marți, 20 aprilie 2010

Reparatii Generale Smart Fortwo

Aici voi incerca sa explic tuturor care au abilitati tehnice cum pot repara cat mai simplu un Smart Fortwo , intrucat majoritatea posesorilor de astfel de jucarii au intampinat probleme in intretinerea lor







424 de comentarii:

  1. salutare,

    de curand am si eu o buburuza...un moft de-al meu demult, insa deabia acum mi-am permis ca banuti si timp. e cam vechi, dar l-am luat caci era ocazie, cica :) doresc sa invat mai multe, mai ales ca intampin probleme...chiar vreau sa cunosc masinuta. am nevoie de cineva sa se uite la ea, sa ma ajute cu schimbatul, etc. prima problema : pierde lichidul de racire :( ma uit zilnic dupa un numar de contact...pls help :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru informatii despre probleme tehnice se poate cauta problema pe www.reparatiismart.blogspot.com sau ma puteti suna la nr. 0748.556.315

    RăspundețiȘtergere
  3. salut! da mi, te rog, o informatie in legatura cu un smart. vreau sa l achizitionez de la un prieten. masina nu mai functioneaza. explicatia lui este ca intr o buna zi, intr o intersectie, masina n a mai vrut sa intre in viteze. de atunci nu mai poate sa o porneasca pt ca probabil calculatorul nu mai recunoaste viteza si nu permite pornirea motorului.ai mai auzit cumva genul asta de problema? e grava?? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Problema nu este neeaparat grava dar reparatia in functie de defect poate costa minim 400 ron si maxim 2000 ron , problema este ca nu pot diagnostica problema reala fara sa vad masina

    RăspundețiȘtergere
  5. salut, am si eu un smart fortwo si de cateva zile am vazut ca nu mai trage la deal decat f greu....am dus-o la un tester si mi-a zis ca e ceva la problema la senzorul de detonatie si la presiunea de supraalimentare. se pot remedia aceste probleme? este f costisitor? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Senzorul de "detonatie" este senzorul care citeste timpul pentru scanteie de pe volanta costa 230 ron nou pe un producator italian sau 100 ron SH original , se inlocuieste cu ajutorul unei chei TX30 in aprox 5 minute , pe partea cu presiunea din circuitul de turbo aici eroarea poate aparea din 2 motive unul din motive poate fi defectiune la senzorul MAP ( care costa 160 ron nou ) sau poate fi o problema de etanseitate la tubulatura de la circuitul de turbo , in principiu daca se constata ca este o problema de etanseitate timpul de reparatie este de aprox 90 minute asta inseamna ca la service te poate costa maxim 200 ron sau la un mecanic de cartier undeva la 50-100 ron ...intai de toate trebuie vazut ca nu cumva turbina are o problema (paleti uzati din cauza jocului la ax, etc ) , in principiu scoate mufa de la senzorul MAP si vezi daca trage altfel , daca cu mufa scoasa fuge inseamna ca problema nu este de etanseitate a tubulaturii sau defect mecanic la turbo ...Daca erai din Galati sau din apropiere problema se simplifica rapid

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am un smart for two de 799 cm3 si nu trage la deal . Am curatat supapa EGR pentru ca am fost sfatuit de un prieten care a pus-o pe tester . Trebuie schimbat EGR sau poate fi alta piesa care sa nu functioneze?

      Ștergere
  7. buna, am un smart la fel ca cel gri-albastru (cel colat cu cifre si litere). poti sa ma ajuti sa fac rost de o aripa fata dreapta si partea din fata de care se prinde numarul de inmatriculare (nu neaparat la culoare)?

    RăspundețiȘtergere
  8. m-am uitat mai bine la poza la cel cu cifre si litere, dar cel din poza e modelul mai vechi. ori al meu e facelift. difera farurile si automat si aripa. oricum daca ma poti ajuta astept un raspuns

    RăspundețiȘtergere
  9. Va rog sa lasati modalitate de contact sau sa va logati cu un cont din cele enumerate ...raspunsul pentru plasticele aqua numerical blue este simplu ..la orice magazin ce importa piese auto din import se poate gasi elementul original , pretul incepand pentru aripa gata vopsita in acel fel incepe pe la 1200 ron

    RăspundețiȘtergere
  10. nr meu 0721219706 florin. intentionez sa o bag la service la reprezentanta Mercedes. credeti ca e bine asa? si sa le precizez ce ati scris mai sus?

    RăspundețiȘtergere
  11. hi, am si eu o buburuza mica si de ceva vreme la pornire imi croncane actuatorul, parca lucreaza aiurea vreo 10 secunde , in acest timp imi palpaie pe bord pizitia A , dupa abia vreo 10 secunde imi apare N`ul si pot porni masina , dupa ce porneste totul decurge normal , o trec pe A si schimba ea toate vitezele in mod normal, stie cineva care poate fi problema? va multumesc ( CJ 83 FMF )

    RăspundețiȘtergere
  12. Exista posibilitatea ca sa fie o problema la instalatia electrica , aceiasi problema am intalnit-o la diverse masini la care simtomele se agravau cu timpul, in 80% din situatii au fost cabluri cu probleme de conectica

    RăspundețiȘtergere
  13. ms frate, sper sa fie asa , maine curat toate mufele, si reinstalez softul, sper sa mearga oki, si cu prima ocazie cand vii la cj dau o bere ---doua---noua----ca mi`s tare dragi mamarutzele astea,apropo , am un motor de 799 cdi, daca te intereseaza ceva piesa suna`mi 0740 182 183,ms pt sfat. numai bine, cj 83 fmf te saluta

    RăspundețiȘtergere
  14. in primul rand nu suntem frati , apoi daca ai fi citit atent ai observa ca am spus instalatia electrica nu mufele ...poti curata mufe pana iti vine rau pentru ca daca ar fi sa iti explic cum si de ce dispare A-ul ar trebui sa scriu eseu despre cutia de viteze a smartului asadar scoate mufa din calculatorul din spate si suna mufele ca sa verifici tot cablajul . Apropo de piese eu pentru reconditionari motoare folosesc numai piese noi si originale pentru a putea da garantie , carpeala cu sh-uri nu o recomand nimanui pentru ca rezolva o problema doar pe moment

    RăspundețiȘtergere
  15. oki, man, am inteles, insa nu tre sa te agiti, cu atat pot si eu sa te ajut,daca ai nevoie, motorul are 40000 km, si iti dau gratis orice, insa eu cred ca tot la mufe ii baiul, ori inainte ori dupa, ca nu am prea intalnit cabluri defecte pe parcurs, au fost defecte ori la intrarea in mufa ori la papuci, azi am scos mufa de la actuator si am miscat`o putin, si brusc o disparut simptoma, insa cum se incalzeste putin si am timp ma bag mai tare in mamarut si daca tre schimb toata instalatia electrica si sigur o sa fie mai bine, nu`i stres, si vb ta pun una noua noutza,de la a la z, insa tot frate ramai, ca te ocupi de smarturi, si nu ai de ales, si mai ai niste frati...sau cumnati...ca mai am si un bmw 320d din 2006 si si aia is frati cu mine, deci nu prea ai de ales ;)) , si chestia cu berea ramane valabila ;), iti urez spor la treaba si ms pt. sfat, o seara faina iti urez

    RăspundețiȘtergere
  16. tot eu is, apropo, hai otelul, sper sa iesiti campioni anul asta, sa mai dam ora exacta si din provincie, ;)), doamne ajuta

    RăspundețiȘtergere
  17. buna ziua, am o problema la smart, imi porneste ventilatorul de racire, sau termocupla? nu stiu exact cum se numeste, ii ventilatorul de pe radiator, porneste exact dupa ce opresc motorul, sau mai nou ramane pornit inca 15-20 secunde dupa ce opresc motorul, pe bord imi arata 2 linii sau o linie la temperatura motorului, ma poate ajuta cineva ?

    RăspundețiȘtergere
  18. Daca este ventilatorul care porneste in spate in compartimentul motor inseamna ca ori este defect senzorul de temperatura a aerului din admisie ( la benzina este pe galerie langa senzorul map si la diesel este pe intercooler)ori este cablajul lui intrerupt ...daca porneste electroventilatorul din fata inseamna ca un cablu de la zee de obicei eroarea o primeste de la instalatia de AC care este pe acelasi circuit respectiv ventilator ...problema de obicei este la ventilatorul de la intercooler si este din cauza cablajului ( rareori senzorul de temperatura aer se defecteaza)

    RăspundețiȘtergere
  19. si cum pot sti care ii problema? Schimb senzorul intai si daca problema persista ce fac, ii vb. de ventilatorul din spate de langa filtrul de aer, ii cdi smartul

    RăspundețiȘtergere
  20. mai poate sa imi spuna cineva ceva despre aceasta problema? ce trebuie sa fac daca ii defect cablajul? se poate inlocui ? sau trebuie sa schimb toata inslalatia electrica? plus ca nu imi merge nici clacsonul, se poate sa fie instalatia defecta, ma poate ajuta cineva?

