luni, 26 iulie 2010

Sistemul de frana de mana - reglaj /depanare

In acest post se poate vedea sistemul de functionare a franei de mana la smartul fortwo ...(partea pana la sufe ...ca sufele in general nu sunt o problema)

In prima fotografie se pot vedea cele 3 gauri in care este prins manerul franei, si undeva in stanga mufa butonelului de frana de mana ...pentru a ajunge acolo este suficient sa dati jos scaunele si sa ridicati mocheta


In foto de mai jos se poate vedea ansamblul parghiei cu tot cu sistemul de eliberare la coborarea totala a manerului


Ce rol are sistemul de eliberare fotografiat mai in detaliu in poza de mai jos...in cazul in care sufa nu sa slabit de tot acest sistem permite parghiei sa coboare libera pana cand arcul ferodurilor sa strans complet si a eliberat sufa


In urmatoarele 2 fotografii se poate vedea exact despre ce buton ce decupleaza un clicket este vorba ...ala care il apas eu cu mana ( daca cumva se strica clicketul dinauntru trebuie desfacut acel butonel si montat alt clicket



In ultima poza se poate vedea cum se poate regla punctul superior de tractiune ...mutand tija de eliberare mai sus se poata face ca frana de mana sa se ridice mai sus


sper ca am fost sufiecient de explicit ...

4 comentarii:

  1. salutare,

    de curand am si eu o buburuza...un moft de-al meu demult, insa deabia acum mi-am permis ca banuti si timp. e cam vechi, dar l-am luat caci era ocazie, cica :) doresc sa invat mai multe, mai ales ca intampin probleme...chiar vreau sa cunosc masinuta. am nevoie de cineva sa se uite la ea, sa ma ajute cu schimbatul, etc. prima problema : pierde lichidul de racire :( ma uit zilnic dupa un numar de contact...pls help :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Normal nu ar trabui sa-si faca treaba automat si sa se regleze singura?
    Nu cu surubelnita si scaunele datre jos?

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca functioneaza bine isi face treaba singur acel cliket

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut Silviu,
    Intre timp am descoperit ca: Daca nu regleaza automat , numai este nevoie sa dai scaunele jos.
    Treaba se face in 2 oameni.
    Unul trage la maxim maneta de frana , si pe urma celalalt tine contra pe axul din mijloc cu o tubulara de clichet infipta in prelungitor.
    In timp ce tine contra , cel din masina lasa incet frana de mana si se va auzi cum clichetul din imagine, va face tzac.
    Din experienta cam trebuie lasata la 5 tzac-uri.
    Cauza care nu m-ai merge este:clichetul de la frana de mana gripat(sau imbacsit) sau arculetul de ridicare(ala mic din interior) s-a decalibrat.

    RăspundețiȘtergere