ai acces si la celelalte 3 trebuie sa demontezi bara spate. Iti recomand sa faci un test de compresie.
RăspundețiȘtergereBuna ziua un mic sfat va rog,e adevarat ca trebuie dat motorul jos ca sa demontezi electromorul la 0.8 diesel?
RăspundețiȘtergereUn numar de telefon va rog
RăspundețiȘtergere