    RăspundețiȘtergere
  21. Simplu...ai... 3 variante : 1) cablurile 2 ) mufele 3)senzorul ...senzorul de obicei se schimba ultimul ..dar acest senzor se poate vedea si masura daca este bun sau nu ...la cdi il vei regasi infipt in intercooler in partea stanga jos sub tubul care pleaca catre egr

    RăspundețiȘtergere
  22. k, am intes, insa creca trebuis sa merg la un electrician, ca nu stiu cum sa verific cablurile, mufele...as putea sa le curat cumva, insa iar o sa ma impiedic sa masurarea senzorului, de clacson? cred ca intai o sa il dau jos sa il leg pe o baterie, poate ii ars, daca nu....cred ca din nou ii vb de mufe...cabluri...s.a.m.d.....sper sa nu ajung sa inlocuiesc toata instalaita electrica, apropo o schimbat`o cineva? stie cat costa? ms colegu de la smart galati, mai poti sa imi dai niste sfaturi?

    RăspundețiȘtergere
  23. pentru claxon ai doua variante ...banda(spira) de la volan sau contactii de la claxon ( uneori este defect claxonul de la apa ) problema claxonului este o problema comuna la smart ...normal ca iti mai pot da sfaturi ca deaia am si creeat blog-ul asta , pentru a ajuta oamenii din tara ...si cand vine vorba de cablaj acesta se inlocuieste dupa caz unde este nevoie cu cabluri banale care nu costa foarte mult ...

    RăspundețiȘtergere
  24. cineva imi spunea ca banda spirala nu poate fi, ca ar fi aprins becul de la airbag daca ar fi ea, insa nu ii aprins decat la pornire, si pe tester nu arata eroare la airbag, ii adevarat sau nu ? spune`mi te rog unde is contactii de la claxon??? ca am dat claxonul jos in seara asta si legat pe diract merge, insa ii putin ragusit, pe volan daca apas caxonul imi ticaie ceva releu , cred ca releul ala ii bun ???

    RăspundețiȘtergere
  25. Ei daca acel cineva ti-a spus inseamna ca trebuie crezut ...eu am vazut masini shmenuite cu lita trasa ca sa se aprinda martorii corect dar sa nu mai ramana aprinse becurile care nu trebuiau asa ca restul este istorie ...deci teoria claxonului nu am facut-o niciodata decat sa discutam despre cat de oxidat este contactul de la claxon si daca are sau nu are releu mai bine te-ai apuca si ai verifica circuitul ...nu este foarte greu trebuie doar sa suni firul de + si sa verifici daca da corect la masa ...

    RăspundețiȘtergere
  26. ce inseamna sa suni firul de + ? :-s , nu prea inteleg ....zi-mi te rog mai concret, ca nu am auzit niciodata termenul asta - sa suni - :-s

    RăspundețiȘtergere
  27. sa suni inseamna sa verifici cu aparatul de masura continuitatea unui traseu/cablu ...adica pui aparatul de masura pe singura treapta cu "Buzzer" si verifici daca isi face circuitul

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna ziua,
    am si eu o intrebare la d-voastra,si anume:
    cat ar costa un motor pentru Smart de 600cmc benzina-2001 cutie semiautomata
    multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  29. Un motor RECONDITIONAT CU PIESE ORIGINALE SI CU GARANTIE 80.000 KM cu motorul vechi la schimb costa cu tot cu montaj 1000E

    RăspundețiȘtergere
  30. cat merge un motor diesel nou nout? merge 100 000 km?

    RăspundețiȘtergere
  31. buna ziua, am si eu o problema la smart, in frana de motor imi sare din viteza si imi apar 3 linii pe bord, in unele cazuri isi revine in mers, si reapare A pe bord si merge normal, in alte cazuri ii nevoie sa repornesc motorul, ce poate fi? Cutia? :(

    RăspundețiȘtergere
  32. In primul rand nu va sare din viteza ci debraiaza la semnalul de eroare cutie ,nu este cutia este problema de instalatie sau/si accesorii comanda...nu va apucati sa schimbati cutia aiurea simptomul care il aveti poate aparea de la vreo 5-6 probleme electrice , apoi responsabil de disparitia A-ului mai pot fi accesoriile de comanda gen motor schimbare treapta si/sau actuator in putine cazuri poate fi senzorul de pozitie de treapta ...in cazul in care nu ii dati de cap puteti veni la galati pentru o verificare in weekend

    RăspundețiȘtergere
  33. am si eu un smart fortwo si nu porneste
    nu e de la baterie si nici electromotor (cred) stiti de la nu ar putea porni?

    RăspundețiȘtergere
  34. Smartul pentru a porni depinde de multi factori si de multe subansamble/componente am nevoie de mai multe date si simptome ca din pacate nu pot face telepatie sau voodoo cu masina

    RăspundețiȘtergere
  35. Salut! Am si eu un smart fortwo 599 40kw din 2000,urmatoarea problema apare la ea....cand o accelerez se ramane putin turata ca si cum ar fii socul tras si apoi dupa 1 sec revine...ca si cum ar avea "aerul dat mare"...si cand schimba viteza face acelas lucru se mai tureaza putin in intervalul ala de schimb...ce poate fii?aaa si am uitat ventilatorul de la intercooler porneste odata cu motorul..am schimbat senzorul de temperatura dar...face la fel...iar la relanti merge putin cam oval:P....cam ce ar putea fii?Multumesc Frumos ! Alpanino

    RăspundețiȘtergere
  36. asta nu este o problema comuna, motorul daca spui ca merge oval...ar putea fi de la cablaj, culbutori, tacheti....nu pot sa imi dau seama din povesti...ultimul motor care a mers oval avea un culbutor ciupit si nu mai deschidea o supapa corect...si apropo de ventilator ...ai o problema pe instalatia electrica

    RăspundețiȘtergere
  37. buna, zpune`mi te rog unde gasesc senzorul de pozitie de treapta, la smart fortwo 799 cmc cdi, ms

    RăspundețiȘtergere
  38. in acelasi loc unde este si la benzina pe cutia de viteze

    RăspundețiȘtergere
  39. sal
    Sunt din braila
    Si ma intereseaza sa cumpar un smart,dar chestia este ca nu stiu nimic despre aceasta masina
    Daca ma poti ajuta??
    id meu taranuflorentin87
    oricand online

    RăspundețiȘtergere
  40. am acces la el pe sub masina sau trebuie sa demontez una alta?

    RăspundețiȘtergere
  41. nu cred ca ai acces facil...daca nu dai jos roata si aparatoarea

    RăspundețiȘtergere
  42. stii cumva un loc in romania unde se tapiteaza cu piele scaune de smart? sau ceva firma seriosa?

    RăspundețiȘtergere
  43. nu este o firma...este o persoana particulara si pe deasupra eu sunt din galati si persoana respectiva la fel

    RăspundețiȘtergere
  44. buna, iar am o belea la smart, cand plec de pe loc imi scoate fum negru, la deal urca tare greu, numai cu 1, si daca ii mare panta se opreste, ce ar putea fi? EGR ul?

    RăspundețiȘtergere
  45. EGR-ul la diesel face multe nasoale ... in principiu eu zic ca trebuie sa il verifici inainte

    RăspundețiȘtergere
  46. buna, am rezolvat problema cu fumul negru, adica.......s-a rezolvat singura.....ca cineva mi`o recomandat sa merg in afara localitatii cat de tare pot, am merg cca 20 km cu 100 - 130 la ora, intre localitati .....si o disparut fumul, acum are mai multa putere si trage masinuta insa o reaparut alta problema , imi suna ceva in motor ...sau in cutie ...ca si cum s-ar rupe ceva.....insa numai la pornire, si imi apare viteza 6 sau A sau N , am mai citit pe blog si am verificat mufe si cabluri, par oki, mufa de la actuator era putin oxidata si atat, am cutatato si tot asa suna, insa numai la pornire, in rest ii oki , dupa ce apare N`ul pe bord pot porni , insa dureaza pana ce apare si cred mi`am ars si ceva bujii incandescente( ca imi ramane becul de la bujii aprins vreo 30 de secunde). ce sa mai verific ?

    RăspundețiȘtergere
  47. Pentru timpul de asteptare pana apare N schimba senzorul de pozitie de treapta ...pentru bujii incandescente foloseste un tub de M10 lung sa le extragi si le verifici alimentandu-le la baterie ...apoi verifici mufa de la unitatea din dreapta motorului ...daca nici atunci nu ai scapat de martorul bujii verifica mufa de la alternator

    RăspundețiȘtergere
  48. gata, l`am reparat :) , ms, apropo, nu cumperi un smart nou ;)) ? ms, sper sa nu mai apara probleme.

    RăspundețiȘtergere
  49. :) eu sa cumpar un smart :) am 3 bucati , ca sa mai fac cu inca unul

    RăspundețiȘtergere
  50. ihi , da asta ii reparat de mine ;)) , dupa ce m`ai invatat tu ;)) , glumeam, mersi mult, poate ne intalnim vreodata si ma revansez, toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  51. hi, iar imi scoate fum negru si nu trage deloc şi nu aud turbina deloc, nu am turometru şi mi se pare ca se plafoneaza motorul la o anumita turatie, degeaba accelerez pana in podea, poate fi turbina infundata?

