miercuri, 21 aprilie 2010

Schimb placute-discuri frana si rulmenti fata

Pentru schimbul discuri operatiunile sunt urmatoarele :

Dupa cum se vede folosim un cric si ridicam roata

Desfacem roata cu Tubulara de 15

Desfacem Etrierul cu cheie de 13 si tinem contra cu cheie de 17 ( se poate desface numai in partea de sus ca etrierul se rabateaza pentru a ascoate placutele de frana)

Atentie la surubul din partea de jos ca este o corcitura de 13 cu 14 care de obicei este intepenit , nu recomand sa incercati sa il desfaceti probabil nu a fost desfacut niciodata

In partea de sus este bine dupa scoaterea placutelor sa punem la loc surubelul sa nu ne incurce

Apoi desfacem cu E18 calaretul la etrier ( in poza am folosit si o cheie inelara pentru a desfileta mai repede)

Sus tot cu E18 se desface

Apoi folosim un Torx de 25 sa desfacem surubelul care tine discul de frana

Si vom descoperi rulmentul de la roata cititorul de ABS si senzorul acestuia

Rulmentul dupa cum se vede are un capac de tabla in cap

Se extrage acesta cu o surubelnita si un ciocan de cauciuc

Cu un E14 se desface surubul

Se trage de el afara

Se verifica cat de nasoala este treaba
Daca nu are joc se baga vaselina dupa ce se scoate Semeringul

Si se poate pune la loc .......

Sau montam rulmenti noi ...mai jos se vede axul si cititorul de ABS

Se unge cu vaselina

Se pune rulmentul

Se unge iar cu vasilina si se da cu pasta de blocare la jumatatea surubului

Se pregateste capacul

Se baga vasilina in capac ( in cazul in care vreodata se uzeaza semeringul sa intre vasilina )

Se moonteaza discul de frana / calaretul / placutele de frana

Se curata Calaretul ....se unge bine

Si se asambleaza roata ....Spor la treaba ....timp de executie vreo 30 de minute de roata

3 comentarii:

  1. Buna seara! Am si eu o intrebare. Am un Smart ForTwo Coupe din 2001 benzina si as dori sa stiu si eu ce placute de frana pe fata sa imi cumpar, pentru ca trebuie schimbate cat mai curand. Vreau niste placute care sa nu fluiere cand pun frana. Am avut niste placute care au fluierat la franare pana in ziua de azi si trebuie sa le schimb pentru ca sunt avertizat sonor. Deci imi puteti spune concret? Multumesc mult! Scuze de deranj. O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu pentru mine folosesc placute de frana englezesti foarte bune calitativ care au costa aprox. 130 ron setul

    RăspundețiȘtergere
  3. Si firma mi-o poti spune? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere