miercuri, 9 noiembrie 2011

Probleme Motor Smart 698cm3

Povestea acestei masini incepe la momentul in care a ajuns la Casa Auto Bucuresti si a fost vanduta unei doamne de buna credinta care a respectat regimul de revizie impus de ei , dar evident cum se intampla in Romania reviziile implica numai ulei si filtre si nicidecum cele recomadate de producatorul SMART.
Dupa ce masina a iesit din garantie si a implinit peste 50.000 km evident din cauza consumabilelor neadecvate au inceput sa apara probleme (enumerate mai jos) ...service-ul agreeat de smart a informat clienta dupa o constatare (endoscopie motor) ca reparatia implica inlocuirea motorului cu unul nou la un cost de peste 3500 euro ( trei mii cinci sute euro) intrucat camasile ar fi distruse ...evident ei nici macar nu stiau ce sa intamplat cu masina in realitate....

Acum sa vedem ce sa intamlplat de fapt ....
Am demontat motorul ....


Observam un semering care supura putin ....

Cand demontam baia de ulei gasim inauntru pipa de ungere a lantului de distributie sfartecata in doua ( vezi foto mai jos )

Observam ca si rulmentul de presiune era uzat scoate zgomot la invartire

Dupa demontarea capacului de distributie observam pe langa pipa rupta si patina de la lantul pompei ulei sparta....

La demontarea chiuloasei observam ca este supapa de evacuare de la pistonul nr.2 ciupita si evident pierdea compresie ...mai observam ca pistonul nr.3 nu prea mai lucra bine din cauza excesului de ulei (segmentii uzati)

Observam in cele 3 poze de mai jos ca patina de ghidaj este uzata si cea intinzatoare la fel ...in plus patina de ghidaj are si martorul rupt


In cele doua fotografii de mai jos observam patina de ulei cum a fost sparta datorita batailor motorului/lipsei de ungere ...ce mai putem observa este ca pinionul de atac al pompei de ulei este fisurat in zona de prindere datorita lantului care sa invartit necorspunzator si a creeat tensiuni inegale

In fotografia de mai jos observam cuzinetii de biela si de palier care sunt uzati excesiv datorita lipsei de ungere ...

Povestea acestui motor se termina la reparatia propriuzisa care implica urmatoarele subansamble :

Piese absolut necesare:
3 seturi segmenti
O garnitura chiuloasa
Supape Evacuare
Supape Admisie
Set Cuzineti biela
Set Cuzineti palier
Set Cuzineti axiali
Semeringuri supape/palier/fulie
Kit de distributie
Kit lant pompa ulei
Pompa Ulei
Tacheti hidraulici

Optionale:
Pompa Apa ( a avut cureaua prea stransa si a capatat joc)
Rola AC ( Rulmentul zornaie )
Rulment presiune ( va distruge ambreiajul in maxim 30.000 km daca nu este inlocuit)
Curea Alternator/pompa apa
Curea AC
Semering priza cutie de viteze
Semeringuri planetare

Consumabile:
Ulei Mobil 1 5w-30
Bujii
Filtru ulei
Filtru aer
Filtru benzina
Antigel
Fise bujii
Black Gasket
Ulei cutie de viteze

Motorul dupa reconditionare va functiona ca nou foarte multi km daca i se respecta anumite instructiuni de exploatare si intretinere

Va urma - O sa postez saptamana viitoare si operatiunea de montaj si punere in functiune dupa curatare si livrarea subansamblelor

135 de comentarii:

  1. hi, am doua probleme - prima ii ca imi roade cauciucurile de pe spate pe interior mai mult decat pe exterior, adica uzura ii inegala, poate fi din bratele sau bucsile de pe spate? de batut nu bate nimic pe masina. - a doua e ca daca pornesc dimnineata si tin pe bujii totul decutge normal, circul 15-20km si dupa ce opresc motorul si sta oprit cca 5 - 10 minute cand il repornesc imi ramane martorul de la bujii aprins vreo 15 secunde, daca pauza pana la repornire dureaza peste 15 - 20 minute totul decurge normal,deci cand is pauze scurte intre porniri se reaprinde cand is luni ramane stins, ce ar putea fi ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu uzura de la anvelopele spate in mod cert ori ai puntea inferioara stramba ori ai rulmentii spate uzati , pentru ca puntea spate nu are reglaj al caderii rotilor
    Iar in legatura cu bujiile incandescente la CDI...este posibil sa fie din releul de bujii sau sa ai o bujie pe duca ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara,
    Am probleme cu martorul de la motor care sta permanent aprins, in timp ce masina are in mers un tremur puternic. Care poate fi problema? Multumesc anticipat pt raspuns

    RăspundețiȘtergere
  4. @luminitac - problema ta nu este martorul motor ....martorul motor doar iti semnalizeaza ca ai o problema ce priveste motorul si/sau o parte din accesoriile lui ...daca ai un tremur puternic al motorului in procent de 90% ai compresie inegala (din diverse motive)...problema este ca in cazurile de genul asta problema nu este chiar simpla si trebuie vazuta masina inainte de a da un verdict exact ...poate fi defect in motor sau defect alimentare/scanteie sau cine stie ce o fi acolo ...ca un motor sa functioneze in parametri are nevoie de multe conditii si accesorii functionale ...spre exemplu motorul poate tremura de la ...o fisa bujie care fura scanteie, o bobina , un injector , o supapa ciupita , ceva ulei care a ajuns in camera de ardere si a cocsat bujiile , poate fi o patina de distributie sparta ...etc etc etc ...daca esti din apropierea orasului Galati sau ai drum in zona putem face o constatare ...datele mele de contact le ai pe link-ul de mai jos :
    http://www.reparatiismart.ro/contact.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara,
    Multumesc pentru raspuns! Problema este ca sunt in Bucuresti...
    Revenind la problema expusa mai sus, intr-adevar, exista un tremur al motorului, nu foarte accentuat, am senzatia permanenta de zgomot al unui motor subturat. Azi am descoperit o pata de ulei pe asfalt, de marimea unei palme.
    Cum nu gasesc un mecanic pe-aici... nu am sa mai circul cu masina o vreme.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu pana pe 14 decembrie sunt in italia/germania dupa data de 15 decembrie daca decideti sa vedem despre ce este vorba ori trimit platforma dupa masina ( care costa 550 ron ) sau o aduceti pe rotile ei si atunci vedem ce este de facut

    RăspundețiȘtergere
  7. Smart-ul meu este cumparat de la cineva din Galati....

    RăspundețiȘtergere
  8. @luminita - Galatiul totusi nu este un oras mic inca mai sunt vreo 3-5 smarturi care nu au ajuns la mine ...daca aveti fostul numar de inmatriculare putem vedea cand ajung in tara daca a fost ma mine ,.., eu tin fise cu masinile care sunt reparate la mine ...

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua am 2 masini smart smart fortwo din 2000 si respectiv 2001 cu care ma bat parte in parte :) una nu mai intra in viteza daca nu o las sa se raceasca dupa ce merg (se aprinde becul cu derapaj din bord si cutia face urat) si una care se opreste dupa ce se incalzeste :) la casa auto in bucuresti sunt niste prosti de 6 ani de cand am smart nu au putut sa repare nimic

    RăspundețiȘtergere
  10. In principiu problemele care le ai sunt din cauza instalatiei electrice si/sau din cauza unor senzori , in principiu pentru o programare dupa 15 ianuarie ne putem auzi la nr. de telefon :
    ORANGE - 0748.556.315
    COSMOTE - 0785.164.527
    VODAFONE - 0720.891.155

    RăspundețiȘtergere
  11. salut,stiti sau aveti de vanzare un motor pt un smart for two -benzina,anul 2003?sau ar fi mai rentabil sa fie reparat cel vechi?are 150 de mii de km,papa ulei,e puturos,etc,etc.multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, este mai avantajosa reparatia celui vechi ...ma puteti contacta la tel :
    ORANGE - 0748.556.315
    COSMOTE - 0785.164.527
    VODAFONE - 0720.891.155
    sau Email :
    reparatiismart@reparatiismart.ro
    silviusmart@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  13. salut....am un smart de 600 turbo model pure. am o problema......din cand in cand mi se aprinde martorul galben"motor" merge in 2 pistoane......opresc motorul, repornesc si merge bine, becul se stinge cand vrea si se reaprinde iar intrerupe si tot asa......este vreo bobina de vina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce te-a facut sa crezi ca o bobina ar putea fi raspunzatoare de problema ta ? eu sincer cred ca ar trebui sa faci o investigatie corespunzatoare a problemei, ( pentru presupuneri si pareri te poti adresa unei vrajitoare/tamaduitoare care stie descantece ) pentru reparatii auto poti contacta un autoservice care a mai avut smarturi la reparat sau ma poti suna pentru o programare :) ...imagineaza-ti ca martorul motor se poate aprinde din nenumarate motive dar eu nu l-am vazut niciodata aprins din cauza unei bobine...:)

      Ștergere
  14. Problema rezolvata cu cele doua masini smart smart fortwo din 2000 si respectiv 2001
    - masina care nu mai mergea dupa ce motorul se incalzea avea senzorul de turatie dupa cutie defect
    - masina care nu mai pornea dupa ce se racea avea clapeta de aceleratie murdara (un puf de solutie si gata:))

    RăspundețiȘtergere
  15. Ai avut noroc ...referitor la problemele tale pot spune ca ai fost cu adevarat norocos ...desi eu nu am auzit de clapete de acceleratie care sa se repare cu un puf de spray :) si am vazut destule clapete murdare si intepenite ...

    RăspundețiȘtergere
  16. Salutare, am un Smart ForTwo din 2000, 600cmc benzina, 170000km cumparat recent. I-am facut schimbul de filtre si ulei chiar dupa ce l-am cumparat. Fostul proprietar mi-a spus ca a fost segmentat recent (am primit si o factura de service prin care se dovedea acest lucru). Problema e ca atunci cand motorul este cald, la relanti daca apas frana sau actionez geamul electric, motorul trepideaza pentru cateva secunde si se aprinde uneori in bord becul de la ulei. In mers se comporta foarte frumos. I-am schimbat recent "öldruckschalter" -ul dupa ce am citit despre aceasta problema pe un forum german. Problema cu trepidatiile a revenit la scurt timp. Am citit undeva ca pentru rezolvarea trepidatiilor ar trebui sa schimb bujiile (nu stiu cand au fost schimbate ultima data), au spus ca aceste trepidatii pot fi date de o buje defecta si exista posibilitatea in proportie de 70% sa se rezolve dupa schimbarea lor. O alta problema observata de mine este ca masina consuma ulei (aproximativ 1/2 l la 1000km). Cei de la service mi-au recomandat sa schimb tipul de ulei, initial mi-au facut schimbul cu Mobil 1 (nu stiu exact de care dar banuiesc ca 5W30). Orice informatie imi este de folos, eu sunt din Baia Mare si nu cunosc pe nimeni in zona care se se priceapa la Smart-uri. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna, revin cu un comentariu dupa ce am schimbat bujiile (erau Renault si le-am inlocuit cu Beru), uleiul (era Mobil 1 5W30 si l-am incoluit cu Mercedes tot 5W30) si filtrul de ulei. Mi se pare ca trepidatiile la relanti aproape ca au disparut dar totusi cand temperatura motorului este la 80 grade (3 puncte negre) tot se aprinde pt o secunda becul de la ulei si motorul pierde din turatie dupa care isi revine. Nu stiu daca aceste trepidatii sunt normale fiind vorba despre un motor mic dar becul de la ulei nu cred ca ar trebui sa se aprinda. Despre consumul de ulei nu pot sa spun inca nimic deoarece nu am apucat sa circul destul. Orice sfat este binevenit. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  18. salut , am si eu o problema cu smartu meu din 99' cu 800 cm merge bine motoru dar nu mai trage, inainte daca bagam picioru in pedala dupa 3000 rpm ma inpingea parca aveam turbo acum parca merge cu 5 cp abea ma trage si la deal mai e putin si moare ... ce e de facut ? ms anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din nefericire smarturile 799 CDI au vreo 3 motive din cauza carora nu trag ...unul ar fi egr-ul murdar ...doi ar fi turbina blocata sau cu axul rupt ...si trei ar putea fi instalatia de alimentare cu carburant( senzori , injectoare, pompa, etc) ....descrierea ta este sumara si nu imi da nici un indiciu de ce nu iti merge masina

