marți, 3 septembrie 2013

Smart MHD Probleme motor


In acest post vom vorbi despre smartul Micro Hibrid Drive si problemele acestuia pe parte de motor



 Cum iti dai seama ca ai un MHD si ce ar putea sa ti se intample rau  ....intai vezi ca pe spate scrie MHD
Si pe consola centrala au un buton pe care scrie ECO

Dar sa trecem la lucruri serioase ...motivul pentru care am dat acest motor jos este o curea inlocuita prost ...nu dam nume ca sa nu fim prost vazuti ca facem reclama negativa desi sunt 100% sigur ca stiti toti care aveti smart unde sa NU il reparati sau sa NU il intretineti 

Puctul 1 cureaua principala care face si pornirea motorului antreneaza si pompa de apa implicit aceasta cand se rupe(ca a fost montata prost , neinlocuita la timp , proasta calitate ,etc) masina ramane efectiv fara racire ...evident majoritatea utilizatorilor de smart nu stiu cum functioneaza deci  isi continua drumul pana la prima oprire fara sa observe ce probleme au aparut

 In fotografia de mai jos observam o pompa de apa uzata neinlocuita la timp si plina de un amestec de ulei si antigel
 In aceasta poza observam un motor de smart fortwo defect vazut din partea de jos adica avem baia de ulei data jos si in partea de jos a fotografiei observam o mizerie care este formata din amestecul dintre antigel si uleiul din motor

Mai jos avem o chiulasa in dreapta sus se vede distributia variabila

Patina de distributie si uzura aferenta


 Patina de ghidaj si uzura aferenta ...pe fundal lantul de distributie
 Pistoanele cu rugina aferenta din cauza garniturii de chiuloasa care nu a mai etansat din cauza "ovalizarii " chiuloasei aparuta din cauza temperaturii ridicate la care a functionat motorul
 Supapele cu depunerile aferente...
 Cilindrii ruginiti



Acum sa spunem povestea acestui motor ....masina era exploatata in regim de drum lung , cureaua de antrenare a alternatorului si a pompei de apa a cedat , proprietarul nu a remarcat martorul incarcare ca fiind aprins si a continuat drumul pana cand masina s-a oprit , dupa interventiile a trei ateliere "consacrate " masina a ajuns la noi la atelier si de aici va pleca pe rotile ei dupa procedurile ce urmeaza sa le afisez in urmatorul post


2 comentarii:

  1. Buna ziua, am si eu un smart fortwo din 2009 cu motor mhd cu probleme la porirea de dimineata, trebuie sa ii las contactul mai lung ca apoi sa ii dau cheie la care face un zgomot ascutit dupa care porneste. Am fost la service a pus testerul pe masina fara vreun defect vizibil la acesta. Mi s-a recomandat schimbarea combustibilului ( recomandat fiind OMV Petrom ) dupa care daca nu se observa o inbunatatire sa folosesc un aditiv pentru curatarea injectoarelor. Credeti ca va ajuta ? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...din nefericire aditivii din combustibil fac mai mult rau decat bine motorului..., problema cu pornirea la rece nu are nici o legatura cu contactul mai lung intrucat injectia si scanteia la motoarele pe benzina functioneaza doar in timpul revolutiilor motorului ,... zgomotul mai ascutit avand in vedere ca este MHD este foarte posibil sa fie de la cureaua care antreneaza motorul la pornire ( care are un intinzator cu amortizor la care de obicei din cauza pozitiei se distruge/blocheaza intinzatorul sau amortizorul , acesta avand recomandare de inlocuire la unele modele la 3 ani si dar nu mai mult de 5 ani)...cat despre combustibili recomandarea smart este sa se foloseasca combustibili cu cifra octanica de 95 ( si din experienta va spun ca nu are relevanta combustibilul care il folositi cat timp totul este in parametri) ...cat despre curatarea injectoarelor motoarelor pe benzina povestea este lunga , pana in prezent injectoarele infundate ale motoarelor pe benzina curatarea cu aditivi nu a dat niciodata rezultate ( am mai facut curatare in cuva cu ultrasunete care au rata de succes de 50-50% )

      Ștergere