La reviziile de toamna la smarturile city coupe si roadster pe langa verificarea densitatii antigelului si a lichidului de frana verificam franele cu interes deosebit catre frana de mana si frana de serviciu de pe spate
Intrucat nu vrem sa ne lase frana de spate in mod special iarna facem verificarea cilindrilor si a ferodourilor
In fotografiile expuse avem cativa cilindri de frana care au garniturile uzate sau corpul cilindru ruginit .
Pentru a face aceste verificari tot ce trebuie sa facem este sa slabim rotile spate cu tubulara 15mm apoi suspendam masina , desfacem cu TX30 surubul tamburului si extragem tamburul pentru a ajunge sa avem acces la sistem
In fot de mai jos se pot vedea cilindrul frana cu mansoanele lui exterioare , sub el sistemul de autoreglaj al ferodourilor si pe laterale sabotii cu ferodo
Pentru a vedea concret daca garniturile au scapari dam garniturile de protectie pentru praf a cilindrilor de pe cilindru si vedem daca avem lichid sub ele
ATENTIE ! . interventia pe circuitul hidraulic de franare necesita si o aerisire vacumatica si inlocuirea lichidului hidraulic de frana si daca nu aveti cunostinte temeinice ar fi bine sa lasati un profesionist sa se ocupe de interventie
ATENTIE ! montajul defectuos a sistemului de franare cu saboti poate sa va lase fara frane la o frana mai violenta
Ar fi de preferat ca subansamblele inlocuite sa fie marci cunoscute pentru calitatea oferita sau certificate TUV
Ulterior pentru a fi siguri de reusita operatiunii se poate face o verificare a procentajului de eficienta a franei pe un stand ITP
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu