Intotdeauna dupa ce pocniti pe cineva este bine sa va adunati bucatelele de plastic imprastiate pe jos in cazul in care nu aveti asigurare casco pentru ca plasticele ar putea cu usurinta cu tot cu vopsit sa sara de 500 euro ca in cazul de fata ...asadar o sa prezint pe scurt operatiunea de recompunere a plasticelor unui smart dupa un incident ...de data asta cu fibra de sticla si nestrapol (fara sa mai folosim sarma si alte operatiuni mai complicate) cheltuielile reducandu-se considerabil avand in vedere ca sunt 4 elemente sparte si cel de-al cincilea fisurat….
Inainte de toate se demonteaza elementele afectate si se compun piesele cu ajutorul unui adeziv superglue/picatura/etc si cu ajutorul unor bride mici la piesele mai mici si bride mai mari la piesele mari ( acestea se gasesc la raionul auto din praktiker la numai 17 ron ) …
Pentru ca fibra de sticla sa se tina bine vom perfora plasticul pe toata lungimea crapaturilor pe unul sau mai multe randuri in functie de cat de importanta este zona
Fibra de sticla si nestrapolul se aplica pe spate dupa ce in prealabil s-au obturat gaurile pe fata cu banda crep
Ulterior se polizeaza excesul de fibra ramas dupa uscare
In cazurile in care avem piese lipsa se aplica un obturator pe fata pentru a putea umple cioburile care lipsesc din puzzle
Apoi se da un strat subtire de kit cu fibre de sticla care are doar rol de a umple gaurile mai maricele ( eu am folosit un kit de la Nigrin achizitionat de la praktiker cu vreo 20 ron cutia)
Chitul de finisaj se aplica in straturi subtiri pana se ajunge la perfectiune ...
Dupa ce sa finisat cu smirghel de 600 cu apa se poate vopsi prin diverse metode dar a nu se uita sa se aplice primer de plastic ...un grund (in cazul vopsirii la spray) si apoi vopseaua ...trebuie sa se matuiasca toata piesa in cazul unei vopsiri totale a piesei ...daca se vopseste la pistol cu vopsea pe baza de nitrodiluant este bine sa faceti si lac separat pentru un luciu frumos
Operatiunea efectuta a durat aproximativ 2 zile ...dar se poate face si mai repede cu vointa si chef de lucru
am dus masina la un service, fiindca nu trage si scoate fum negru, au curatat galeriile, egr-ul, furtunele si pe tester nu apare nici o eroare, apar doar ceva anomalii la motor insa numai la turatie , ceva aer indica - 270 grade si 0 la suta aerul aspirat sau nu stiu cum... Insa ideea ii ca nu are nimic - zic ei - ce sa fac? Ce ar putea fi? Cum sa verific egr-ul?
RăspundețiȘtergereDaca ai dus masina la service ...cei de acolo trebuie sa stie sa verifice egr-ul ...nu am sa ii invat niciodata pe mecanicii din service cum sa isi faca treaba ...ca deaia sunt mecanici
RăspundețiȘtergerehi, am si eu o mica nelamurire, am un smart automat, daca accelerez si apoi o las in frana de motor iar apoi iar accelerez imi bruscheaza cand schimba vitezele, si destul de tare, ii ceva normal sau o aparut ceva defectiune? in rest daca accelerez sau reduc viteza schimba normal fara sa bruscheze
RăspundețiȘtergereExista posibilitatea sa ai o problema la senzorul de rotatie sau sa ai o problema de alta natura ( celelate probleme sunt mult prea complicate si imi este ca umplu 2 coli A4 ) din ce oras esti ?
RăspundețiȘtergerecluj - :-s
RăspundețiȘtergereNu-i nici o tragedie ...din partea aia a tarii am 2 clienti din cluj si unul de langa cluj ...de prin bistrita sau ceva de genul ...asa ca nu-i tragic :D
RăspundețiȘtergereapoi stiu , dar in tara asta frumoasa cu milioane de autobenzi.........ajung mai greu la galati.... :( , ms , daca se agraveaza problema iti mai scriu
RăspundețiȘtergereVezi sa nu ajungi pe platforma cu ea la Galati ( nu ai fi singurul ) ...este bine sa o iei din timp ...