    RăspundețiȘtergere
  52. salutare. am si eu un smart din 2001 si am sparta oglinda de la portiera din dreapta. daca aveti una cum pot lua legatura sa o cumpar( precizez ca doar oglinda lipseste suportul de plastic este intact)

    RăspundețiȘtergere
  53. Vrei numai sticla ( fara suportul atasat pe spate ? ) daca da .. costa 50 ron sau ai varianta doi sa o iei noua

    RăspundețiȘtergere
  54. sal. am cumparat de putin timp un smart de prin 2000 cu motorul de 600cm3 si are probleme la aprindere , cel putin asa m-i sa zis, miroase uleiul foarte tare a benzina si pe la 130km/h a scos ceva fum. Aveti idee de la ce ar putea fi? E adevarat ca trebuie umblat la segmenti la un anumit numar de km? Al meu are 112000 km ..... probabil..! ms frumos!:)

    RăspundețiȘtergere
  55. Putin probabil sa fie probleme de la aprindere, desi apare pe tester daca exista vre-un misfire ...trebuie facut un test de compresie si vazut cu fumul care-i treaba ....ca repere de schimb la revizia de 90.000 nu sunt numai segmenti , mai sunt si supape evacuare si semeringuri de supape , patine de distributie , etc acum depinde ce este defect in acel motor si ce trebuie obligatoriu inlocuit

    RăspundețiȘtergere
  56. am pus masina pe tester si nu da nici o eroare! fumul l-a scos pt putin timp cand am fortat putin mai mult. dar de ce oare imi imtra benzina in ulei? imi creste nivelul la ulei! am incercat sa caut bujiile si nu le-am gasit:)) , e adevarat ca sunt 6 bujii? eu 6 am cumparat da nu stiu unde sa le bag:))

    RăspundețiȘtergere
  57. da-mi si mie un nr de tel te rog frumos! si eu sunt tot din gl si poate o aduc sa ne uitam la ea si sa vedem ce putem face sa o repar ca sotia mea nu vrea sa o mai vand curand! ms frumos

    RăspundețiȘtergere
  58. :) Acum depinde pe ce tester ai pus masina ...daca nu ai pus star-ul ai dat banii degeaba...nr meu de telefon este 0748.556.315

    RăspundețiȘtergere
  59. salut...am o problema cu smartul...e un 42 din 2000...nu se mai aprind stopurile,sigurantele sunt toate bune si in rest merg pozitiile si orice alt bec...doar stopurile nu se mai aprind(cele laterale si cel central) imi poti da o solutie? ms

    RăspundețiȘtergere
  60. Ar putea fi butonasul care da semnal stopurilor pe frana ( cel de sub masina de sub picioarele soferului ) ...se dau jos panourile din plastic si se desface cutia respectiva din cleme si din masticul cu care este etansata si se verifica acel butonel ....
    sau ar mai putea fi masa , un cablu impuscat , in principiu demonteaza si verifica continuitatea cablajului ( desi este putin probabil sa fie impuscat ) , in procent de 80% este butonasul de la frana sau mufa acestuia

    RăspundețiȘtergere
  61. salut,

    am o problema reala... am pornit masina si pur si simplu nu cupleaza in viteza. Problema e ca se si aude ca incearca sa rateze si da rateu. plus de asta nu apare sa intre in A sau R.. la un moment dat mi`a dat cele trei linii paralele... imi poti da un sfat?! Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  62. Poti intampina acest simptom din urmatoarele 4 motive :
    1)Actuator de ambreiaj defect sau gripat
    2)Kit ambreiaj defect
    3)Senzor pozitie de treapta defect
    4)Cablaj actuator intrerupt

    P.S.-am dat drumul la forumul www.reparatiismart.ro , acolo vei gasi intrebari si raspunsuri , tutoriale reparatii , manuale de reparatiii etc

    RăspundețiȘtergere
  63. salut , am un smart pasion din 2001 , am desfacut capacul si m-am uitat la motor , am vazut ca are un radiator mic si un ventilator , treaba e ca ventilatorul nu se invarte cand e pornit motorul , e normal ? sau incepe sa se invarta dupa o anumita temperatura ? sau gresesc eu si ala i radiatorul de clima si are alt ventilator pt racire apa ? treaba e ca si la clima , nu vine aerul ala rece pe care ma asteptam , nu ma pricep la smart aproape deloc , cine ma poate lamuri , raman dator

    RăspundețiȘtergere
  64. Radiatorul acela si ventilatorul respectiv sunt de la intercooler ( adica radiatorul de racire a aerului din admisie ), electroventilatorul acela porneste cand depaseste temperatura din admisie 70-80 de grade ..aerul conditionat daca nu baga aer rece ar trebui verificat si reumplut cu freon ...Discutii tehnice mai multe putem purta pe http://www.reparatiismart.ro/Forum

    RăspundețiȘtergere
  65. ok , ms mult , o sa mai revin cu niste intrebari :d

    RăspundețiȘtergere
  66. BUNA AM SI EU UN SMART FORTWO 2001 BENZINA,SI S-A DEFECTAT COMPUTERUL DE BORD,L-AM SCHIMBAT SI ACUMA AM PROBLEME CU MASINA,ADICA DUPA CE MERG CU EA VREO JUMA DE ORA FARA S-O OPRESC NU MAI VREA SA PORNEASCA.PUR SI SIMPLU PUN CONTACTUL SI NU O IA DIN LOC.DACA O LAS JUMATE DE ORA PORNESTE.ASTEPT UN RASPUNS CAT MAI REPEDE !SUNT DISPERATA!

    RăspundețiȘtergere
  67. Cristina , as fi surprins ca dupa ce ai schimbat A1 (instrument cluster)adica computerul de bord sa nu fi dat macar o eroare pe testerul care a sincronizat computerele intre ele care sa semnaleze problema care o ai, exista posibilitatea sa fie o problema mecanica sau o problema la unul din releele ( de la demaror spre exemplu), din pacate simtomele tale nu semnaleaza o problema comuna si trebuie sa vad masina ca sa iti pot da o rezolvare problemei tale , ma poti contacta pentru o programare la nr. de telefon orange :0748.556.315 cosmote : 0785.164.527

    RăspundețiȘtergere
  68. ms de raspuns.faza e ca nu adat nici o eroare pe tester dar acuma au descoperit ca releul de la motor si pompa de benzina si nu mai stiu ce se supraincalzea,is curioasa sa vad daca o sa mai faca figuri pt ca l-au schimbat!nu am cum sa vin cu masina la tine pt ca eu sunt din oradea!!!!!!!!ms oricum de raspuns si tinem legatura

    RăspundețiȘtergere
  69. Exista posibilitatea ca releele care se supraincalzeau sa aiba platinele impuscate si cand se incalzeau sa nu mai faca contact perfect ...daca problema persista atunci este de rau ...

    RăspundețiȘtergere
  70. Salut. Am si eu de putin timp un smart (Benzina 599, an 2000, 82500km). Si am ceva probleme cu el, la pornire cu motorul rece miroase a benzina pe evacuare iar dupa ce se incalzeste se mai reduce mirosul (la itp mi-au dat respingere de noxe) am fact testare la reprezentanta si au zis ca nu apare nimic defect, nu am testat compresia.
    Ventilatorul de la intercooler merge tot timpul de cand deschid motorul chiar si dupa oprirea motorului mai merge ceva timp.
    A doua problemuta ar fi ca atuncicand plec de pe loc pe automat smuceste (ai senzatia ca iti da cineva un sut in .... :) ) si asa face pana la treapta a treia dupa nu se mai simte.
    Multumesc si atept un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  71. Exista posibilitatea sa ai ori un injector cu probleme , ori o problema a hartii de injectie , ori supapa de regularizare de presiune , ori returul infundat , etc etc ...
    Ventilatorul de intercooler ar putea porni din cauza senzorului de temperatura de pe rampa sau o problema a cablajului
    Smuncelile pot fi din cauza ambreiajului , actuatorului , softului , instalatia electrica de comanda cu probleme, releul de comanda a cutiei siguranta , poate fi parghia de la rulmentului de presiune perforata , rulmentul blocat , etc etc
    Daca ai pus-o pe tester si nu a dat nici o eroare la simptomele care le descrii inseamna ca ai dat banii degeaba la tester intrucat nu a folosit un tester compatibil cu smart-ul care il detii
    Din pacate ca sa iti dau o solutie si ca subansamble ce trebuie inlocuite trebuie sa vad masina ...telefon orange :0748.556.315 cosmote : 0785.164.527

    RăspundețiȘtergere
  72. si daca problema e de la releul demaror?in ce sens e de rau daca persista problema asta cu pornitul?tot probleme am avut cu buburuza asta dar mi-e asa de draga!am avut parte si de segmentare de motor ,si de injectoare reconditionate si acuma asta cu calculatorul...deci zau..smart-urile astea is ca jucariile!!!!!!!!dar devin drog pentru cei care stiu despre ce e vorba...eu nu pot sa stau fara ea...si cand vezi ca se uita toti mecanicii ca la felul 15 la ea si dau din umeri...sincer acuma...iti vine sa tampesti!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  73. In primul rand ar trebui sa continuam discutia in cauza pe http://www.reparatiismart.ro/Forum pentru a nu incarca prea mult blogul , iar un raspuns cu defectul in sine nu iti pot oferi decat cand vad masina pentru ca problema care o ai tu nu este o problema comuna, nu ai simptome previzibile , tot ce pot sa iti spun este ca masinuta ta trebuie verificata in amanunt de o persoana care s-a mai ocupat de smart si care stie macar unde sunt echipamentele acesteia , multi din cei care lucreaza prin service-uri dau diagnosticuri dupa ureche si dupa cum le vine lor bine

    RăspundețiȘtergere
  74. Multumesc pentru sfaturi incerc sa vad ce reuses la retur infundat nu m-am gandit incerc sa iau la verificat toata alimentarea cu benzina sa vedem.
    La intercooler o sa schimb senzoru, cablaju am verificat (initial am crezut ca asa tre sa mearga)
    Eventual te voi suna poate dau o fuga pana la galati desi e destul de departe eu sunt din Bucuresti.
    O seara buna

    RăspundețiȘtergere
  75. @Clau010 - conductele ar putea fi strangulate si vezi supapa regulatoare ca daca aia nu decupleaza poti strica si pompa
    Senzorul nu este foarte scump ....
    Sa stii ca galati-ul este la 235 km de bucuresti si 80% din clientii mei sunt bucuresteni

    RăspundețiȘtergere
  76. Buna. As dori sa va intreb daca aveti geam pentru un smart model 2001 geamul este din partea soferului. daca aveti cat ar costa cu tot cu manopera daca e ceva vin si la Galati. Va multumesc si astept un raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  77. Am geamul de la sofer , costul lui cu tot cu montaj este de 350 ron si operatiunea dureaza maxim 60 de minute

    RăspundețiȘtergere
  78. dar posibilitatea de a fi trimis prin curier ceva se poate si suport eu cheltuielile? Cat m-ar ajunge costul lui?