      Ștergere
  19. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  20. buna seara am o problema la un smart for two din 1999 0.6 benzina , masina pe drum bun merge foarte bine urca si dealul fara probleme dar cand ajung la munte la cabana am un drum mai rau ( aprox 10 km ) unde ma pot deplasa maxim cu 20 km/h si o las incet de tot ... problema este cand trebuie sa ma duc incet (drumul fiind drept si rau) imi apare martorul (triunghi galben cu semnul exclamarii) crezand ca e martorul de ESP, imi taie acceleratia masina merge doar in relanti fara sa imi dea voie sa accelerez, urmand sa opresc motorul si sa il repornesc , figura asta facand-o de mai multe ori. parca nesuportand aerulrarificat de munte.

    S-a schimbat sonda lambda, sa verificat ESP , contactele s-au sters toate erorile dar problema cu triunghiul galben tot apare in zona aceea de munte, in rest nu am nici o problema cu el. azi am constatat ca galeria e putin fisurata.

    Va rog sa ma ajutati daca puteti.

    Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este de la sonde este de la cititoarele ABS ...acele inele care se regasesc pe fata pe rulment si pe spate pe planetara ...cel mai probabil unul din cele de pe planetara este spart(alea creeaza cel mai adesea probleme) ...desi simptomele nu ar trebui sa fie atat de enervante dar posibilitatea sa fie de la ele este foarte mare ...sau de la zdruncinaturi este posibil una din mufele de la senzorii de citire spate sa joace ...verifica si comunica concluziile ...atentie senzorul de acceleratie laterala este destul de sensibil la zdruncinaturi ...ai fost la un tester ...daca da da-mi un e-mail cu raportul

      Ștergere
  21. salut.am si eu o problema cu un smart 700cc,tocmai a fost refacut motorul, "motorul merge bine" numai ca nu merge mai mult de 80 km in viteza 5a cu pedala la maxim si nu trece mai mult de 3000 rpm. oare sa fie ceva de la turbo sau nu se alimenteaza cu aer cum trebuie???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce pot sa va spun ... eu nu pot sti daca motorul a fost facut bine daca masina nu functioneaza in parametri eu cred ca morul are o problema daca nu atinge 140km/h in 16 sec.

      Ștergere
    2. salut aceasi problema o am si eu cu masina mea motorul proaspat facut inca in rodaj dar nu trage in viteza a 5 a masina este un smart fourtwo din 2000. Dg Vasile ma poti contacta sa imi spui care a fost problema 0745894198 multumesc anticipat

      Ștergere
  22. Salut am un Smart cdi din 2000 si in mers s-a aprins martorul pentru bujii si nu se mai stinge, Ce ar putea avea? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar putea avea o bujie sau modulul de control ...

      Ștergere
    2. modulul de control pentru bujii? Mentionez ca am fost la tester si a dat fir intrerupt sau scurt circuit sau siguranta 3 arsa. Siguranta nu este arsa.
      De pornit porneste bine

      Ștergere
  23. modulul de control al bujiilor este pe punte cum te uiti la motor in dreapta...
    Verifica firele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am verificat, am scos toate mufele am dat cu spray de contacte si tot asa face

      Ștergere
    2. am rezolvat, era o siguranta arsa sub scaunul soferului (sub mocheta)

      Ștergere
  24. Salut am un smart din 2000 benzina de 600cm si am o problema mai ciudata cu el...am fost la un service din bucuresti si au constatat ca la o bujie acel cioc metalic era rupt si este in motor in momentul de fata motorul inca functioneaza dar are pierdere de ulei destul de mare. as vrea sa stiu cat de costisitoare poate fii reconditionarea unui motor si daca se merita acest lucru sau cumpararea unui alt motor nou? sau imi puteti spune de unde pot cumpara un alt motor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reconditionarea unui motor costa undeva intre 2500 si 6000 ron ....un motor nou costa undeva in jur la 14000 ron, ... un motor reconditionat de nemti costa undeva la 1900 euro ...un motor reconditionat de noi costa 4300 ron fara manopera si fara consumabile/accesorii ...motoarele reconditionate in germania si cele reconditionate de noi in cazul in care se folosesc piese de calitate au garantie 18 luni cu limita pentru bucuresti 70.000 km motorul de 599 cm3 tipul 13 ...pe motorul tipul 11 garantia este de 80.000 km
      Pentru mai multe detalii ma puteti contacta la 0748.556.315 sau 0720.89.11.55

      Ștergere
  25. Intentionez sa cumpar un smart second-hand.. Ce imi recomandati sa cumpar? Diesel sau Benzina? La benzina din cate am vazut dupa 80mii km au probleme cu motorul.. Cele diesel sunt mai resistente?