RăspundețiȘtergereBuna ziua sau buna seara depinde cand cititi acest mesaj. Am o neclaritate am un smart care are cd player original grunding si am pus sa vad daca merge un mp3 si nu merge iar cand am pus din nou track nimic mute abia scoate cd-ul inchid casetofonul deschid iar pe radio apoi dau eject si merge scos daca bag iar nu mai canta si nu mai iese cd-ul. va rog help me
RăspundețiȘtergereSincer de problema asta nu m-am lovit este posibil sa aiba un defect intern ...eu la masinile mele am renuntat de mult la sonorizarea oferita standard de Smart si am trecut pe MP3-uri cu CD si cititoare de card si sd ...te sfatuiesc si pe tine sa faci acelasi lucru este mai practic si mai sigur
RăspundețiȘtergerem-am bagat eu expert in desfacerea cd-ului si am dat doar fata jos sa scot casetofonul nu am reusit am tras de el asa tare incat nici radioul nu mai merge deci e clar iti urmez sfatul cu un mp3 nou insa trebuie sa schimb si boxele ? ca alea din fata am observat ca sunt cam mici as gasi ceva asemanator dar cu putere mai mare?
RăspundețiȘtergereEu mi-am pus pe fata niste difuzoare sony x-pload de 15cm si un mp3 blaupunkt 4x45w(folosesc numai 2 canale) pe masina mea...pe cel de-al doilea smart am pus 4 difuzoare funai de 15cm si un mp3 cu cititor de card si SD "made in china" (4x45w si folosesc toate 4 canalele)achizitionat de pe internet si sunt foarte multumit de sonorizarea oferita in ambele situatii numai ca la cel cu 4 difuzoare se aude mult mai clar si mai tare ....decizia iti apartine ...daca ai nevoie de link-uri de unde sa iti iei si rama pentru casetofon si daca ai nevoie de link-uri cu cele mai ieftine mp3-uri nu ezita sa iti faci un cont pe forum-ul www.reparatiismart.ro pentru o dezbatere mai detaliata , eventual chiar instructiuni de montaj ...etc
RăspundețiȘtergerehi, am o problema cu smartul meu, azi mi`a crescut temperatura pana la 120 grade, adica nu mie mai exact, masina a fost condusa de prietena mea si nu a observat ca ii creste temp pana cand nu a aparut si semnalul sonor....am lasat sa se raceasca motorul , am verificat apa si are apa, insa nu mai da aer cald si nu cupleaza la 4 linii ventilatorul din spate ...o trecut cu ea prin ceva apa mare....ce ar trebui sa verific mai intai?
RăspundețiȘtergere@cosmin - in primul rand trebuie sa mentionez ca in cazul de fata trebuie verificat tot circuitul de racire al motorului , incepand cu termostat si pompa de apa si terminand cu radiator (vazut daca este infundat sau nu) garitura de chiuloasa ( rare cazuri si au efecte adverse gen antigel in ulei sau bolboroseste apa in borcan) ....sau poate fi doar un furtun fisurat (si trage aer) sau strangulat si nu mai circula apa pe tur ...posibilitati sunt multe ...trebuie efectiv vazute cum si de ce sa intamplat neplacerea
RăspundețiȘtergere@cosmin - fa o aerisire ..si dupaia verifica pompa de apa
RăspundețiȘtergereoki, ms, m`am uitat mai atent si am observat ca nu mai am curea pe alternator pompa de apa si fulia aia mare ce iese din motor, cred ca intai o sa ii pun curea si vedem dupa ce se intampla, insa mi se pare ciudat ca nu se aprinde becul in bord ca nu mai incarca....sa vedem, ca am comandat curea, ms
RăspundețiȘtergereIn mod sigur are nevoie de o curea ca sa invarta pompa :)... Suspect este ca nu se aprinde becul de la incarcare, inseamna ca este si o problema pe instalatia electrica ...verifica dupa ce ii pui cureaua si incarcarea ( iei un multimetru il pui pe 20 V si curent continuu si vezi daca ai peste 13,9 v )
RăspundețiȘtergeream schimbat ambele curele si de pe alternator si de pe compresorul de clima, is noi acum :) dar am schimat si rola de pe alternator , ca aici o fost surpriza !!!!!!!!!!! era ciobita cred ca o sarit o piatra exact acolo intre rola si curea.....ca nu exista nici o sansa sa dai jos cu alternatorul.....si nici nu merg off road cu smartul sa intre ceva creanga....si oricum o creanga ...nu indoaie o fulie...oricum ii oki acum,, insa tot ii un mister de ce nu so aprins incarcarea, azi am verificat`o si indica fix 13,8 v si creste daca accelerez putin....nu stiu ce sa zic ....are ceva senzor ce activeaza alternatorul doar cand scade sub un anumit voltaj sau amperaj ? ca trebuia sa se aprinda exact cand so rupt cureaua ...