    RăspundețiȘtergere
  79. imi puteti da un nr de telefon sa va sun?

    RăspundețiȘtergere
  80. Salut din nou.Dupa problema cu geamul spart am inca 2 probleme la smart. 1 ar fi consumul de ulei la 1000Km cam 700-800g si folosesc Castrol 10w-40,stiu despre smarturi ca ele consuma dar parca ma cam ingrijoreaza acest consum si...2 cand aprind farurile faza scurta nu se aprinde imediat trebuie sa ma joc cu butonul pana face contact si am observat ca se infierbanta....imi puteti da cateva sfaturi? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  81. Cand vine vorba de consumul de ulei ...un motor cu segmenti noi nu consuma ulei deloc ...tu ai uzura accentuata si oricum castrol 10w nu este pentru smart pentru ca nu esre full sintetic .....apoi manetonul de la lumini se incalzeste din cauza contactelor imperfecte dinauntru ...ala se poate repara ...in prima faza ai putea incerca sa il cureti sa vezi daca isi revine ...dai o gaurica in capul lui si apoi bagi spray curatitor/degripant/wd40/brunox/etc ...exista posibilitatea sa isi revina ...sa fie doar oxidati contactii...daca nu trebuie scos si stransa tabla triungiulara care face contactul

    RăspundețiȘtergere
  82. Am sa incerc weekendul asta sa vad ce rezolv cu luminile, cat despre ulei pe cartea tehnica zicea 10w-40 de asta am si cumparat castrol. Ce ulei recomandati? Stiam de mobil 1 dar ala nu are 10w-40

    RăspundețiȘtergere
  83. Eu recomand Mobil 1 5w-30 esp formula ...este un ulei sintetic ... este recomandat pentru smart de catre producator

    RăspundețiȘtergere
  84. Am sa tin cont de sfaturi. Va multumesc pentru informatii

    RăspundețiȘtergere
  85. sal am si eu un smart si merge foarte greu volanul ar putea sa imi zica cineva ce are? se blocheaza
    nu stiu ce are!

    RăspundețiȘtergere
  86. Cel mai probabil una din cele doua cuple cardanice de pe coloana de directie are rulmenul cu ace distrus si deaceea intampini problema asta .... daca cuplele sunt bune mai ai posibilitatea sa fie mizerie/rugina in caseta de directie ....

    RăspundețiȘtergere
  87. eroare la cutie in mers apar 3 linii pe displai si mototrul se tureaza in gol.in 1500 de km am patit o singura data apoi de 5 ori in 3 km.este un 800 cdi din 2000.care sa fie problema

    RăspundețiȘtergere
  88. Se pregateste ambreiajul de deces ... ori este senzorul de pozitie de treapta ... ar putea fi si ceva probleme la motorul de schimbare de treapta daca simptomul apare cand schimba viteza

    RăspundețiȘtergere
  89. Salut. Am un Smart de 800cc diesel din 2000 am si eu o problema cu cele 3 linii care apar in bord la selectorul de viteze: din testele in traic facute de mine rezulta ca eroarea apare doar in treapta a 3-a, respectiv Revers, dar conditiile sunt diferite, in a 3-a apare daca sunt pe automat si calc pedala de acceleratie tare de se duce turatia peste 2700 si undea pe la 2700-3000 sare din viteza si apare eroarea sau pe manual daca acelerez usor la jumate de pedala urca la 3900-4000 si la fel sare si apare eroarea dar repet am testat pe fiecare treapta in parte nu face la nici una numai in a 3-a, daca trec usor prin viteza 3 nici o problema. La R e alata poveste daca nu sunt hotarat in manevra pe care vreau sa o fac cu spatele si ezit , iar masina da sa plece inainte imi da eroare 3 linii, nu cred ca e ambreajul ca am bagat-o intr-o bordura cu spatele si am fortat-o in R de am ajuns la 3000 de ture si nu am primit nici o eroare totul e sa nu plece in fata. Spune-mi te rog ce crezi ca ar putea fi? Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  90. @alex - cel mai probabil este senzorul de pozitie de treapta ... care citeste eronat pe treapta a3-a ( sau un fir care isi face de cap) totusi trebuie verificat daca nu cumva incremental senzor de pe motorul de schimbare de treapta nu face figuri ... treaba cu eroarea pe R demonstreaza ca senzorul de rotatie de pe cutie functioneaza ... totusi ar fi recomandat sa imprumuti un senzor de pozitie de treapta sa verifici inainte sa il comanzi

    RăspundețiȘtergere
  91. Mersi, am sa verific senzorul de pozitie daca e sa fie senzorul de motor de schimbare aici ce as putea face merge scos, curatat? sau trebuie schimbat impreuna cu motor cu tot?

    RăspundețiȘtergere
  92. @alex - inainte sa presupui ca ar putea fi un defect al motorului de schimb , verifica instalatia electrica ... ca foarte multe cazuri un fir sa facut vinovat de eroare

    RăspundețiȘtergere
  93. inca o intrebare, as vrea sa-i schimb uleiul in cutie ai putea sa-mi dai o idee ce ulei sa folosesc? legat de eroare am sa te tin la curent dupa ce umblu la senzor si mufe asta pe poimanine.

    RăspundețiȘtergere
  94. Poti pune ATF dextron II sau III dar se poate folosi si ulei de cutie manuala cu gradatia 75w ... iar ca brand eu folosesc in general Mobil sau Castrol ...folosesc si un ulei grecesc care nu se comercializeaza in romania cu aceleasi norme ca mobil-ul dar pentru cutie poti baga linistit si mobil 220

    RăspundețiȘtergere
  95. Silviu legat de suieratul turbinei e normal sa-l aud, nu e foarte sonor dar se aude.

    RăspundețiȘtergere
  96. Turbina la smart nu se aude decat in doua situatii ...cand exista joc la axul turbinei sau cand o conducta de aer este slaba si apare un suierat asemanator cu cel de turbo defect ....oricum o diferenta de sunet este intre cele doua posibile defecte

    RăspundețiȘtergere
  97. salutare. am si eu doua intrebari?:D de ce cand pornesc masina aceasta se tureaza la 2100-2200 rpm si nu ramane 1000 rpm, si am observat ca dimineata lasa o pata neagra pe asfalt de la teava de esapament. In rest nu am probleme nici aceste 2 nu stiu daca sunt niste probleme sau e ceva normal

    RăspundețiȘtergere
  98. mentionez ca dupa 1 min dupa ce a fost pornita revine la turatia normala de 1000

    RăspundețiȘtergere
  99. Salutare baieti,
    Am o mica problema si va sunt recunoscator daca ma puteti ajuta. De cand a venit frigu ... cand plec de pe loc cu masina (smart fortwo benzina) se aude un suruit la motor ... (turbina merge bine,am verificat-o) . de la ce poate sa fie?
    ps: chiar si daca se incalzeste motorul tot se aude suruitul.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  100. Este posibil sa suruie un furtun sau o curea ...trebuie ascultat sunetul ...daca ai posibilitatea sa faci o inregistrare cu sunetul din compartimentul motor poate ar putea sa ma lamureasca ca sunet despre ce este vorba ....

    RăspundețiȘtergere
  101. salut am si eu un smart fortwo diesel si am probleme cu abs -ul se aprine becul si nici nu functioneaza imi poate spune si mie cineva care ar fi cauza si cum as putea remedia. multumesc

    RăspundețiȘtergere
  102. Cauzele pot fi mai multe in situatia ta, cea mai des intalnita problema de genul asta este oxidarea pinilor de la mufele de cuplaj de la senzorii spate care sunt situate sub masina deasupra scuturilor pe partea soferului ...