    RăspundețiȘtergere
  26. La prima pornire motorul smartului de 599 cm3 din 1999 scoate mult fum. Apoi daca sta mai mult timp din nou scoate fum la pornire. In mers nu scoate acest fum. Motorul are 153.000 km. Ce-mi recomandati sa fac ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va recomand sa ne vizitati pentru o verificare amanuntita sa putem pune un diagnostic corect ...reparatia va apartine decizia unde si cu ce o faceti

      Ștergere
  27. Sunt din Suceava, e necesara o programare ? In principiu as putea ajunge prin Galati dupa data de 5 august.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in principiu ar fi ideal o programare, dar daca ne anuntati si cu 1-2 zile inainte e perfect.

      Ștergere
  28. Buna, am un smart 800 cdi din 2001, aseara s-a oprit din mers. Nu mai porneste,are baterie,invarte dar nu porneste,de la bujie nu cred ca e,motorul fiind cald trebuia sa porneasca. Ce altceva poate fii? multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista foarte multe variabile mai ales un diesel, detaliile date de dvs sunt generale.
      V-as recomanda sa ne vizitati pentru o verificare amanuntita sa putem pune un diagnostic corect

      Ștergere
  29. salut am un smart 0.7 turbo l-am cumparat azi ... ceva bate la motor se aude ca un tacanit.. ce ar putea s fie ? http://www.youtube.com/watch?v=ImNAvqgoA1c


    se aude exact ca in video-ul acesta .. daca ai putea sa imi spui ce ar fi aproximativ ti-as fi recunoscator ! multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  30. salut am un smart benzinar di 99 are o problema merg cel mult 5 km si mi se opreste motorul si numai porneste cam 20 minute ce poate fi daca poti sa imi spui .Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  31. Salut am un Smart din 2002 cc600 mergea ff bine când lam cumpărat ma ținea lipit de scaun când acceleram iar după o pauza de o luna circa de condus când lam pornit nu se mișca din loc parca erau rotile blocate eu am insistat si acceleram in val pana sa deblocat pornind cu el la drum nu mai mergea ca la anceput a devenit puturos când accelerez se tureaza ci întârziere si nu mai are putere demaraj parca ia murit caii.
    Iam curatat filtru de aer cu pistolul la compresor pentru ca filtru de aer care lam cumpărat nu se potriveste.
    Am cumpărat filtru de benzina sal schimb si nu știu unde se afla pozitionat.
    Ma poți informa unde este pozitionat si ce ar putea avea? Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  32. Sal, am un smart din 99, 599 cm, benzina, cand se incalzeste motorul la temperatura normala, 3 bulnute, la relanti clipeste becul pt ulei, in mers nu ... ulei-ul verificat este la max.

    RăspundețiȘtergere
  33. Salut! Am achizitionat un Smart ForTwo 0,6 benzina, cu 108 000km la bord! Sunt incepator in domeniul smarturilor si cred ca miau aparut deja primele probleme la el :-( ! De cateva zile am calcat putin pe acceleratie si s-a auzit de parca io fi cazut un capac sau suport de la motor sau de la turbina, si de atuncea se aude un suierat destul de zgomotos de la motor. (numai cand o calc mai tare). In afara de acesta apare pe bord martorul de presiune ulei si nu se stinge nici cand motorul ajunge la temperatura nominala, si scoate putin fum de culoare albastru spre alb. Ma puteti ajuta cu ceva informatii sau de la ce anume vine problema aceasta? Multumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  34. Robert , dupa cum descrii problema pare a fi o problema a pompei de ulei care functioneaza defectuos , lipsa uleiului a facut ca motorul (posibil si turbina ) sa se uzeze inainte de termen , parerea mea este ca trebuie facuta o verificare amanuntita

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua. De o luna am primit cadou un Smart fortwo Cupe anul 2000.
    Cateodata (spre exemplu cand vreau sa ies in drumul principal si franez sa ma asigur) se aprinde triunghiul cu semnul exclamarii si degeaba apas acceleratia ca nu percuteaza. Opresc masina si abia apoi merge. S-a intamplat ca si daca o opresc si o pornesc din nou tot treaba asta imi face. Dar pana la urma merge. Becul e stins si acceleratia e ok. Am dus-o la service. La 4 mai exact. la ultimul mi-a spus ca are 5 erori. Si ca ar fi de la motor. Dar ar insemna sa ia fiecare piesa din cele cinci, sa le inlocuiasca pe rand si sa vada daca mai face. Tare bine ar fi fost sa aveti un service si prin zona asta(Alba- Cluj). Mi s-a spus ca poate ar fi mai bine sa astept sa ”crape ceva”, ca sa fim siguri care e piesa. Nici nu mai stiu ce sa fac cu Smartul. Ultima oara m-a lasat in mijlocul drumului cand am franat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este posibil sa aveti o problema electrica, de vacuum sau la partea mecanica de franare/ abs/ esp.