RăspundețiȘtergereDeci la smarturile mai vechi martorul de la baterie se aprinde cand voltajul din circuit scade sub 12v ...cel mai probabil tu nu ai avut consumatori , faruri etc cand sa rupt cureaua ...releul de incarcare de la smart ( cel care are pe el si carubunii) este unicul responsabil de regularizarea incarcarii la smart in rest nu gasesti decat un cablu gros care leaga alternatorul de +ul demarorului si de +ul bateriei ...circuitul este simplu si eficient ......concluzie ...bine ca sa rezolvat
RăspundețiȘtergereBuna ziua! Sper sa ma puteti ajuta pentru ca eu chiar am ajuns la capatul puterilor. Am un Smart ForTwo Coupe 0.8CDI din 2002. Acum ceva timp a stat in garaj cam vreo 2 luni. Inainte el mergea foarte bine. Dar dupa cele 2 luni de stat nu a mai vrut sa porneasca. Initial am crezut ca e bateria. Am incarcat-o dar nimic. Cand ii dau drumul tremura putin si dupa aia se opreste. L-am dus in service unde, dupa ce l-au testat pe calculator, au zis ca e nevoie sa schimb senzorul de presiune galerie admisie. Schimbat senzorul. Tot nu pornea. Resetat calculatorul. Nimic. La un moment dat se banuia ca e din cauza electromotorului. Verificat, nu are nimc. Din cate imi spun cei de la service motorina ajunge in injectoare dar nu intra in motor. Cred ca e la al cincilea service acum. Tot nu porneste. Daca aveti vreo idee ce ar putea avea va rog ajutati-ma.
RăspundețiȘtergereMelania ..pentru a putea da un diagnostic pentru un motor care nu porneste in principiu trebuie sa vad masina ...dar daca as fi in locul acelor baieti din cele 5 service-uri primul lucru care l-as verifica la acest simptom ar fi senzorul care citeste injectia de pe volanta cablurile aferente acestuia si binenteles o parte din instalatia din compartimentul motor ce ar putea ...dupa ce am exclus partea electrica abia dupaceea as verifica restul ...in principiu eu te sfatuiesc sa imi aduci masina sa o vad pentru a identifica problema
RăspundețiȘtergereAm vorbit cu baietii de la service. Ei zic ca s-au uitat la senzorul respectiv si cablurile le-au vericat si ei nu gasesc nimic. As veni cu masina sa o vezi dar eu sunt din Bucuresti si pana in Galati ma costa o platforma cat jumatate din masina.
RăspundețiȘtergerePlatforma Galati-Bucuresti-Galati costa 550 ron ...nici nu se pune problema ca masina sa ajunga la mine si sa nu o repar ...imi pare rau ca nu ai o problema comuna sa te pot sfatui cum sa o repari acolo ...
RăspundețiȘtergerehi, am o mica problema la usa stanga, are joc de aproximativ 2 3 mm , si loveste cand o inchid, se poate regla din balama ? sau strange? are rost sa o desfac? sau intai sa cumpar o balama noua ?
