... , este o eroare de transmisie de care in general este vinovata conectica si electrica masinii , dar cel mai des apare problema cand este ud afara.
In 70% din situatii este vinovat de aceasta eroare senzorul de pozitie de treapta si etansarea lui .
Acesta poate fi accesat pe la roata de stanga spate ( partea sofer)
In tutorial am postat fotografii de pe o cutie de viteze care este demontata de pe motor intrucat pe pozitie este mai complicat sa fac fotografii
Pentru etansarea lui acesta trebuie demontat desfacand cele doua suruburi folosind o cheie E8
In 80% din cazuri se poate observa cu ochiul liber pe borna de jos a senzorului condens daca garnitura nu mai este 100% etansa
In foto de mai jos se poate observa cum straluceste in partea inferioara condensul format
Dupa ce senzorul este suflat la interior cu aer comprimat si stearsa marginea cat mai bine
se curata si suprafata de pe cutia de viteze pe care urmeaza a fi prins la loc
se unge garnitura cu Black gasket eu folosesc in general Victor Reinz sau Wurth
Se aplica garnitura cu atentie sa nu manjim inutil interiorul
se mai adauga o pelicula inclinata pentru orice eventualitate
se degreseaza suprafata de pe cutie si se aplica si acolo un strat foarte subtire care il intindem cu degetul ( eu folosesc manusi de latex ca se spala destul de greu siliconul de pe degete)
In cazul de fata am folosit un Gasket Victor Reinz care este mult mai calitativ decat silicoanele low cost
Senzorul are o pozitie specifica in care se monteaza , boltul tamburului selector este tesit pentru a putea antrena acest senzor de unghi
se baga usor fara a forta , ar trebui sa intre usor
Nu se forteaza pentru ca nu este o piesa tocmai ieftina ,
Suruburile se strang usor unul cate unu pentru a evita inclinarea denzorului pe ax si evident pentru a evita deteriorarea lui
Dupa montaj ar fi indicat sa se stearga erorile si sa se faca calibrarea transmisie cu ajutorul unui tester MB Star
Pentru nelamuriri , informatii sau programari pot fi contactat pe email : silviusmart@gmail.com sau 0748.556.315
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereCu placere , sincer imi pare rau ca nu am mai mult timp la dispozitie sa fac mai multe tutoriale intrucat atelierul nostru este full permanent , pentru programare ne auzim la tel : 0748.556.315 sau 0720.89.11.55
ȘtergereSalut Silviu am si eu o problema asemanatoare doar ca eu am segmentat motorul la un service si de doua saptamani ma tine in loc ca nu vrea sa porneasca si-mi apar cele trei linii in bord,pe tester arata cum ca ar fi de la cutie care nu da voie motorului sa porneasca. Te rog sa ma ajuti cu un sfat ca nu stiu ce sa mai fac
RăspundețiȘtergereSalut Silviu am si eu o problema asemanatoare doar ca eu am segmentat motorul la un service si de doua saptamani ma tine in loc ca nu vrea sa porneasca si-mi apar cele trei linii in bord,pe tester arata cum ca ar fi de la cutie care nu da voie motorului sa porneasca. Te rog sa ma ajuti cu un sfat ca nu stiu ce sa mai fac
RăspundețiȘtergereDna Andra Jurubescu , singurul defect despre care nu mă pot pronunța este defecțiunea produsă de mâna omului , din nefericire fără să văd mașină nu știu care ar fi cauza erorii dvs
ȘtergereBuna am si eu un Smart fortwo diesel din 2006 cand ploua apare 3 linii si bec martor motor aprins iar in mers imi sare din viteza si trebuie sa orbesc mașina si iar sa o pornesc . Cand este uscat afara mașina merge perfect si se stinge becul Senzorul de schimbare trepte l-am schimbat .va rog sa imi dați un sfat ce as putea sa ii fac . Aici in Germania la Smart mi-a cerut 3000 de euro reparația Va multumesc
RăspundețiȘtergereMasina Dvs are o problema electrica care tine de fire/mufe daca masina devine sensibila doar la umezeala , pe ce au cerut depanatorii din germania 3000 euro numai ei stiu , din nefericire fara sa vad masina nu stiu exact unde este problema , desi spectrul de verificare ar fi numai 13 fire ce tin de senzorii incremental M17 si M18 si senzorii rezistivi
ȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereLa mine apare o singura linie orzontala si clipeste tot displayul,dupa un timp de cca 4-5 secunde isi revine si pot porni motorul,dupa care uneori ramane ABS-ul aprins.