    RăspundețiȘtergere
  103. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  104. buna am un smart 600benzina are 127000km intro dimineata a inceput sa nu mai traga motorul si sa aprins becu galben . am duso la service si au descoperit ca bujiile pe cil 3 sunt arse (topite fara electrod ) dar pe pistonul 3 nu aveam nici compresie. sa hotarat sa dea jos chiulasa intradevar era arsa o supapa de evacuare.chiulasa a fost dusa la rep si s-au schimbat toate supapele banuiesc ca au facuto complet.dupa montare motorul merge f f bine dar a aparut alta problema scoate mult fum care sa dovedit a fi ulei ptr ca la mancat din baie.am hotarat ca ar trebui segmentat bun la demontare la segmenti nu am vazut ceva vizibil (sparti uzati excesiv ) cu aceasta ocazie am dus si turbina la verificat de acolo inca mai astept raspuns . un sfat ce ar mai putea fi ? astept raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  105. Buna ziua

    Am un smart fortwo din 2001 Benzina Turbo si de 2 zile am un sunet ciudat la motor-atat la relanti dar mai ales cand o accelerez se aude ca un sunet de motoras electric (nu stiu cum altfel sa ma exprim)in urma sunetului normal al motorului.Ce ar putea fi ?
    Merci mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut adrian, in legatura cu sunetul ala la motor, acel sunet ciudat de parca ar fi ceva electric ( suierat ascutit ) ; smart fortwo benzina 2001 cu 60 000 km este masinutza
      mi se aude si mie dar numai dupa ce folosesc masina vreo 15 minute, in rest merge ok masina
      dc ai reusit sa ii dai de cap sa imi spui si mie ce a fost... cum ai rezolvat-o
      sau dc stie cineva care ar fi problema va rog raspundeti-mi

      Ștergere
  106. @Adrian - Ar putea zdrangani un accesoriu sau poate fi un zornait de lant de distributie ... alte zgomote au sunete diferite desi pot fi rulmenti de alternator , etc ... ar trebui sa o aud

    RăspundețiȘtergere
  107. Sunt posesoarea unui SMART FORTWO 2001 (128.000 KM) si de putin timp am inceput sa am probleme, in sensul ca motorul pare turat (nu prea mai trage la deal) si consuma uleiul (la 1000 Km a ajuns la minim uleiul in 3 luni). Am fost la service si mi s-a spus ca ar fi turbina. As dori un sfat in cazul in care v-ati confruntat cu aceleasi probleme si daca stiti la ce costuri ma pot astepta. Va multumesc,

    RăspundețiȘtergere
  108. @naty - de problema dvs ma lovesc cel putin odata pe saptamana ... in principiu trebuie sa desfacem sa vedem ce trebuie inlocuit si atunci va pot face un deviz exact ... turbina este putin probabil sa fie ... oricum mai multe detalii putem discuta si telefonic intre orele 13 si 22 in fiecare zi

    RăspundețiȘtergere
  109. buna seara. am si eu un smart fortwo 2000, 800 cdi automat, azi am fost pe un drum plin de zapada si am ramas suspendat pe zapada cu el, am incercat cam 3-4 minute sa il scot de acolo si am simtit un miros puternic de ferodou. problema este ca masina nu mai vrea sa intre in nici o viteza. in treapta R imi arata indicatorul de la bord dar mazina nu se misca si dupa 10-15 sec apr 3 dungi inloc de R iar in treptele de mers inainte nu intra delor, nici nu apare pe afisaj nimic, el ramane doar pe N. daca motorul este oprit intra si pe A si pe treptele de viteza in modulul manual. ma poate ajuta cineva cu o parere?

    RăspundețiȘtergere
  110. Gaby , trebuie sa inlocuiesti chitul de ambreiaj , cel mai probabil o sa constati ca ai si rulmentul de presiune uzat ....dupa simptomele care le descrii asta este sigur ... daca era actuatorul de ambreiaj defect apareau cele trei linii instant

    RăspundețiȘtergere
  111. am fost acuma la masina si pe afisaj imi arata si A si R dar nu cupleaza si se aude un pacait la cutie. este 100% chitul de ambreiaj? se schimba usor? ma poti ajuta cu sfaturi cum sa fac eu aceasta operatiune? am garaj cu canal, sculele necesare. la motociclete si la bmw-ul meu ma bag la orice dar la buburuza inca nu am facut nimic si nu vreau sa fac ceva gresit. se poate demonta cutia de pe masina fara a da jos si motorul? orice sfat ii bun venit. si un chit de ambreiaj si rulmentul de presiune cam la cat ma duce?

    RăspundețiȘtergere
  112. Da in mod sigur este ambreiajul ...mai ales daca se aude pacanitul de la ambreiaj ...nu ai facut altceva decat ai patinat ambreiajul pana l-ai distrus ......un kit de ambreiaj este vreo 13-14 mil , un rulment de presiune este vreo 2 mil si da se poate demonta separat cutia de viteze pentru schimbul ambreiajului ...in principiu tot ce trebuie sa faci este sa demontezi in ordinea asta urmatoarele : bara spate , ramforsa , toba , stabilizatoarele , planetarele , vent. intercooler , egr , suport egr , intercooler , suport intercooler , ...acum ai mai avea de desfacut suruburile de la cutie ( alea de jur imprejur care se desfac cu E12 si poti extrage cutia afara ...atentie cum scoti cutia ,...o scoti dreapta o bagi dreapta ....kitul de ambreiaj la diesel are 4 suruburi ...ai o gura de vizitare jos in dreptul baii de ulei ....daca nu ai un 17 ingust vei fi nevoit sa dai jos baia de ulei ... vezi cum invarti motorul ...daca spui ca te pricepi inseamna ca stii directia ...mai departe ... succes

    RăspundețiȘtergere
  113. buna ziua,am si eu un smart fortwo cdi si daca stau mai mult la semafor se aprinde triunghiul galben de ESP si nu mai intra in nici o viteza.tot asta se intampla daca stau pe loc si motorul se incalzeste mai mult de 60 de grade.in mers functioneaza perfect.multumesc pentru orice parere si sfat.stima

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dadri- este posibil sa fie o problema la senzorul de acceleratie laterala ( este pozitionat sub masina langa radiatorul de sub scaunul pasager ) ...dar in cazul tau nu pot sa imi dau seama de problema exacta ara sa vad masina

      Ștergere
    2. multumesc frumos de raspuns.o janta spate aveti idee cat costa?si cum pot sa verific bujiile incandescente?ce ar trebui demontat?
      multa stima,Adrian

      Ștergere
  114. buna ziua.am si eu un smart fortwo de dimineata a plecat sotul cu el pana la la alimentra(aprox.200m),l-a parcat totul a mers iar cand sa plece nu mai intra in viteze,acum am incercat iarasi si nici nu mai porneste,ce credeti ca are?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca imi spune-ti si ce erori apar pe bord as putea sa va dau o idee (cum ar fi 3 linii sau o linie in patratelul unde apare N-ul sau ce vecuri stau aprinse sau stateau aprinse inainte de problema )dar de obicei masinile si smarturile nu pornesc din senin din vreo 30-50 de motive ...daca puteti sa imi dati mai multe detalii poate va pot ajuta

      Ștergere
  115. Va rog sa descrie-ti cat mai in detaliu simptomele si erorile pentru a putea sa va dau un raspuns

    RăspundețiȘtergere
  116. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  117. A ramas pe bord in "R" si nu mai revine pe N sau A,iar inainte de aceasta problema martorul motor de pe bord nu se mai stingea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este posibil sa fie presocontactul de la pedala de frana, pentru ca daca nu iese din R pentru a intra in N, pentru a putea da la cheie, chiar daca pedala de frana este calcata.
      martorul motor semnalizeaza faptul ca aveti o problema la motor. Motivele pt care se aprinde martorul motor sunt multe si de obicei semnalizeaza o problema care daca se mai merge cu masina ar putea agrava situatia.

      Ștergere
  118. Multumesc mult pentru raspuns,eu sunt din rm Valcea si nu prea stiu unde sa o duc la reparat,este grav? macar sa stiu la ce sa ma astept?

    RăspundețiȘtergere
  119. Buna seara. Am si eu o problema, am un smart fortwo si cand l-am pornit ieri a inceput sa scoata fum alb albastrui asa si sa curga ulei, a lasat o pata destul de mare de ulei.Am fost cu ea la tester si mi-a dat urmatoarele erori : 1.Load fault in monitoring module
    2.Transmission: Selector Level
    3.Senzor unghi bracare
    Am incercat sa traduc primele 2 erori : 1. Eroare de incarcare in modulul de monitorizare
    2. Selectorul de transport la nivel

    Am cautat pe internet despre erorile astea dar nu am gasit. Ati intampinat astfel de probleme??

    RăspundețiȘtergere
  120. nici una din erori nu are legatura cu fumul si uleiul scurs ... pe deasupra problemele mecanice rareori pot fi depistate pe tester ... testerul este doar o unealta ajutatoare pe partea de electrica si electronica ... as fi preferat decat sa imi da-ti raportul de la tester sa imi fi spus intai daca masina este Benzina sau Diesel ... intrucat daca este benzina cel mai probabil de la ger a crapat turbina ( am deja 2 turbine cazute de la ger in 2 zile ) daca este diesel sunt mai multe variante ... in concluzie : cand o masina scoate fum mult nu te duci fuga la tester ca dai banii degeaba , ci te duci sa identifici problemele mecanice intr-un atelier mecanic

    RăspundețiȘtergere
  121. Buna seara!
    Am o problema la un smart fortwo:la cuplarea schimbatorului in viteza apare cifra 0 in loc de A,1,R. Oare care ar putea fi cauza? multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in primul rand cand o comuti de pe N pe A sau R trebuie sa ai frana calcata ...daca cu franaa calcata apare 0 atunci trebuie inlocuit presocontactul de la frana ...