RăspundețiȘtergere@cosmin - se regleaza balamaua dar trebuie dat jos botul ...ideea este ca balamaua de sus sa nu permita jocul
RăspundețiȘtergeresalut...mi-am cumparat un al doilea smart fortwo din 2003(mai am unul din 2000) si deja sa aprins ABS-ul(masina neavand nici o problema cu franarea) iar azi pe drum prin bucuresti a pierdut putere si tremura asa...dadea sa se inece...adica mergea in 2 cilindri mai mult ca sigur si mia ramas martorul aprins in bord. am oprito si am repornito si a mers bine dar tot a ramas aprins martorul in bord. acum am aprin ABS-ul...un semnul exclamarii si martorul de la motor...zici ca e pom de craciun. da-mi un sfat te rog...ce am de facut si daca e ceva grav pana acum. multumesc
RăspundețiȘtergereIn primul rand avand probleme cumulate si martori aprinsi in bord ca sa ai un punct orientativ de pornire cu depanarea o bagi pe un star c3 ( tester care citeste corect erorile smartului ) apoi incepi sa verifici in functie de erorile care le ai sectoarele de instalatie care deservesc respectivele dispozitive
RăspundețiȘtergeresalut,am o curiozitate...am un smart din 2003 si azi am stat cu el pe loc,pornit in parcare vreo 2 minute si sa inegrit asfaltul... in dreptul tobei. Masina este pe benzina dar...de curand am observat ca a fost diesel...a ramas foarte vag o nuanta din culoarea vopselei mai aprinsa unde scria cdi. E normal sau nu sa se inegreasca asfaltul...pt ca io mai am 2 smarturi tot benzina...unu al meu si unu al prietenei si nu sa intamplat fenomenul asta la ele.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereCel mai probabil haionul provine din dezmembrari de iti scrie cdi pe spate ... pentru ca nimeni nu cred ca este dispus sa converteasca un cdi in benzina datorita costurilor ....
RăspundețiȘtergereIar cu pata neagra de pe asfalt este destul de clar ... ajunge ulei in evacuare ... ori motorul ori turbo se pregateste de deces...
salut...am facut schimbul de ulei la un smart fortwo(din 2000 ,benzina) si a inceput sa consume ulei...de fapt nu stiu pe unde dispare uleiul pentru ca fum nu scoate,pe jos nu lasa pete. inainte sa fac schimbul nu consuma absolut deloc. acum la un anumit interval de timp incepe si palpaie beculetul la ulei(in curba sau cand plec de pe loc) si trebuie sa mai adaug. am pus castrol magnatec 5w40. ce e de facut? multumesc
RăspundețiȘtergere@andrei - daca dupa schimbul de ulei a inceput brusc sa consume ulei inseamna ca segmentii aveau deja uzura si cel dinaintea ta a bagat 10W pentru a putea vinde masina... cand tu ai bagat ulei mai subtire a inceput sa consume ... iar ca operatiune de reparatie ai mai multe variante ... mai ieftine sau mai scumpe ... oricum trebuie verificata si turbina ...povestea este mai lunga si ti-o pot povesti telefonic dupa data de 14 decembrie cand o sa ma intorc in tara
RăspundețiȘtergeresalut,am cumparat saptamana asta un smart fortwo diesel din 2001 si e in regula masina...doar ca atunci cand pornesc aerul conditionat porneste si dezaburirea pe luneta si invers...nu merg separat. Si a 2a treapta de viteza la aer nu merge. Crezi ca poti sa imi spui ce are...inainte sa ma duc cu ea in service? Multumesc
RăspundețiȘtergereAndrei , in mod cert ai o problema electrica si nu cred ca nu iti merge a doua treapta ci ai doar becul ars sau ceva de genul asta ...nu pot sa iti dau o solutie pentru ca tu ai o problema particulara nu un defect comun ...
ȘtergereSalut...am nevoie de putin ajutor. Vreau sa demontez geamurile de plastic laterale din spate de la smart fortwo...niste indrumari te rog. Multumesc
RăspundețiȘtergereLa cele din spate Ai clips pe interior in partea de jos si apoi rama iese din ghiduri ....
RăspundețiȘtergeresalut...scuze ca pun atatea intrebari dar ma confrunt cu diverse chestii si vreau sa am habar inainte sa ma duc in service sau sa ma apuc de ceva. Mai nou la unul dintre smarturile care le am cand virez stanga sau dreapta cursa volanului nu mai e continua...are vreo 3,4 intreruperi,ca si cand se blocheaza si trebuie sa trag mai tare sa trec peste acele "noduri". Ai idee ce ar putea fi? Si vreau sa mai stiu pe unde sunt tevile de la aerul conditionat ca vreau s vad daca mai are freon si la motor nu leam vazut....este motor diesel din 2000.
RăspundețiȘtergereCuplele de la AC sunt : Cupla de inalta presiune este pe radiator, cea de joasa presiune este pe conducta de legatura radiator-vaporizator ( in spatele proiectorului/gaurii de la proiector partea pasager )
ȘtergereAcele noduri sunt de la rulmentii cu ace de la cuplele cardanice de la coloana de directie ( atentie daca doresti sa o reconditionezi trebuie neeaparat sa stii ce faci pentru ca daca vei pierde si un ac este suficient ca sa risti sa ti se blocheze volanul cand ai mai mare nevoie de el ...cu directia si cu franele nu te juca ca tin de siguranta ta)
Multumesc pentru raspuns...m-am gandit io ca este de la coloana de directie pentru ca la inceput avea un mic joc volanul si la gropi se simtea un joc fix pe coloana de directie. Acum ce ma sfatuiesti...sa schimb rulmentii(din dezmembrari...am in zona) sau sa reconditionez?
RăspundețiȘtergereMa refeream la cei 8 rulmenti de la cele 2 cuple cardanice de la coloana de directie ...dupa cum mi-ai raspuns in mod cert nu stii ce ai de facut (si la ce ) iar daca te duci intr-un service aia nici atat nu o sa stie ( si o sa va apucati de stricat) , recomand inlocuirea cu una de pe o masina mai tinerica SH(noua este scumpa)...sau demontata si trimisa la reconditionat ( pot trimite tutorial pentru demontare pe e-mail )
RăspundețiȘtergereSalut...am desfacut grilele de la ambele smarturi care le am...unu diesel si unu bezina...la cel pe benzina am vazut cupla de AC pe radiator...dar la cel diesel nu am vazut cupla(e un plastic acolo unde ar trebui sa fie marginea radiatorului). Se poate sa imi fi luat teapa cu dieselul? Sa nu aibe aer...si sai fi pus doar placuta aia de bord care are butonul de aer? Tin sa mentionez ca am desfacut acolo la placuta cu butoane si este un fir tras intre dezaburire si AC astfel incat cele doua merg mereu impreuna...niciodata separat.
RăspundețiȘtergereTzeapa, putin spus ... Sa zicem ca a facut o mare bataie de joc ... pe de alta parte vinovat esti tu ca nu ai verificat cum trebuie masina inainte sa o cumperi ... Prezenta compresorului de AC si a conductelor este imposibil de nevazut ... Cupla de inalta presiune de la radiator se vede si fara sa dai jos grila ... In cateva cuvinte vanzatorul a vrut sa dea teapa si tu esti cel care te-ai pacalit
ȘtergereSalut,am o problema la sistemul de franare...la viteze mici cand franez incepe pedala de frana sa trepideze ca atunci cand intra ABS-ul...ai idee ce ar putea fi? O alta problema care a aparut e ca pe dreapta fata la gropi se aude un sunet,ca un scartait,sa fie oare de la flansa? Si inca o intrebare...la un smart din 2000 benzina care consuma ulei,el mergand cu 10w40 si dupa vreo 600 de km de la revizie ii cam palpaie becul la ulei...ce recomanzi? un ulei mai vascos?
RăspundețiȘtergereLa ABS ar putea fi pompa abs sau senzorii , la directie trebuie vazut ce scartaie pentru ca se pot auzi mai multe ... iar cu motorul povestea este lunga ,solutia implica reconditionarea motorului oricum te putem ajuta cu reparatia in toate situatiile
ȘtergerePoti sa imi spui,te rog, cam la ce suma se ajunge pentru reconditionarea motorului? Si daca,dupa acest proces e riscul,cum au patit altii,sa consume si mai mult ulei sau sa le consume mai mult combustibil.
