duminică, 6 noiembrie 2011

Reparatie Cutie de Viteze Smart City Coupe

Desi sunt rare problemele la Cutia de viteze Getrag care se regaseste pe smarturile city coupe in unele cazuri cand uleiul din cutie nu este schimbat la timp mai cedeaza rulmentii sincroanele si pinioanele .

In cazul de fata ne-am lovit de un zgomot de rulment in cutia de viteze la punerea in miscare a autoturismului, evident problema a aparut din cauza uleiului neschimbat la timp .

Intrucat se presupune ca daca am ajuns sa depanam cutia de viteze avem ceva cunostinte tehnice demontarea de pe masina a acesteia nu o mai prezentam in tutorial...

Intai sa intelegem componentele cutiei de viteze de tip AMT (automatic manual transmision)...

(Click pentru marire)



Incepem prin demontarea cutie de viteze …se demonteaza cu o cheie E12 tubulara ( eu folosesc un pistol pneumatic pentru a lucra mai repede)

Dupa extragerea suruburilor se scoate carterul si vom remarca daca este la vedere problema ( in cazul de fata observam numai rulmentii grupului si rulmentii din capul trenurilor fix si mobil)


Intrucat observam in magnetul pentru resturi metalice o bucatica de coronita de rulment „purcedem” prin a cauta rulmentul care a aruncat bucatica de coronita in magnet


Si descoperim ca unul din rulmentii trenului fix este spart …trenul fix este subansamblul care este pus in miscare de discul de ambreiaj si care duce spre cutie miscarea motorului la debraiere ( de aceea zgomotul se auzea numai cand masina se punea in miscare

Oricum si rulmentii grupului au uzura dar principalul responsabil pentru zgomotul de rasnita de cafea era rulmentul trenului fix …in cazul de fata rulmentii grupului sunt piesa de inlocuit

Practic ca deviz de reparatie urgenta sunt cei trei rulmenti mentionati mai sus …iar ca recomandare ar fi inlocuirea tuturor rulmentilor din cutie acestia fiind :

2 rulmenti ace Pinion „R”

2 rulmenti grup

2 rulmenti tren fix

2 rulmenti tren mobil



Daca intampinati probleme la cutie de viteze de smart este posibil sa fie si ceva probleme de comanda ...nu va apucati sa desface-ti cutia de viteze pana nu este pus un diagnostic corect





20 de comentarii:

  1. la cat timp se face schimbul de ulei in cutie?

    RăspundețiȘtergere
  2. Se verifica periodic ( un an ) sau la intervalul de km daca masina face multi kilometri

    RăspundețiȘtergere
  3. salut..am cumparat un smart 600 benzina, am schimbat uleiul in cutie(ulei elf pt automate), toate bune si frumoase, pana cand am parcurs un drum de vreo 10 km am oprit motorul, dupa o juma de ora sa pornesc, apare in bord 1 accelerez si stau in loc, R stau. ma trage un preten acasa, dupa o zi o pornesc si functioneaza normal, schimba normal, bun. pe tester apare eroarea p0702 transmision control system signal malfunction (faulty wiring and connection).a doua zi drum scurt totul in regula,azi se repeta faza cu statu pe loc. ce ar putea fi? cablurile? mufa, senzorul? zicea asta cu testerul ca se duc ceva motorase care schimba vitezele. are rost sa schimb uleiul cu castrol, mobil? AJUTOOOOR :) msi

    RăspundețiȘtergere
  4. Strigi dupa ajutor ... dar nu te pot ajuta fara sa vad masina in cazuri de genul asta ...

    RăspundețiȘtergere
  5. sunt in cj din pacate.......are rost sa schimb uleiul?, are ceva senzori, cabluri fire? por fi sticate otorasele respective?

    RăspundețiȘtergere
  6. motorasele respective*? actuatorul de ambreaj? ca doar la cald face figura asta

    RăspundețiȘtergere
  7. am un smart city coupe uneori cand pornesc motorul imi apare un martor galben in bord si nu mai intra in nici o viteza sau daca este pornita si este in A chiar daca tin piciorul pe frana masina pleaca singura. daca opresc motorul pt 30 de sec atunci cand o pornesc nu mai are nici o problema. in schimb nu are probleme cu ambreiajul, nu sare din viteze... care e problema?

    RăspundețiȘtergere
  8. Pe bordul Smartului sunt mai multi martori galbeni ... problema in cazul de fata nu o pot presupune intrucat nu am suficiente informatii/simptome

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut am un smart city copupe si aceeasi problema o am si eu cand pornesc masina imi apare in bord martorul galben cu semnul ! si trebuie sa opresc si sa repornesc iarasi sa dispara si apare si in mers si iar trebuie sa opresc si sa repornesc stie cineva de la ce ar putea fi! multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna, legat de trepidatiile de la motorul de 600 benzina nu aveti nici o sugestie? Din pacate nu am reusit sa rezolv problema! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am de unde sa stiu de ce trepideaza un motor fara sa il aud respectiv sa il vad...probabilitatile sunt multe ...bujii , fise ,compresie, injectie , cuzineti , uzura vibrochen , uzura patine distributie , distributie pusa gresit la punct , patina sparta ghidaj, supape cu etanseitate slaba , supapa ciupita , senzor knock defect , senzor rotatie pe duca , unitate de clapeti murdara , o supapa sens/vacuum defecta/iesita ..etc , etc , etc , etc , etc ,etc ....sunt situatii in care nu pot diagnostica o problema din vorbe

      Ștergere
  11. Salut....am si eu o problema cu un Fortwo din 12.1998 motor 600 benzina cu cutie semiautomata, azi cand am vrut sa plec cu masina nu imi mai intra in treapta R, am tot insistat apasand pe frana dar nimic, apare in bord 0...pe N functioneaza in mod normal iar cand "bag in viteza" merge...ceva ciudat este ca inainte tineam piciorul pe frana si aparea direct treapta 1 iar acum nimic, treapta 0 dupa care trebuie sa imping maneta inainte sa intre in viteza...problema mea este ca nu mai intra deloc in R si nu pot sa merg inapoi...aveti vreo idee?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inlocuieste presocontactul de la pedala de frana ...

      Ștergere
    2. Mai nou acum mi-a ramas blocat pe treapta 1 ( in bord) si nu o pot porni....crezi ca e presocontactul de la frana?
      Am deblocat-o cu un tester de mercedes dar dupa ce o opresc in viteza tot lafel.

      Ștergere
    3. "LAFEL" se scrie dezlegat...daca ai acces la tester de mercedes de ce ma mai intrebi pe mine ce sa faci??!!?? ...la "simptome" in DAS XENTRY (das-ul fiind soft-ul pentru mercedes) daca selectezi problema ta iti va da direct ce ti-am raspuns eu mai sus ...plus ca problema asta sa mai povestit pe acest blog si pe 3 forumuri in limba romana pe internet si pe inca 2 forumuri internationale in limba engleza , culmea este ca nimeni din cei care au avut acces la STAR nu a aprofundat aceasta problema ...nu te mai indoi de sfatul meu si schimba acel presocontact si masina va merge cum trebuie
      P.S.Spune-i celui care iti face acea diagnoza cu acel tester de mercedes ca acel presocontact se poate si verifica din tester :)

      Ștergere
    4. Cum ajung la presocontact? pe sub masina sau prin masina? la piese auto tot acelasi nume are?

      Ștergere
    5. mai du-te in plm de bou. Vrei sa-l imiti pe Cristian Streulea. Ala pe langa ca e mecanic bun raspunde oamenilor si le da indicatii...Rahatul asta cu trebuie sa vad masina arata ca esti un novice. Si pe deasupra si ursuz si afectat. Asta e una...doi..il atentionezi pe unul care din repezeala a scris LAFEL impreuna cand tu agramat fara bac scrii:


      Vasilina - e vaselina verifica in pana mea in dex de unde vine VASE

      apoi scrii:
      27 februarie 2011
      "Apropo de piese eu pentru reconditionari motoare folosesc numai piese noi si originale pentru a putea da garantie , carpeala cu sh-uri nu o recomand nimanui pentru ca rezolva o problema doar pe moment"

      pai mai pulica ce faci tu sunt doar carpeli si improvizatii...gen cablu de bicicleta la manerul usii si altele asemenea.