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns. Oare unde gasesc presocontactul de frana? pot sa il schimb eu? sau trebue sa apelez la un specialist? As vrea sa stiu si de unde as putea cumpara sau comanda piesa (dat fiind faptul ca eu sunt din Cluj)

      Ștergere
  122. buna ziua,nu mi-ati spus daca pot schimba bujiile incandescente singur si ce sule imi trebuie.multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va trebuie o cheie tubulara lunga de M10 cu prindere in 1/4" un prelungitor de 1/4" si cu o cheie clicket sau tragator de 1/4" , da puteti sa schimbati singur bujiile incandescente

      Ștergere
    2. multumesc frumos,la bujia 1 este mai complicat cred

      Ștergere
  123. SALUT TOCMAI AM LUAT UN SMART DIN 2000 ,BENZINAR, PORNETE DOAR CAND VREA EL, ADICA DIN CAUZA ELECTROMOTORULU , NU CUPLEAZA BENDIXUL SI CARAIE SI CAND PORNESDE BENIXUL SE RETRAGE MAI TARZIU SI TOT ASA TREBUIE SA DAU JOS ELECTROMOTORUL, IM PUTETI SPUNE SI MIE VA ROG CUM SI PE UNDE SA-L DAU JOS, AM VAZUT UNDE E POZITIONAT DAR NU-MI IMAGINEZ CUM TREB SA-L DAU JOS. VA MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
  124. Am si eu o problema cu smartu fortwo am ramas in fara ulei si sa oprit brusc motorul si a scos si fum promblema e ca nu mi-a aratat pe bord ca mu mai am ulei cand am verificat joja era sub nivel dupa nu a mai pornit . nu stiu daca sa bag ulei sau sa merg cu ea la service as incerca sa bag ulei sa vad daca mai porneste credeti ca e o idee buna . ce altceva ar putea fi.notez ca nu am prea multe notiuni de mecanica.va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  125. In principiu cand un motor ramane fara ulei ... acel motor sigur are ceva probleme ... in principiu puteti sa completati cu ulei si sa incercati sa porniti masina ... daca masina porneste si merge in parmetri si nu scoate zgomote urate puteti veni sa vedem ce este de facut pentru a nu se mai repeta incidentul ... cu stima Silviu

    RăspundețiȘtergere
  126. Buna Silviu,numele meu e Georgiana ..am un smart fortwo din 2004....acum 3 zile in timp ce conduceam am auzit un zgomot puternic care venea din spatele masinii...am oprit si am observat ca de la motor iesea fum destul de gros...inainte sa plec la drum din provincie mi sa apris putin becul de la ulei dar apoi dupa 5 min a disparut...mi-am zis ca in momentul in care ajung la bucuresti ma duc direct sa ii pun ulei...am cumparat un litru de ulei dar,faza e ca dupa ce am verificat joja nu aveam mai deloc ulei...era sub nivel chiar si dupa ce am adaugat acel litru...cert e ca masina nu a mai pornit...asa ca am pus-o pe rampa si am adus-o la bucuresti...astept sa iau salariul sa ma duc la service cu ea sa vad ce are...Vreau doar sa te intreb care ar fii cel mai grav lucru care se poate intampla si cam cat ar costa reparatia...te intreb ptr ca nu as vrea ca mecanicul sa ma ia prin surprindere si sa imi spuna ca nu mai e nimic de facut ptr buburuza mea mai ales dupa ce am citi in ultimile 3 zile pe sit-uri...Cand am cumparat-o in noiembrie am dus-o la service si i-am spus mecanicului(un amic) sa schimbe la ea tot ce e de scimbat...a scimbat filtru de aer si de ulei,ia pus ulei ,placute de frana noi si niste garnituri nu stiu exact pe unde..am platit 380cu tot cu spalat motor,aerisit nu stiu ce canale... Mi-am dorit enorm de mult aceasta masinutza inca din 2007 cand am avut ocazia sa conduc ptr 1 oara una.astept raspunsul tau...Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din nefericire cand se aud zgomote metalice in compartimentul motor devizul este tragic din cauza ca nu ce sa stricat este problema ci ce a determinat sa se strice ce sa stricat este cu adevarat reala problema . Din nefericire , mecanicul ( amicul tau ) se pare ca nu are cunostinte despre marca smart si ti-a facut doar schimburi de consumabile si nicidecum verificari tehnice ( verificarile tehnice care se fac la revizii de obicei se fac cu scopul de a preveni ce ti sa intamplat tie ) .
      Problema in cazul de fata este ca in mod cert ti sa rupt ceva in motor( vreo patina de lant sau chiar vre-un lant , etc ) in mod cert cu tot cu manopera si piese reparatia ta o sa sara de 3000ron. Problema ta si mai mare este ca mai mult ca sigur mecanicul tau daca in noiembrie nu a observat ca masina are probleme tehnice , nu cred ca va fi capabil sa identifice nici acum toate problemele, sau reala problema care ti-a creeat necazurile .
      In cateva cuvinte daca ai auzit zgomot din compartimentul motor , reparatia nu cred ca o sa te coste un salariu ci mai degraba un credit de nevoi personale ( si nu glumesc ci asta-i realitatea , pentru ca in mod cert problema este mult mai complexa decat pare ....)

      Ștergere
  127. Buna. As dori daca se poate sa imi comandati un presocontact de frana pentru un smart an fab. 1999;nr. de identificare TCC01MC01XH018328;CMC 599;PUTERE 40 KW ,varianta city coupe si daca se poate sa imi trimiteti prin curierat in cluj-napoca fiindca aici nu am gasit numai intr-un loc si e 200 de lei.Astept un raspuns din partea dumneavostra si va multumesc anticipat.V-as fi recunoscator daca ati putea sa ma ajutati

    RăspundețiȘtergere
  128. Salut .... m-ar interesa un set de ceasuri turometru + ceas pe albastru . Mersi . Daca stii ceva te rog sa imi trimiti detaliile pe mail . ovidiu.abrudan@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  129. Salut.Am un smart fortwo anul 2000 599cm pe benzina.Problema era ca intro zi mergem undeva sa oprit motorul si am vazut ca a ramas fara ulei...am dus masina la reparatsi la motor au fost inlocuite:inloc. bujile,inloc. filtru de aer, schimb ulei(4w 10) si filtru de ulei,garniture chiulasa,prezon chiulasa,simering,supape.Totul a costat 1950ron. dupa aia am mers cu masina si a inceput sa consume iar ulei...mecanici au zis ca e din cauza de la turbo...am dus turbosuflantul la o firma de reconditonare unde l-au facut, dupa 20-30 km iar manca ulei masina si scotea un fum alb de necrezut...cand dadeam aceleratie la masina in automat cateodat smucea foarte rau si nu avea putere.Iar au zis ca e din cauza la turbo iar am dus inapoi dar baieti de la turbosuflante au zis ca e ok nu are ce sa aibe ...mecanicul a pus inapoi turbosuflantul si mia arat ca tot iese ulei la turbo acolo unde numai aerul ar trebui sa fie si la epuizare e plin de ulei..ce este problema?rog ajutor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun ...daca cineva a desfacut deja motorul si turbina respectiva , de ce nu spune el sau ei ce are masina , in situatii de genul asta nu am de unde sa stiu ce este inauntru ( sau ce prostii au facut respectivii) .
      Eu pot oferi raspunsuri la probleme cu simptome comune , daca vad masina va pot spune ce are , pe povesti nu pot face "premonitii" .
      Pentru o programare ma puteti contacta la numerele de telefon orange:0748.556.315 vodafone:0720.891.155

      Ștergere
  130. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  131. salut as putea eu schimba bujiile la smart benzina sau tre ceva cheie speciala?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti trebuie o tubulara de bujii de 16 , iti mai trebuie un cleste de extras fise bujii ( altfel vei rupe fisele ) si o cheie cu TX25 pentru a da jos bara spate ( ca sa poti schimba si bujiile de jos...smarturile benzina au 6 bujii ...)

      Ștergere
  132. Răspunsuri
    1. In orice atelier manopera nu trebuie sa depaseasca 70-80 ron

      Ștergere
  133. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acesta este un blog pentru postarea unui anunt de vanzare poti folosi sectiunea "Vanzari Auto" de pe forumul www.reparatiismart.ro

      Ai mai jos link-ul catre sectiunea din forum :

      http://www.reparatiismart.ro/Forum/viewforum.php?f=15&sid=04e0ff335d26e481428ebd6544364b49

      Ștergere
  134. Va salut,
    Am si eu o problema, ieri am demontat turbina in vederea reconditionarii( fum si suierat), apoi am montat totul la loc, am pornit motorul, dar a aparut o alta problema, apa creste fff repede, ajunge la 100 grade, poate chiar 120 daca l-as lasa mai mult. Nu inteleg de ce si ce treaba sa aiba asta cu turbina? Ce-i drept cand am desfacut turbina a curs sa zic asa cam 1 litru de antigel prin conductele de cupru de la turbina, dar am completat cu antigel inainte de pornire si am crezut ca totul este OK. Oare de la ce imi creste temperatura apei si nu mi-o raceste sa-mi tina temperatura ca inainte?!?In plus, am lasat capacul de la vasul de expansiune deschis si a dat-o si pe afara cand avea apa pe la 80 grade. Va rog mult sa ma ajutati cu o idee. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  135. nu trebuie sa ii faci decat o aerisire a instalatiei de racire

    RăspundețiȘtergere
  136. Am inteles, dar nu stiu cum si de unde sa incep? Cu motorul oprit, pornit? Multumesc anticipat, Silviu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aerisirea instalatiei de racire de smart se face ca la orice alta masina , intai cu motorul oprit si rece si apoi cu motorul cald cu termostatul deschis ( atentie sa nu te oparesti ca termostatul se deschide la peste 80-90 grade )

      Ștergere
    2. Ma intrebam daca are un robinet pe unde sa-i fac aerisirea, stiu ca pe vremea cand aveam dacie asa aeriseam, in rest la alte masini ce le-am avut, am stiut ca se aerisesc singure.Imi poti spune cum sa procedez. Multumesc

      Ștergere
    3. La smart se aeriseste pe la sonda de temperatura

      Ștergere
  137. Buna seara ! de curand am cumparat un smart la o suma modica ( motor 800 diesel, an 2000) dar masina are unele proble si as dori, va rog, daca puteti sa ma lamuriti
    1. atat in mers cat si in stationare masina mnu se tureaza mai mult de 3200-3300 ture cu toate ca la alte modele am vazut ca schimba unde incepe zona rosie;
    2. in bord, la cutia de viteze, cateodata apare o....multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  138. Buna ziua,
    aveti vreun motor pentru un smart fortwo benzina an 2003?daca da,este reconditionat?garantie si pret va rog.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  139. Ce fel de ulei trebuie in cutia de viteza smart for two.anul 2000 600 cm motor benzina
    75w 80 este bun?

    RăspundețiȘtergere
  140. Salut,

    Ma intereseaza si pe mine un pret pentru geamul de la luneta la un smart fortwo model 11 2001.

    Multumesc,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pretul pentru o luneta este de aprox. 945 ron

      Ștergere
  141. Buna ziua.
    Am o mare problema si tare as vrea sa ma ajutati daca se poate.
    Am un smart benzina si astazi mi s-a oprit pur si simplu si nu a mai pornit.
    Am scos bujiile erau ok,am scos conductele de la benzina si nu alimenteaza.
    Am dat jos rezervorul am probat pompa si merge dar nu mai vine curent pe mufa de la pompa de alimentare.
    Am verificat si toate sigurantele si sunt ok.
    Poate fi vreunul din releele de langa sigurante?
    Daca da,imi puteti spune care anume?
    Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  142. Buna ziua, am un Smart Roadster 2005 benzina,699cc,60kW, 65.000 km si de o luna lucrurile s-au inrautatit brusc.
    1. are fluctuatii de turatie intre 800 si 900, cateodata cade si mai jos
    2. porneste la a2-a, a3-a cheie, cand nu porneste se aude doar pompa de benzina si releul din bord (inteleg ca este electromotorul dar nu stiu daca carbunii sau contact inperfect)
    3. zvagneste la intrarea in viteze dar doar la primi 1 - 2 km.
    4 sunet de tacheti la relanti
    5 sunet la motor ca de intinzator gripat
    6 turbina fluiera la schimbul de viteza,sau mai bine zis pe la 2500rpm
    7 motorul tremura cam tare (nu i-am facut compresia inca)
    Precizez ca a fost verificat si uns actuatorul,tester fara erori, schimbat toate consumabilele acum 4000km mai putin bujiile de jos despre care mecanicul se pare ca nu a stiut. De la Casa Auto Tiriac am primit sfat sa nu umblu ca cutie deocamdata, sa fac schimbul de ulei cu 5w50. Eu merg zilnic in medie 15-20km numai pe automat si un stil de condus departe de a fi sport. Multumesc anticipat si o zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  143. Trebuie sa facem o constatare ...si dupa aceea vedem ce probleme are masina ...

    RăspundețiȘtergere
  144. cum dau electromotorul jos la smart fortwo

    RăspundețiȘtergere
  145. sal,am si eu un smart de 599 din 2000 si nu stiu din ce cauza imi consuma ulei cam mult.am fost sfatuit sa ii bag castrol 0w30 masina are 120000 de km.ie ciudat ca nu scoate nici fum.daca poti sa ma ajuti cu un sfat.mersi mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uleiul recomandat de producator pentru clima noastra este Mobil 1 5w30 , dar consumul de ulei la 120.000 km este normal avand in vedere ca ciclul motor al smartului este de 80-90.000 km ...Daca doriti ca masina sa nu mai consume ulei va asteptam la o reconditionare motor , si daca optati pentru piese originale va dam garantie de un an fara limita de km

      Ștergere
  146. Buna ziua.
    Am si eu o problema cu un Smart 599 cmc din 2000,la schimbatorul de viteze. Am cumparat-o cu nuca schimbatorului schimbata cu una de tuning si la scurt timp au aparut problemele in sensul ca nu mai cupla A din buton. Dupa multe incercari am vazut ca daca trag in jos de protectia de plastic de sub nuca, trece in pozitia A,mentionez ca in tot acest timp butonul lateral de pe nuca era nefunctional.Am desfacut nuca si am observat dedesubt un fir foarte subtire intrerupt. Mi-am spus ca asta e problema si l-am lipit. Din acel moment nu mai merge decat in modul manual. Imi puteti spune va rog, daca puteti ,care ar fi problema?

    RăspundețiȘtergere
  147. buna ziua,
    am si eu un smart 799 din 2006, cu 100000 km dintre care doar vreo 1000 facuti in tara. de ceva zile am observat ca atunci cand ii pun contactul si ma joc cu schimbatorul (N-1, 1-N)scartie ceva in cutie...stiu ca exprimarea mea e usor tampita, dar tare as vrea sa stiu care ar putea sa fie cauza...? eu sunt din brasov si sigur nu o sa am vreun drum in curand in galati. dupa ce am haladuit prin vreo 3 forumuri am hotarat sa verific uleiul din cutie...desi nu am gasit pe nimeni care sa mai intampine o astfel de problema. imi puteti spune cam care ar putea sa fie buba? ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scartaie in mod cert actuatorul de ambreiaj ... poate fi gresat dar nu definesc procedura pentru ca la montaj-ul motorului de corp acesta se poate strica deaceea recomand gresarea lui superficiala cu spray pe la parghie

      Ștergere
  148. multumesc frumos, sa rezolvat si cu aceasta ocazie mecanicul mi-a schimbat si uleiul din cutie ca nu stiam cand a fost schimbat ultima data.o zi buna si inca o data multumesc

    RăspundețiȘtergere
  149. Am o rugaminte mare cu privire la un smart 2006 diesel 3 pistoane cu 153.000 km cu cutie atomata.
    Simtomele sunt urmatoarele dau la automat porneste si nu se accelereaza dupa care se opreste imediat ,iar in timpul cat e pornit nu se sting becurile din bord uleiul si ce mai e pe acolo,dupa cateva porniri de astea la un momendat imi apre o cheie in bord in locul unde imi arata N si din acel moment se aude doar un clik de releu ,electromotorul nevrand sa se mai invarta,daca scot cheie din contact si ma joc cu inchisul si deschisul usilor isi revine ,dau iar la automat dar in schimb da sa invarta electromotorul un pic si se opreste ca si cum ar fi blocat motorul.
    Mentionez ca sunt in Canada si am ceva cunostinte de mecanica dar cu motor de smart pana acum nu am avut placerea de a lucra la el.
    Multumesc Anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cheia din bord este imobilizatorul ... Faptul ca la pornire nu se sting martorii care indica uleiul si restul accesoriilor imi da de inteles ca este o problema din sam sau din edg ...

      Ștergere
  150. Multumesc pentru raspuns ,dar mai pe romaneste de unde ar trebui sa ma apuc de sapat la acest motor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer ...nu este un caz comun ...dar as incepe cu toate cablurile si mufele de pe masina ...apoi as trece la calculatoare ...

      Ștergere
  151. Buna seara,
    Am un Smart diesel 800cc din 2000, 123.000km, la care mi s-au fisurat conductele / circuitele de aer conditionat (cele doua de metal dintre radiator si motor). A incercat cineva sa le lipeasca cu 'nu stiu ce solutie' speciala pentru metale, insa pierde lichidul de racire in cateva zile. Am cautat respectivele conducte / circuite la diferite magazine de piese auto, inclusiv parcuri de dezmembrari, am intrebat pe cine am cunoscut daca se pot repara pe undeva - insa fara succes... Se pot repara/inlocui la Dvs? In caz ca se poate, un deviz estimativ ar fi binevenit.
    Cu multumiri anticipate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Conductele de AC se gasesc ca subansamble separate (si in varianta de noi si in varianta second hand) , procedura de inlocuire dureaza aproximativ 4 ore + 3 ore vacumarea si presurizarea circuitului . Din nefericire nu am in acest moment un pret informativ , pentru o oferta de pret va rog completati formularul de contact din link-ul de mai jos si va voi contacta in maxim 24 ore
      http://pieseauto.reparatiismart.ro/formular.html

      Ștergere
    2. Multumesc pt raspuns. Am completat formularul, astept un pret informativ.