      Ștergere
  36. buna ziua am cumparat recent un smart fortwo diesel an 2001,dupa o saptamana constat k nu mai merge aerul conditionat...mentionez k o saptamana a mers foarte bine...in aceea saptamana sa rupt o curea de pe alternator si pompa de apa,am inlocuit-o si acuma merge f bine in afara de ac... nu imi dau seama daca este vreo siguranta k nu aud compresorul cupland cand pornesc ac doar ventilatorul din fata cupleaza...are ceva siguranta pentru ac si unde e k sub bord am verificat sigurantele si sunt ok...si inca o intrebare...pot vedea comresorul de clima daca deschid capacu de deasupra motorului sa vad daca cupleaza? cu respect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand verificati daca aveti 2 curele.
      Compresorul este in partea dreapta ... si ar trebui sa vedeti cureaua pe el. Daca v-a mers nu cred ca s-a ars nici o siguranta.

      Ștergere
  37. Salut, am un Smart for two din 2003 0.6 benzina, a mers bine 2 zile pana cand l'am accelerat pe autostrada la 130km/h (viteza maxima) si deodata mi s'a aprins becul de motor si masina a inceput sa decelereze singura chiar daca piciorul meu era apasat maxim pe pedala de acceleratie, iar acum nu merge cu mai mult de 80km/h , este foarte galagioasa si motorul tremura si da sa se inece in viteza 1. am impresia ca merge in 2 cilindri. ce ar putea fii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cam greu sa ai un smart 0.6benzina din 2003 smart a echipat in 2003 cu motoare de 0,7 ...probabil in acest moment motorul merge in 2 cilindri si mai mult ca sigur ai o supapa de evacuare ciupita ...trebuie desfacut motorul si vazut ce este inauntru

      Ștergere
    2. Da! pot sa iti trimit copie dupa cartea masinii: 2003 599cmc, infine nu asta e important, problema e cum o rezolvam?
      1. Ai un motor bun de smart for 2 de vanzare? cat costa?
      2. Conteaza daca e de 699cc? nu de alta dar poate nu ai de 599.
      Iti platesc cat costa si iti dau si motorul meu stricat (care inca merge) pe langa.
      fa'mi te rog un pret.
      merci

      Ștergere
    3. Am si de 599 si de 698 oricum difera turbina , daca doresti putem face o constatare la ce necesar de piese are nevoie motorul tau si il putem face pe al tau ca sa nu iti complici existenta , pretul unui motor difera in functie de piesele care se pun in el , in functie de piese difera si garantia si timpul de exploatare . cel mai bine vii intr-o dimineata la Galati desfacem vedem ce este acolo si eu iti dau variantele , un motor semiasamblat de 599 am in stoc , am si un motor NOU de 599 iar de 698 povestea este mai lunga sunt doua tipuri ( unul cu termoflot si unul fara) oricum pentru o programare da-mi un telefon la 0748.556.315

      Ștergere
  38. salut!! o intrebare...pinionul de pe arborele cotit care actioneaza pompa de ulei trebuie sa fie fix sau nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Max , depinde de tipul de pana care este pe arbore , el din fabrica vine cu pana de fixare doar pe pinionul distributiei si pinionul de pompa ulei ramane fix prin presarea cu fulia , desi daca cumva comanzi pana separat va fi putin mai mare si va acoperi si pinionul pompei ulei

      Ștergere
    2. Ms mult de raspuns...in principiu ar trebui scoasa pana sa vad despre ce e vb...are vreo smecherie ceva de genul siguranta sau ceva ptr ca nu am mai scos?

      Ștergere
    3. Max, este o banala pana de blocare , nu inteleg ce vrei sa spui cu smecheria ? din punctul meu de vedere "smecheria" nu are nici o legatura cu mecanica probabil ai vrut sa spui "procedura" , parerea mea este sa apelezi la cineva care a mai facut genul asta de operatiuni , pentru ca totusi este un motor de autoturism nu motor de scuter

      Ștergere
  39. Ms mult ptr informatii ,profesionalism si timpul acordat am sa apelez cu incredere si data viitoare daca am sa mai am nelamuriri.O zi buna

    RăspundețiȘtergere
  40. Salut! As vrea sa te rog sa imi spui cum pot trage la punct distrubutia la un smart 799cm cdi, semne pe fulii, ca nu prea gasesc pe forumurile astea nimic despre asta.Ms mult si o zi buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand legile fizicii nu s-au schimbat in ultimii 100 de ani , distributiile toate se pun la fel ca pozitie a motorului cu o singura axa cu came, pentru ca cei 4 timpi ai motorului termic sunt aceiasi, adica nu ai nevoie de nici un semn pe nici o fulie , te orientezi dupa pozitia cil.1 pus la punct mort si supapele in forfecare...informatia asta este o informatie care trebuie sa o stapaneasca oricine a desfacut vreodata in viata lui un motor termic cu o singura axa cu came indiferent daca este motor de smart, mercedes, vw, opel, audi, bmw, renault , citroen, peugeot, fiat, lancia, alfa, dacia , etc, etc,etc - concluzie daca nu ai pregatire tehnica ar fi bine sa apelezi la un mecanic cu pregatire .

      Ștergere
  41. Buna ziua! Am un fortwo 600 benzina din 2001, dupa un drum lung de 120km mi sa aprins martorul de la motor, masina se comporta normal din cate vad eu. De la ce poate sa fie. Sunt din botosani

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cel mai probabil s-a contaminat una din sondele lambda , noi avem atelierul in Galati , pentru o eventuala programare ne puteti contacta la 0748.556.315 sau 0720.89.11.55

      Ștergere
  42. Am luat un smart si am observat mult ulei pe la furtunul de la intercoler :( i.am completat uleiul.. aveti idee cum a ajuns uleiul acolo? :( masina merge.. nu scoate fum. De tras eu zic ca trage.. n.am mai mers cu smart.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e vorba de un smart din 1999 cu motor de 600