Stiti cumva de unde provine problema?
Multumesc,
Adrian
Este o problema electrica care implica o lipsa de comunicare intre calculatoare , in principiu este o problema pe instalatia electrica
ȘtergereAm urmat si eu pasi tai ca am acceasi problema , nu mai porneste si apar cele 3 liniute . Dupa ce am montat senzoru am incercat sa o pornesc dar la fel apar cele 3 liniute si nimic . Ce as putea sa fac ?
RăspundețiȘtergereTin sa spun ca nu a mai pornit asa din senin , dimineata cand am vrut sa plec pur si simplu au aparut cele 3 liniute !
RăspundețiȘtergereProcedura descrisă mai sus , după cum am specificat în post, este cu referire directă la apa,umezeala,..în mod cert tu ai o altă problemă de transmisie , ar trebui să faci o diagnoza cu un MB Star si urmată procedura de reparație
ȘtergereSalut , am fost astazi la service si mia spus ca acel senzor e dus si ca ar trebui sa il inlocuiasca . Astept sa vad daca il poate porni dupa ce il inlocuieste . Iti multumesc
ȘtergereIn mecanica si electrica nu se fac experimente , daca diagnoza se facea cu mb star cei de la service ar fi masurat rezistenta senzorului specificata in pasii de reparatie si ar fi putut confirma daca acesta este defect sau nu . oricum va urez succes cu reparatia
ȘtergereDaca stateam in galati fi convins ca aduceam masina la tine dar tinand cont ca sunt din sibiu imi e putin peste mana .
RăspundețiȘtergereEu va urez succes la reparatie , de principiu un atelier cu oameni pregatiti si cu dispozitivele necesare unei reparatii specifice marcii ar trebui sa poata identifica problema
Ștergeresalut! am un smart 44 1,3 benzina automat cu care nu s a mai circulat din octombrie , doar se mai pornea motorul pt scurt timp odata pe saptamana ,iar acum doua zile cand cineva a vrut sa il porneasca au aparut aceste trei linii. care sa fie problema,
RăspundețiȘtergereBaterie mai are ? lista este lunga la forfour ...
Ștergerebateria era noua
ȘtergereAi nevoie de o diagnoza cu MB star ca sa afli de ce iti apare eroarea la Smart Forfour ...
ȘtergereSalut, Am si eu o problema asemanatoare, a inceput cu cele 3 linii pe display dupa ce reporneam masina mergea fara probleme pentru catva km, iar acum din senin nu mai intra in nici o viteza, se aude actuatorul la pornire, nu pot sa pornesc motorul pana nu inceteaza acel baziit. iar cand dau sa o pun in viteza se aude un bipait si apar 3 linii pe display. o parere de la ce ar putea fii? Multumesc
RăspundețiȘtergerePrietene , din nefericire ai nevoie de o diagnoza cu MB-Star , problema ta ar putea fi din cauze electrice si trebuie vazut de unde este problema
ȘtergereAm schimbat actuatorul si acum merge 90% bine
ȘtergereAi schimbat actuatorul in urma unei diagnoze sau ai constatat ca nu se misca ? ...90% bine nu inseamna o masina cu problema rezovata ...de ce numai 90% ?
ȘtergereVa salut. Am si eu o problema cu un Smart four two an 1999. Am încercat sa-l pornesc si imi apar cele trei liniuțe orizontale fără niciun simptom . Nu porneste doar se pune contactul
RăspundețiȘtergereMultumesc. Silviu esti tare cu ajutorul tau am rezolvat.
RăspundețiȘtergereSalut am o problema cu un 0.6 turbo 2002 am schimbat fișele și bujiile ngk întrerupea in draci toate bune și frumoase după schimbarea mașina nu mai vrea sa pornească au apărut cele 3 lini. Orizontale menționez că mașina nu. Sa mișcat 1 cm înainte și după schimbarea acestora
RăspundețiȘtergereSalut, am o problemă la un 0,8cdi din 2003.
RăspundețiȘtergereAm.pus un tester si imi afișează erori la senzor de accelerație lateral P 2000 permanent, P1799 actual position of rotation angle senzor; open circuit, și P2408 Incremental sensor 'Transmission';signal fault-intermitent. Ce crezi că ar trebui verificat? Multumesc frumos!
