Dupa cum spune titlul in postul acesta vom povesti despe smartul fortwo 2007-2013 CDI si o parte din problemele acestuia
Primele simptome ale acesteia sunt evident faptul ca masina incepe sa scoata fum si apoi dupa incarcarea EGR-ului va avea o lipsa evidenta de putere
In cazul de fata ne lovim de o problema evident dusa la extrem , diagnosticata gresit impreuna cu o masina exploatata pana la deces
In imaginile de mai jos avem intercoolerul sau radiatorul de racire a aerului necesar motorului pentru a putea arde motorina ...
Dupa cum observam acesta este plin de ulei venit din turbina , turbosuflanta are circuit de ungere care functioneaza cu uleiul motorului , in momentul in care aceasta se uzeaza , uleiul trece din circuitul de ungere in admisie respectiv in evacuare
Cand arderile se fac impreuna cu ulei apar si reziduri care se depun pe egr cand acesta face recircularea si de obicei duc la blocarea acestuia , in concluzie cand un mecanic va spune ca vi sa blocat egr-ul trebuie sa va intrebati de ce ...intrucat mizeria aia nu se depune decat daca sunt probleme la motor sau turbina
In multe situatii mizeria obtureaza calea de ecces a aerului si evident motorul primeste o cantitate insuficienta de aer si evident lipsa de putere intrucat motorul nu mai poate arde toata cantitatea de motorina injectata
In cazul de fata in fotografia de mai jos avem 3 capuri de injectoare albastre din care unul ( ultimul ) topit
Capurile de injectoare se albastresc de la temperatura mare din camera de ardere , uleiul impreuna cu motorina arde la temperatura mult mai mare decat doar motorina
In cazul de fata avem si paletii de la aspiratie rosi datorita jocului cauzat de uzura
Primul semn ca motorul a fost afectat sunt depunerile de calamina de pe evacuare ( si capul de injector topit)
Dupa ce motorul este dat jos de pe masina se desface conform manualului de reparatie ...
Dupa demontarea Chiulasei observam efectele arderilor la temperaturi inalte si anume in foto de mai jos un piston topit
bujie incandescenta topita , scaun supapa evacuare topit
si calamina acumulata ....
Fotografiile de mai jos ar trebui sa motiveze pe oricine sa nu mearga cu consum de ulei pe turbo sau motor intrucat....
Oricand pe langa un piston topit pot distruge si camasa dupa cum se observa in foto de mai jos...
Evident ca un motor sau o turbina consumatoare de ulei cu un fir de sonda ulei inexistent sau rupt (de o planetara care a frecat pe el datorita unui "meserias" ) va poate lasa fara ulei in circuit in kilometri putini spre exemplu acest motor a cedat la 6000 km dupa schimbul de ulei
In momentul in care un motor ramane fara ungere uzeaza si alte elemente cum ar fi in fotografii , patine distributie , patina pompa ulei
chiar si pompa de ulei in sine
Desi motoarele de 799 CDI sunt recunoscute ca pot functiona pana la 250.000 km fara nici o interventie interna ...
Lipsa uleiului si/sau a racirii le poate distruge destul de repede
In mod normal cuzinetul din fotografia de mai jos ar trebui sa arate asa pe la vreo 300.000 km
In foto de mai jos avem o patina intinzatoare de distributie care in mod normal este ultima care ar trebui sa cedeze ...
Si tachetii hidraulici care au capurile "tuguiate" de frecarea cu,culburorii fara ulei
Mai sus am prezentat problemele unui diagnostic incorect de turbosuflanta defecta la timpul potrivit cu efectele adverse aferente....
Mai jos va prezint o manopera executata incorect de un atelier din bucuresti care a incercat o reparatie motor cu motorul pe pozitie si fara a respecta procedurile din manualul de reparatie a marcii smart ,... (desi defectiunea masinii nu erau segmentii ci turbina)
Datorita extragerii si introducerii pistoanelor fara a demonta motorul de pe masina , au fost lovite pipele de ungere si deformate pana la strangulare
Doua au fost chiar rupte si gasite in baia de ulei
In concluzie ....desi motorul de pe smartul 451 , 799CDI este un motor foarte fiabila , diagnosticarea incorecta / tardiva si depanarea defectuoasa poate duce la costuri de reparatii foarte mari
Sper ca la primul simptom de defectiune sa faceti o constatare si remediere rapida a problemei pentru a nu ajunge ca in situatia acestui proprietar de smart
Kilometri multi fara probleme ...
Va rog, daca se poate, un tutorial despre cum se schimba rulmentii spate la un smart fortwo 450 din '99, benzina 0,6.
RăspundețiȘtergereMultumesc!
La primul set de rulmenti spate pentru smartul city coupe/cabrio intervalul 1998-2006 , care se vor schimba la noi in atelier o sa fac un tutorial
ȘtergereAm cumparat rulmentul spate si am la el 4 suruburi egale mai mici si unul mare. Nu stiu pentru cel mare ce cheie imi trebuie. Am cautat prin magazine si nu gasesc. Pbbil este un E 18 - 20?!?? Aveti idee? As vrea sa schimb eu rulmentul. Multumesc pentru raspuns!
RăspundețiȘtergereProbabil te referi la surubul de planetara , este 21mm12pct , iar cele 4 suruburi de prindere rulment sunt cu E14
RăspundețiȘtergereMultumesc frumos! Mai am o intrebare... Se potriveste pe fatza, sa schimb puntea mea cu arc lamelar cu punte cu arc elicoidal? Fara modificari, pur si simplu schimb una cu alta..?!?
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru raspunsul prompt!
Problemă nu-i puntea, ea se potrivește pe gauri , problema este ca diferă capurile de amortizor
ȘtergereAm un smart cdi la care moare motorul cand il accelerezi. Daca mergi pe automat in turatii mici nu are problema merge si 100000 de km. Multumesc
RăspundețiȘtergereAm schimbat senzor arbore cotit, pompa inalte revizuita, regulator presiune rampa si filtre.
ȘtergereE ca si cum nu se alimenteaza ok, poate fi pompa de motorina din rezervor sau releul pompei?
ȘtergereSalut! Am un smart 500pe benzina pornește normal iar cînd ajunge apa la temperatura de 40-50 grade se oprește și numai pornește pînă nu se răcește apa Dacă puteți să-mi dați o informare. Multumesc!
RăspundețiȘtergere