      "cheie imbus" Inbus stands for Innensechskantschraube Bauer und Schaurte in varianta europeana, fiind o cheie hexa facuta de Allen la inceputul secolului XX pt eruditia ta.

      28 ianuarie 2012 "Daca imi spune-ti si ce erori" se scrie SPUNETI...aici nu e greseala involuntara de tastare, mai ales ca am vazut mai multe cratime folosite aiurea-n tramvai de tine.


      Asa ca puleasca ramai pulica nu fa pe pulosul unde nu iti merge. Esti doar un fatalau cu 3 smarturi si un garaj cu sant care se crede mare mecanic si da informatii idioate de muuuulte ori, dar profita ca are un manual de reparatii, facand pe desteptul si simtindu-se maaare mecanic. Esti un cacat cu ochi, period

      Ștergere
    6. LAFEL" se scrie dezlegat...daca ai acces la tester de mercedes de ce ma mai intrebi pe mine ce sa faci??!!?? ...la "simptome" in DAS XENTRY (das-ul fiind soft-ul pentru mercedes) daca selectezi problema ta iti va da direct ce ti-am raspuns eu mai sus ...plus ca problema asta sa mai povestit .... PULEASCA "PROBLEMA ASTA SA MAI"...."SA" se scrie dezlegat vita

      Ștergere
  12. Buna ziua,
    Avem si noi mare nevoie de un sfat. Cat se poate concluziona... din descrierile urmatoare.
    Urmeaza sa achizitionam un Smart Fortwo cdi 2001/ 140 000km.
    Am fost cu el la o verificare si cele mai importante probleme descoperite au fost: ulei prelins pe turbina si camera de compresie (descoperite la verificarea vizuala sub masina).
    La verificarea soft, senzorul de detonatie si cel al axului cu came sunt defecti.
    La pornirea si oprirea motorului se simt niste trepidatii, care, spunea domnul, nu sunt normale.
    Concluzia dumnealui a fost ca turbina trebuie reconditionata.

    Din ce am mai citit pe internet si chestionat amici mai 'priceputi' ne gandim ca poate uleiul respectiv a ajuns acolo din cauza nefunctionatii acestor senzori.
    Din descrierea de mai sus, va puteti face o parere?
    Daca spre exemplu, s-ar ajunge la reconditionarea turbinei, credeti ca s-ar putea descoperi ca si motorul are o problema, avand in vedere ca sunt strans legate intre ele?
    Nu stim daca sa facem aceasta achizitie sau nu... Bugetul nu ne permite decat o masinuta mai veche si ne e teama ca oricat am cauta, mai toate pot avea o problema mai grava la una dintre componente. Din acest motiv am vrea sa stim, dupa parerea dumneavoastra, o posibila reconditionare a turbinei ii lungeste durata de viata cam cu cata vreme?
    Asta daca nu, in cazul fericit, sunteti de parere ca cei 2 senzori sunt de vina :D.
    Va multumim mult,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Smartul city coupe/cabrio 799 CDI 2001 "NU ARE SENZOR AXA CAME" nu exista fizic pe acest autoturism incepand din 1998 pana in 2006 ...concluzionez ca testerul nu este pentru Smart/mercedes este probabil un multimarca care l-ati platit degeaba ...cel mai probabil erorile cele mai importante nu le-a afisat avand in vedere ca smartul despre care vorbim ar trebui sa afiseze informatii de la 5 unitati de control ......cat despre turbina ...este posibil sa fie sau nu problema de la ea ...chiar si o turbina noua neetansata corect poate sa aiba pete de ulei la turburi ...pentru ca putin ulei baga orice turbina pe admisie .....iar cat despre reconditionarea turbinei povestea este prea lunga si prea complicata ...ca idee generala daca vreti sa nu umblati la turbo cel putin 100.000 o luati noua ...garantia celor reconditionate este o poveste frumoasa in general...
      P.S.Daca bugetul nu va permite un smart mai nou ce va face sa credeti ca smartul vechi cu probleme tehnice este o solutie ieftina ?!!?

      Ștergere