Salut , am si eu o problema la un smart benzina ,pornesc masina si o bag in viteza si nu intra cateodata o bag in masalier si sta un pic si intra, am schimbat ambreajul am facut adaptarile,actuatorul se misca bine si imi da o eroare , cutie blocata . Ce sa fac. Multumesc!!
RăspundețiȘtergereAm si o intrebare am un smart fortwo din 2000 si am o problema am schimbat motoru si are o problemă cu cutia când decupează de pe disc si nu mai pleacă si apare trei lini si opresc motoru si dup aia merge de la ce poate sa fie si mai schimbă si întârziat si numai când sunt în trafic si se încinge motoru
RăspundețiȘtergereBuna , am o problema cu Smartul ,in viraje ,in trecere inferioara ,in momentul revenirii când vreau sa accelerez se stinge bordul,moare motorul iar după câteva secunde revine la normal
RăspundețiȘtergereSal și la mine apar cele trei lini și parcă nu este băgat in viteza lam oprit și după 5 minute e totul ok . La ce sa ma astept . Multumesc.
RăspundețiȘtergereSalut dețin un smart fortwo, din 2003,motor 600 benzina, și de un timp nu l-am mai folosit, dar săptămânal îl porneam, acum ultima data când am încercat sa îl pornesc, motorul pornește perfect, doar ca nu întra ea a de pe loc când îl bag în viteza, îmi apar 3 linii orizontale în bort și un titait, ce se întâmplă???
RăspundețiȘtergereSalut, dețin un smart fortwo din 2002 cu motor de 0.6 benzina. Când se încălzește la a 2 linie îmi apar 3 linii orizontale și apoi nu mai pleacă de pe loc și motorul începe sa trepideze. După ce se răcește merge perfect. Mai vreau sa menționez ca îl las pe N și ii iau contactul apoi când ii pun contactul apare treapta a-6-a
RăspundețiȘtergereși se aude un țăcănit la motor dar după câteva secunde își revine. Ma puteți ajuta cu o posibila cauza?
Salut.detin un Smart fortwo 800dci din 2002,problema a început cu un triunghi galben în bord și mașina smuncea tare in special la plecarea de pe loc.am dat jos actuatorul și motorașul,problema e că nu mai știu cum era tija respectiva,am văzut că sunt doua variante ori o bag în locașul respectiv ,da mi se pare că este ieșită prea tare in afara ,daca apăs puternic pe ia am văzut că intră înăuntru ,daca mă ajută și pe mine cineva âi mulțumesc mult,la mine in oraș din păcate nici un service nu vrea sa sa bage .ms
RăspundețiȘtergereMai am o întrebare, cand montez actuatorul ce trebuie sa se afișeze în bord?N 1 2 cu contactul pus?
RăspundețiȘtergereSalut am un smart 451 mhd motor 1l 61 cp nu mai porneste co de eroare 0A4B
RăspundețiȘtergereSenzor pozitie alternator permanent
Care ar fi problema si cum s-ar putea rezolva .multumesc
Buna ziua , am un smart fortwo diesel an 2001 și problema este ,daca sta la relanti 9 min ( cronometrat) apare triunghiul galben și cele 3 linii orizontale se aude un "tacanit" la roata stânga spate și nu mai pleacă de pe loc doar după ce o las se se răcească cca 5 minute , să urmez pașii de mai sus mentionati de dvs.? Astept raspuns ,multumesc
RăspundețiȘtergereSalut
RăspundețiȘtergereAm un
. Smart fortwo din 2000 motor 0.6 benzina
Preoblmea lui este.
A venit un pic frigu cam 14.12 grade afara și a inceput sa facă probleme
1 cu motoru oprit întra în viteze normal
2 când pornesc motoru nu mai întra în viteze se chinuie sa între ca și cum ar bate în cutie. După 5 minute de mers în gol motoru întra, și merge fără problme
Treaba asta o face doar după 8 ore De staționat și dacă e frig
După ce se încălzește motoru merge fără probleme chiar și după 2 3 ore de staționare
Ce ar putea fi ca o părere
Ma gândesc sa nu fie uleiul uzat?
Unde are joja la ulei pentru cutie sa verific nivelu?
Sau nu are la cutie
Salut La mine am o singura linie orizontala și se aude un piuit si nu vrea să mai pornească.
RăspundețiȘtergere