      Ștergere
    2. Daca i-ai completat ulei si consuma exista posibilitatea ca turbosuflanta sa fie pe duca , daca nu consuma ulei este posibil sa ai o conducta fisurata si sa supureze vapori de ulei in timp , in oricare din variante trebuie facute verificari si remediata problema

      Ștergere
    3. Multumesc silviu. M.am cam speriat si l.am luat la purificat:)
      Am rezolvat problema cu 3 coliere noi si una bucata de furtun care vine dintr.un plastic pana in radiatorul ala mic. :) am plecat la drum cu ea aproximativ 140 de km si nu a mai picurat. Voi sta cu ochii pe ulei pana voi ajunge la tine :)
      Motorul e facut total in luna a 12. 2014 :) am gasit mai multe hartii.. la tine.i facut :)
      masina merge.... 2 persoane si bagaj... am mers constant cu 100km/h.
      Acum imi bat capul cu radioul6 :))) nu vrea sa porneasca deloc... parca nu se alimenteaza :)
      Sper sa reusesc sa.ti fac o vizita cat de curand :)

      Ștergere
    4. Daca motorul este facut in 2014 iti pot da fisa de reparatie completa, daca imi dai nr de inmatriculare si serie sasiu , astept e-mail pe silviusmart@gmail.com

      Ștergere
    5. Am gasit hartiile in masina :)
      multumesc frumos.

      Ștergere
  43. Buna seara ! Unde gasesc si eu o schema cu furtunasele alea de la turbina de la un smart de 600 ? Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde ce an de fabricatie , daca vorbim de 599 benzina 2000-2001-2002 schema este foarte simpla , aveti pe wastgate pe spate 3 stuturi in care va intra furtunele negru-albatsru ( din tubul de legatura dintre filtru aer si aspiratia turbo) al doilea iese din celula metalica cu un furtunas scurt negru ( opus mufei celulei) si 3 este alb-negru care vine din celula de plastic ...acelasi wastgate are si 2 stuturi in aliniamentul tijei , unul rosu negru scurt care este dispus pe celula metalica perpendicular pe celula si unul negru gros care vine din celula de plastic ...in opusul mufei celulei de plastic intra si un furtun negru care vine de sus din admisie .....asta-i toata conectica acelor furtune

      Ștergere
  44. Salut, tot vorbim de Smart. Am si eu un Fortwo din 2009 800cm cdi. Ieri, fiind pe autostrada, am observat ca nu mai trage si ca a inceput sa scoata fum negru, si nu doar cand accelerez. Masina cu mari eforturi mai ajunge la 100km/h, vitezele nu le mai schimba corect, dar presupun ca e din cauza lipsei de putere a motorului, si la viteze mici merge *in suturi*. Am curatit ambele supape din partea de sus stanga a motorului(cele de aer E... si A...) care intr-adrevar erau pline de ulei intarit, dar nici o inbunatatire. ma poti ajuta cu un sfat te rog. Mercy :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fumul negru la motoarele pe benzina este fum de ulei ars, în mod cert ai o problema a motorului , dacă aveai o problema a turbinei fumul ar fi fost albicios...ar trebui făcute o serie de verificări , cum ar fi compresia eventual o laparoscopie( băgat o cameră și văzut dacă nu cumva ai un piston topit)

      Ștergere
    2. Becheru Cosmin , abia acum am citit cu atentie ce ai scris , la 451 ,799 cdi exista probleme la turbosuflante , si daca este modelul cu filtru de particule procedura se complica , totusi incearca sa nu mergi cu masina cu genul asta de problema ca poti topi pistoane...ATENTIE , tu ai un 451 fumul negru nu va fi aproape niciodata de la EGR daca faci o interventie in service nu plati curatarea lui ca o platesti degeaba

      Ștergere
  45. am gasit intre timp problema, un senzor de la intercooler era scapat de la locul lui. ms pt sfat, o sa am grija. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perfect , rareori se intampla ca senzorul de temperatura aer sa fie iesit de acolo , ai fost norocos .

      Ștergere
  46. Buna seara, am un 799cdi din 2006 la care au aparut probleme; daca accelerez la maxim nu mai schimba treptele, si daca merg cu pedala la jumate le schimba. Are turatie dar nu putere. Daca se poate un sfat. Mentionez ca in cutie am ulei Castrol transmax dex III.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule " Unknown " uleiul din cutie nu are legatura cu schimbarea treptelor si cu puterea masinii ...ar trebui facuta o diagnoza si evident verificarile aferente ...

      Ștergere
  47. Ma scuzati ptr 'unknown'! O verificare a turbinei, egr-ului si a intercooler-ului este o solutie ptr a descoperii cauza lipsei de putere ? Mentionez ca sunt din Busteni si nu doresc sa risc sa raman pe drum dar daca este nevoie il aduc pe platforma. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Verificarea egr-ului ar fi una din potentialele probleme , turbina ar fi exclusa pentru ca o turbina defecta se manifesta destul de nasol ( mult fum , asa zis-ul luat pe ulei , etc) , in ceea ce priveste platforma ar fi o solutie mult mai indicata intrucat aveti de traversat niste munti , oricum trebuie facute verificari amanuntite , in mod special pentru ca, dupa cum spuneti, masina se tureaza si cu toate astea nu schimba treptele ...iar lipsa de putere ar putea fi o problema adiacenta

      Ștergere
    2. Va multumesc. Va voi contacta cu 1 saptamana inainte.