RăspundețiȘtergereMotoarele reconditionate nu consuma ulei deloc ... usoara crestere a consumului de obicei apare datorita utilizatorului care are tendinta de a merge mai sprinten datorita faptului ca masina nu a mers niciodata ca atunci ....cat tine de Abs ... teoretic orice defectiune este semnalata cumva , practic daca becurile au fost aranjate sau este ceva necontrolat de ecu ... pentru preturi si msi multebjndormatii despre RK ma puteti contacta la nr de tfl din dreapta sus a paginii de blog
ȘtergereSi daca ar fi senzorii ABS,sau pompa nu ar trebuie sa mi se aprinda ceva pe bord? O avertizare ceva. In momentul cand trepideaza pedala de frana se aude si un huruit ,nu foarte tare,pe partea soferului...mai in fata...in zona pedalelor sa zic asa.
RăspundețiȘtergereBuna ziua, vineri am parcat masina langa bloc, si luni cand sa merg la servici cu ea, nu mi s-a deschis din cheie. Initial am crezut ca mi s a terminat bateria din cheie, am schimbat-o nimic. Am dat curent de la alta masina nimic, bateria e ok. Nu mi se aprind farurile, calxon nu functioneaza. S-a oprit brusc si nu mai merge! Si nici nu pot inchide usile ca se pare a fi o problema electrica. Ce ma sfatuiti?
RăspundețiȘtergereV-au clipit cumva semnalizarile de 9 ori? Incercati cu a doua cheie daca o aveti. S-ar putea sa fie nevoie sa reprogramti cheia. NU umblati la calculatoarele masinii sub nici o forma, mai rau o veti strica.
RăspundețiȘtergerenu mi-au clipit nimic , nu mi s -a aprins nici un bec , absoult nimic , nu ma asteptam sa nu mai porneasca.
RăspundețiȘtergereIdeea e ca eu luni nici nu am putut sa deschid masina, si am deschis portbagajul ca sa pot intra in ea, si nu mai pot inchide usile...chiar nu stiu ce poate sa aiba...o sa chem un electrician la ea maine, ca altfel nu o pot deplasa decat cu platforma
RăspundețiȘtergereo sa ajung acasa si o sa incerc si cu cealalta cheie, dar daca nu se schimba nimic , ce ar putea fii oare? tot mai vizualizez forumurile pe aici si vad ca ar putea fi electromotorul, papucul cu fire care intra la electromotor, unul din fire care pleaca din calculator spre cutia de viteze sa fie rupt ... in fine abia astept sa fie ok... ca au trecut deja 2 zile si e un chin fara ea
RăspundețiȘtergereDaca pui contactul ce se intampla? ce iti apare in locul lui N,A, R?
RăspundețiȘtergereHelllo, s-a rezolvat problema, bateria era de vina, a venit ieri un electrician si mi-a dat curent, desi nu puneam la socoteala bateria pentru ca s-ar fii auzit un clic sau ceva, plus ca iarna n am avut nici o problema cu bateria . Si am dat ture cu ea ieri , e ok , si dimineata a si pornit.....mamaaaa ce m am mai bucurat ...daca mai am probleme cu ea o schimb :P multumesc de sfaturi
RăspundețiȘtergereBuna,am un smart fortwo cabrio,model 450 din 2003 diesel,anul acesta a stat mai mult in garaj si mi s a descarcat bateria din cauza unui amplification de sunet cred eu.In fine,idena e ca am pornit o cu un acumulator extern,masina a porinit din prima ,am apasat pe butonul geamului din dreapta sa dau in jos geamul pentru a mi indrepta oglinda,iar cand sa inchid geamul inapoi surpriza,,,,nu mai vrea sa se inchida.Are vreo siguranta pe undeva la care m as putea uita in prima faza,sau ce crezi ca e,,,??ajuta ma te rog,,multumesc.
RăspundețiȘtergere