duminică, 21 februarie 2016

Transmisie Smart Forfour Automat

Interventie Transmisie zumzet si incapatanare de cuplare treapta 1-a

Povestea acestei masini este relativ simpla , cupleaza R , stationar a 2-a ( numai dupa ce se trece tiptronic prin 1-a fara ca aceasta sa se cupleze) , evident in prealabil am verificat M18 actuator ambreiaj ( uneori se strica clema de eliberare a boltului , o sa expun un tutorial cu partile componente ale acestuia so functionarea lui) si ambreiajul a fost verificat ( desi nu era cazul intrucat masina cupla R-ul )

Transmisia Smartului Forfour , fabricata de cei de la Getrag ca si la smartul fortwo 451 este guvernata de 2 motoare de schimbare de treapta cuplate impreuna in componenta M17-Gear motor 

Dupa verificari si Diagnoza am constatat ca problema acestei transmisii este una interna ...

Dupa demontare am constatat ca la aceasta cutie de viteze s-au mai facut reparatii , depanatorul anterior a uitat sa monteze magnetul de pilitura dupa cum se vede in foto de mai jos ...

 Se incearca comutarea manuala a treptei 1-a ajutand furca si rotind de tamburul selector si observam ca furca are tendinta sa se blocheze datorita inelului sincron
 Incercam sa cuplam treapta a 2-a si aceasta aluneca foarte usor
 Apoi verificam R-ul ...
 ulterior tragem bolturile cu bila ale tamburului selector pentru a dezasambla cutia de viteze
 In foto de mai jos se poate vedea pe pinionul de atac doi dinti lipsa ( cauza distrugerii acelor 2 dinti este o enigma intrucat cementajul si compozitia metalului este una de calitate )
 Pentru inlocuirea inelului sincron la acest tip de tren putem folosi fie prese mobile cu incalzire
 Fie facem soc termic , cald /rece.... cald cu autogen /gaz-oxigen si spray azot...
 si daca se incapataneaza sa ne iasa pinioanele folosim o presa hidraulica cu 200-300 grade

Va urma ... 

7 comentarii:

  1. Salut!
    Am un Smart fortwo si câteodată, la turații mici in viteza 1 sau R se aude un bipăit (avertizare sonora ca atunci când pleci cu frâna de mâna trasa) moment in care daca nu turez si o las asa in maxim 5 secunde trece automat pe 0... Ce ar putea fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai o usa deschisa sau haionul ....sau la una din usi presocontactul responsabil de avertizarea de usa deschisa

      Ștergere
  2. Sal am si eu in smart for2 451 mhd 2010 automatic si de curind am probleme cu aceleratia merge putin si se opreste motoru nu mai trage parca nu mai are viata imi puteti spune ce are ?multumesc Adrian

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut ! As vrea un sfat am în Smart 44 si azi nu mai intra in automat în R intra fără probleme am sunat la un service, au venit au făcut o diagnoza si cică nu are nimic doar schimbătorul blocat sau ceva cică trebuie schimbat , asta să fie problema !!!??????

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua,am si eu un smart fortwo 600cc benzina an 2000,imi apare in bord urmatorii martori abs esp si blocaj roti!Problema este ca atunci cand sunt in mers si mi se aprind acesti martori nu imi mai indica km masina se comporta normal schimba treptele dar daca am pe N nu mai intra pe A ci imi arata O trebuie sa o las sa se raceasca si apoi imi dispar martorii sa pot merge iar cu ea!Vreau sa mentionez ca atata timp cand am acesti martori stinsi masina se comporta normal dar cand apar in mers trebuie sa am grija sa nu umblu la schimbator ca raman acolo! Un sfat va rog si daca v-ati mai confruntat cu probleme de acest fel!pe tester imi da abs defect dar e imposibil ca nu intre in viteze din cauza lui!Stima

    RăspundețiȘtergere
  5. Am un smart 600cc nu mai întra pe automat. Am înțeles ca ar fi un senzor accelerație laterala??? Unde e situat?

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua.Am un smart forfour din 2005 cu motor 1.5 benzina cu 110 cai cutie automata. Am 2 zile de cand dimineata cand e frig afara -3grade pornesc masina si cand bag in viteza sa plec dispare din bord si nu mai apare nimik nici N nici A nici R. Opresc masina daca vreau sa o pornesc din nou nu mai apare nici N ca sa o pot porni.Dupa vreo 4 ore cand sunt undeva la 5 grade masina porneste si merge.
    Vreau sa mentionez ca inainte de aceasta problema am de mult timp problema ca nu intra tot timpul in R. Trebuie sa mut de vreo 3 ori in N apoi A inapoi N si R pana intra si in mers cand plec de pe loc bruscheaza foarte tare in fiecare viteza. Adica accelerez si abia dupa vreo 5 secunde cupleaza si pleca brusc. Mi s-a spus ca ar fi ambreiajul...altii cutia..altii actuatorul altii bateria (la problema cu pornirea dimineata dar becurile din masina si totul funtioneaza perfect ). Astept niste pareri va multumesc

    RăspundețiȘtergere