      Ștergere
  48. Salut , am si eu o problema la un smart din 2000 fortwo 599cc , daca rulez pana in 3000 de ture merge perfect daca accelerez mai bruscsi trece de 3000 de ture se limiteaza masina (ii taie turbo cred) , daca o opresc si repornesc merge din nou perfect , ai idee care ar fi cauza ? O zi buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fapt masina intra in " safe mode" probabil ai o problema pe aer , dar oricum problema trebuie investigata amanuntit ...nu o sa gasesti solutia pe internet pentru ca genul tau de problema apare de la intretinere sau reparatii defectuase

      Ștergere
    2. Am descoperie ca galeria turbinei este fisurata , poate fi asta cauza ? O zi buna

      Ștergere
  49. salut am si eu o problema am un smart diesel din 2002 si acum 2 zile am schimbat cei 2 suporti de pe spate de la motor acum motorul parca sa mai ridicat dar acum cand accelerez se aude ca o bataie la 1 si 2 treapta

    RăspundețiȘtergere
  50. cei 2 suporti care iam schimbat erau moi acum este bine nu se mai vede nici toba am schimbat si bieletele si bratele cele 2 si amortizoarele nu inteleg de unde vine zgomotul acela.motorul l-am ridicatcu cricul ca sa nu cada cand ama prins bratele se poate sal fi ridicat prea sus

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din nefericire nu pot sa imi dau seama ce sa intamplat acolo cu tampoanele...sunt tehnician cu clarvazator ...probabil nu ai strans vre-un surub bine ca erorile umane sunt cele mai des intalnite

      Ștergere
  51. Salut,am si eu un smart fortwo 599 cand l am cumparat nu avea pic de ulei scotea fum dar tragea. Am pus ulei si de la ceva timp a inceput sa tremure scote fum cand o accelerz pana pe la 5000 dupa scade sub 1000 si da sa moara Si Are intarziere la acceleratie nu urca mai mult de 80km/h

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuiesc facute cateva verificari elementare , bujii , compresie , tubulatura , etc ...

      Ștergere
    2. Trebuiesc facute cateva verificari elementare , bujii , compresie , tubulatura , etc ...

      Ștergere
  52. daca testerul imi indica intreruperi cil 3 la un Smart 2000 , 600 cc , 450 . 168000 km , cu pornire corecta si aparitie întreruperilor dupa 30 de secunde , are rost sa înlocuiesc cele 6 bujii sau trebuie rectificata chiuloasa ( supape + scaune ) ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde ce a iesit la compresie ...

      Ștergere
    2. motorul a fost facut de curind , cel putin asa afirma vechiul proprietar . ma gindeam sa incerc cu bujiile intai , dar ma surprinde ca pornesta la rece in trei pistoane si functioneaza corect timp de citeva zeci de secunde . ar putea sa fie ceva de la bobina nr 3 ?

      Ștergere
    3. Pai vechii proprietari afirma multe ,...., dar de cele mai multe ori reparatiile sunt facute low cost si evident prost, cand se stie ca masina va fi vanduta ,..., ar putea fi :compresia , o bobina , fisele , bujiile , cablajul/instalatia motor , mufarea pe meg , de ce nu un injector , etc ,..., trebuie sa luati in calcul ca trebuiesc efectuate verificari inainte de a da un verdict la genul acesta de probleme .

      Ștergere
  53. Salut.am si eu un smart fortwo 799 cdi si de cateva zile mi sa aprins martorul de bujii si nu pe mai tureaza.parca ar fi limitat la 2500-3000de ture.stie careva ce o fi apucato?mentionez ca egr este anulat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi shut-off valve pe un star si fa testul de retur injectoare ...

      Ștergere
  54. Buna ziua. Iau in calcul sa achizitionez un Smart cu motor de 600cmc pe benzina, an fabricatie 2001 cu doar 100.000 km ( zice actualul propritar care abia l-a inmatriculat, ITP valabil pana in 2018, si pe care il vinde ca pleaca din tara ). O fi avand 100.000 km doar pe o roata. Ce ar trebui sa verific mai un detaliu sa nu fiu nevoit sa accesez un credit pentru reparatii? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ..., verificarile standard ... diagnoza electronica cu MB star, test compresie , test gaze/noxe la o statie ITP (eventual chiar verificari frane si articulatii directie), verificare de drum , etc

      Ștergere
  55. Buna ziua. Am si eu un smart 0.8 cdi din 2000. Il am de 4 ani si n-am avut probleme majore. Am schimbat actuatorul si am reconditionat turbina. De cateva saptamani, de cand a scazut temperatura, porneste foarte greu. La prima cheie da sa porneasca, dar se opreste dupa cateva incercari. La a doua cheie cam la fel, de-abia la a treia cheie porneste. L-am scos din service acum 3 zile, iar cei de-acolo spun ca au verificat pe rand cam tot ce stiau ca poate fi cauza (bujii, bobina, pompa de motorina, pompa de inalta, furtun motorina, retur injectoare, nu trage aer). Mi-au zis sa merg cu el asa pana pica de tot ca sa vedem ce poate fi de vina. I-am schimbat si bateria, am crezut ca e de-acolo, dar nu are legatura. Va intreb ce ar putea fi? Va multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alin sa stii ca prezenta unei masini intr-un service nu inseamna neeaparat ca s-au facut toate verificarile necesare unei masini marca smart, trebuie sa iei in calcul ca masinile marca smart functioneaza la fel ca celelate dar sunt mai dificil de depanat si/sau diagnosticat , ...probabil au trecut peste problema ta, fa din nou verificari pe instalatia electrica si pe circuitul de injectie dar la un atelier specializat pe mercedes/smart intrucat cel mai edificator tester este MB star , cele mai edificatoare echipamente pentru verificare instalatiilor de injectie sunt cele facute de Bosch si lista poate continua

      Ștergere
    2. Multumesc frumos pentru raspuns. Eu sunt din Pitesti, iar daca nu-i dau de cap, am sa gasesc o modalitate sa ajung la dvs. la Galati.