      Ștergere
  152. SAL AM UN SMART CABRIO DE 599,DUPA UN MERS MAI MUL PRIN ORAS DINTR-O DATA A SARIT DIN VITEZA,ADICA SA TURAT SI NA MAI TRAS DE LOC A APARUT UN MARTOR DE BORD ALA STIL ROBINET SI DE CATE ORI O BAG IN A STA UN PIC SI SE DUCE SINGURA IN ZERO SI NU MAI MERGE DE LOC...ABIA AM CUMPARATO DE 5 ORE .GHINION MAXIM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salutare...Nu se numeste ghinion se numeste " Tzeapa " ...dar cel mai probabil ai o problema de la senzorii cutiei de viteze , sau ai o problema la calculator(MEG-ul in mod special sau partea de comanda)...in cateva cuvinte verifica firele si mufele de la cutie...daca nu descoperi o problema la instalatie te astept la o constatare pentru a-ti putea da solutia

      Ștergere
  153. Buna dimineata,
    Am un Smart benzina 2002 si am avut probleme cu termostatul (asa a zis mecanicul), temperatura s-a ridicat pana la 120 grade si senzorul a reactionat. Ce mi se pare ciudat este ca, in momentul aparitiei acestui defect luminile spate frana nu au mai functionat. Dupa reparatie (termostat schimbat), alta problema: nu mi se aprind luminile in bord, cand nu am faza scurta, cand nu am pozitii si, am impresia ca, aseara nu a pornit nici termostatul (indicatorul de temperatura arata 90 grade dupa aproximativ 3km efectuati). Ce ma sfatuiti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand va sfatuiesc sa aerisiti instalatia de racire( nu are voie sa stea la 80 de grade in 3 km) si pentru becuri ar trebui verificata instalatia.

      Ștergere
    2. Va multumesc pentru amabilul raspuns. Deja masina asta a devenit un cosmar pentru mine... Dupa aerisire...nimic. Aceeasi reactie. Alt service... nimic. Si tot asa pana cand m-am trezit ca nu mai pornea = bateria terminata. Concluzia = ventilator termostat blocat (a functionat fara contact pus vreo 5 ore pana s-a dus bateria...). Alt service... cabluri electrice cazute pe toba de esapament, aproape topite. Intrebarea mea este: credeti ca acesta poate fi un motiv real al problemei expuse mai sus? Multumesc anticipat pentru amabilul raspuns(vrand - nevrand o sa ajung sa cunosc si ultimul surub al masinii asteia!)

      Ștergere
  154. Salut, am cumparat de cateva zile un smart 599 benzina din 1999. masina in principiu e ok, dar nu prea trage se intinde foarte greu. am venit cu ea din germania 1300 km la vale maxim 130 si la deal abia 60-70 km/h, imi dati o solutie va rog, multumesc anticipat. Mihai

    RăspundețiȘtergere
  155. Buna, am o problema cu smartul meu; masina e un cdi 2001.
    M-a lasat 1 data in drum, la pornire de la semafor a "topait" pe loc, s-a aprins martorul de ESP (!) si-au aparut cele trei liniute pe afisaj. Am impins-o, am miscat-o si-a reusit sa intre in viteza pana la urma.

    La aproximativ 2, 3 luni dupa asta, s-a intamplat din nou si din nou... si a ajuns la service.
    Initial i-am schimbat uleiul de la cutia de viteze si apoi actuatorul.
    La prima proba, dupa 50 de metri a topait din nou, s-a aprins (!), a iesit din viteza si de data asta nu mai aparea nimic pe afisaj, nici macar cele 3 linii.
    Au tot incercat cei de la service sa-i mai regleze actuatorul, dar fara succes. Imi puteti da un sfat, va rog? Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este evident ca problema dvs nu este de la reglajul actuatorului sau de la vre-un reglaj si aveti o problema mai serioasa care trebuie identificata intai , exista posibilitatea ca legatura cu becul de esp sa fie cu senzorul de acceleratie laterala sau cine stie cu ce alt element al masinii , din acest motiv fara sa vad masina nu va pot da o solutie ...in principiu ori aveti o problema de senzoristica si actionare cutie respectiv probleme pe instalatia acesteia ori este o problema de alta natura ...genul asta de probleme mai apar din cauza calculatoarelor mai des la modelele in intervalul 2002-2006 ( cele din intervalul 1998-2001 au foarte rar probleme de genul asta )

      Ștergere
    2. Buna seara!
      Am si eu un smart din 2002. A fost adus acum 2 luni din Germania.
      Am tot intampinat o problema cu eroarea de bord - cele 3 liniute + ca in ultima saptamana m-a lasat in mijlocul intersectiei si mi-a luat ceva pana s-o pornesc. Ultima oara abia a vrut sa porneasca din parcare (acum o saptamana) si mi s-a aprins pe bord beculetul de la pompa de injectie. Am mers cu ea totusi pana acasa trecand pe la o benzinarie unde baietii de acolo mi-au zis ca poate fi din cauza calitatii benzinei ( am fost doar la omv si petrom) si/sau a faptului ca o conduc subturata si ca ar trebui sa ies cu ea pe autostrada la 130 km/h sa se desfunde injectorul. Sincer mi-e cam teama sa plec singura cu ea la o asemenea experienta si sa ma trezesc din nou cu eroare in timpul condusului... E ceva grav sau sa rog un vitezoman sa dea o tura cu ea sa se desfunde? Multumesc anticipat pentru raspuns.

      Ștergere
    3. Becul de pe bord nu este de la pompa de injectie este martorul motor si nu are nici o legatura cu viteza si turatia ...problema este de alta natura iar ca o paranteza masinile nu se repara cu parerile baietilor de la peco ( in general au vreo 8 clase si nu au nici cea mai vaga idee despre masini) ,ori va duce-ti la un atelier auto care a mai facut smart ori va asteptam la o constatare la galati.
      Cat despre cele 3 liniute mai mult ca sigur aveti o problema la transmisie cel mai probabil este ceva ce tine de comanda/actionare cutie de viteze sau uzura ambresiaj si/sau accesorii.

      Ștergere
    4. Multumesc mult pentru raspuns. Din pacate nu pot ajunge la Galati (cel putin nu in peioada urmatoare) dar o sa caut un atelier, asa cum m-ati sfatuit. Am condus-o si zilele astea si, desi nu mi se mai aprinde martorul motor (am aflat intretimp ca:.. niciodata parerea baietilor din benzinarii! :) ), astazi mi-a dat eroare din nou in mijlocul drrumului ( cele 3 liniute)... si a vrut cheie abia dupa 10 incercari si cateva minute de asteptare pe avarii ...pe banda 3.
      Succes in tot ceea ce faceti!

      Ștergere
    5. Va multumesc mult pentru sfat.
      Abia astazi am reusit s-o scot din service.
      Am inlocuit la ea: actuatorul, kitul de ambreiaj si placa de presiune, dar ultimele doua au fost de fapt problema ei, fiind uzate.
      Deocamdata de la service si pana acasa s-a comportat foarte bine, acceleratia se simte mai "stransa", cumva si masinuta merge mult mai legat; diferenta intre cum mergea inainte si cum merge acum e foarte vizibila.
      Pentru cei care se confrunta cu aceeasi problema si ii intereseaza si preturile pieselor: actuatorul l-am comandat din germania, de la baldshop si m-a costat 1500 de lei cu transport cu tot, in conditiile in care service-ul dorea sa-mi vanda unul(tot sachs) cu 2600+TVA. :-)
      Kitul de ambreiaj sachs a fost vreo 1200 si placa de presiune aproape 200 de lei. Montajul a fost 800.

      Per total, experienta mea cu service-ul(Augsburg)a lasat mult de dorit dintr-o multitudine de motive si sincer va spun ca nu mi-as mai duce masinuta la ei a doua oara.

      Asadar: multumesc din nou si cand va deschideti un service mai aproape de bucuresti? :D

      Ștergere
    6. Te anunt cu regret ca tocmai ai fost jacmanita pe fata ambreiajul vine sub forma de kit preasamblat la costul de 1280 ron ( germania 7 zile livrare) 1320 ( romania 2-3 zile livrare) si contine volanta, disc ambreiaj si placa de presiune ...rulmentul de presiune are pretul de 195 ron ( romania ) si montajul recomandat este de 120 euro ( pret referinta germania) adica aprox 500 ron ...actuatorul de ambreiaj are pretul de lista de 1280 ron pe romania si pe germania pretul este de 1180 ron cu transport inclus ....cred ca tocmai ai pierdut mult peste pretul carburantului pana la galati :(

      Ștergere
    7. Daaaa, stiu :-(
      In principiu si la asta ma refeream cand am zis ca experienta a lasat mult de dorit, dar am fost prea draguta :))

      Mai am cateva chestii de schimbat la dumneaei, e posibila o vizita la galati toamna asta; am sa va anunt din timp.
      Multumesc mult din nou.

      Ștergere
  156. Am un smart for two de 799 cm3, diesel si nu trage la deal . Am curatat supapa EGR si am linlocuit conducta scurgere ulei de la turbo pentru ca am fost sfatuit de un prieten care a pus-o pe tester . Trebuie schimbat EGR sau poate fi o alta piesa care sa nu functioneze?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand trebuie facuta o constatare exacta pentru a nu inlocui supapa EGR aiurea ...testerul in general da informatii orientative , nu poate spune concret ca problema este ca egr-ul este defect...ca si multe alte erori care pot fi interpretate gresit

      Ștergere
  157. hi. spune-mi ce ar putea fi ? nu pot merge mai tare de 70 la deal si 90 la drum intins. acolo se plafoneaza. pe tester apare eroare la senzorul se presiune aer. mecanicul zice ca ar putea fi ala....dar nu ii sigur......si cel mai ieftin senzor nou ii 500 lei. ce sa fac ?

    RăspundețiȘtergere