      Ștergere
    3. Este ciudat ca in Pitesti sa nu gasiti un atelier capabil sa faca verificarile elementare pe instalatia CDI si cateva verificari de baza .

      Ștergere
  56. Salut.Am un Smart o.6 din 2oo1 si de câteva zile mi s-a aprins martorul motor. Am un elm 127 si îmi dă eroarea PO133, o sterg Dar în aprx. 1ookm reapare. Care ar fi cauza? Si încă ceva , când staua semafor fluctuează relantiul. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema ta este de natura mecanica , trebuiesc facute o serie de verificari si investigatii pentru a identifica problema

      Ștergere
  57. Mulțumesc . Deci nu e Sonda lambda?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sonda lambda , așa zisa Sonda de oxigen dacă este defectă generează eroarea în Maxim 10 minute de la pornirea motorului în nici un caz la 10-50-100 km si pe deasupra ai fluctuații la ralanti , fapt care ne duce cu gândul la : injecție defectuoasă , reglaj aer defectuos , scânteie cu întreruperi , compresie inegală , distribuție devansata/avansata , rotație arbore excentrica datorită uzurilor si lista poate continua , problema dvs se va agrava dacă nu se face diagnosticarea corecta la timp.

      Ștergere
  58. După ce i-am pus o soluție de curățat injectoare nu sa mai aprins becul si ni ci relantiul nu a mai fluctuat. Dar mai am o întrebare, cum fac sa îmi arate km. totali cand e motorul pornit ca îmi arată doar niste liniute ---------, cu motorul oprit arată. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va trebuie anumite echipamente pentru sincronizarea cu noul ceas de bord ( daca va apar liniutele pe bord a fost inlocuit bordul cu unul SH) , de principiu mai simpluar fi cu bun bordul vechi defect si schimbat eprom-ul de pe unul pe altul ...

      Ștergere
  59. Bună ziua. Am cumparat de curand un Smart Roadster Coupe(benzina 0,7, 2005, 160 000 km) care are cateva probleme. Citind pe internet am ajuns la concluzia ca sunteti cel mai in masura sa ma ajutati la rezolvarea problemelor. La bord apare o eroare (martor luminos). Testat a reiesit P2048, senzor care monitorizeaza nivelul de oxigen defect sau cablajul intrerupt. La plecarea de pe loc trage cam slab iar presiunea indicata la bord nu trece de 1 bar indiferent cum il accelerez. Ce ma sfătuiți sa fac? Mulțumesc anticipat 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Remy , în primul rând judecând după eroare, diagnoza este făcută cu un echipament multimarca iar o diagnoza completa eventual chiar dinamica cu function test pe echipamente puteți face doar cu MB star , genul dvs de problema poate surveni din mai multe motive ...cum ar fi : circuit wastgate ( celula bypass , wastgate, tubulatura vacuum , etc) , turbosuflanta ( în rare cazuri se fisureaza galeria si se blochează pârghia knob) , tubulatura neetansata , unitate clapet cu blocaj sau murdara, tubulatura postclapet fisurata sau ieșită ,.... si lista poate continua ... trebuie făcute niste verificări mai amănunțite pentru a identifica problema propriu-zisa

      Ștergere
    2. Va mulțumesc! Banuiesc ca doar la Smart port sa fac acea testare...

      Ștergere
    3. La reprezentanta și dacă sunteți din zona Galați-Braila la noi

      Ștergere
    4. Ar fi fost perfect sa fiu măcar in România. Sunt la Stuttgart din păcate și va fi dificil să identific un service de incredere. La MB dacă o voi repara o să dublez prețul masinii și nu sunt sigur dacă merita. Intre timp am facut schimbul de ulei si m-am trezit ca la solicitari mai mari il arunca pe la joja. Sunt intr-o cumpănă. Ce imi sugerați să fac? Deocamdată e pe dreapta... :(

      Ștergere
  60. Buna seara am si eu urmatoarea problema la smartul meu. Daca depasesc viteza 75 km /h, nu mai trage motorul cum trebuie, cred ca nu mai intra turbina. Si daca scot borna de la baterie isi revine. Am pus calculatorul pe masina si imi da eroarea 11 presiune variabila. Daca streg eroarea masina merge bine pana in 75 /h apoi dupa aceasta viteza apare la fel eroarea 11 presiune variabila. Precizes ca este smart for two 600 cm benzina din 2000. De la ce poate sa fie? Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Problema dvs poate surveni din o multitudine de motive , în primul rând faceți diagnoza cu MB star și faceți verificări dinamice ale valorilor și parametrilor de lucru a echipării de pe mașină , trebuie să existe un motiv pentru care Masina intra in Safe Mode , problema este că smarturile intra in Safe din o multitudine de motive și nu va pot da un răspuns concret fara să văd masina

      Ștergere
  61. Cred că am dat de belea! Azi dimineață când sa plec cu Smart-ul meu am văzut că scoate mult fum , Dar am crezut că e cu abur ca era frig -13 grade. Dar pe drum am văzut că scoate ca o locomotivă. Am făcut un drum de 1 km si m-am întors, când am văzut în locul unde fusese parcata o pată mare de ulei si pe drum mersesem cu uleiul picurând. Uleiul tind să cred că a curs pe la Joja. Am pornit o mai târziu nu mai scotea fum, am plecat cu ea după 2oom a început din nou să scoată fum albastru si nu mai avea putere. Precizez ca pana azi nu scotea gram de fum si te "ținea in scaun" . Care sa fie probloblema segmentul sau turbina. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  62. Încă ceva, masinuta nu consuma ulei

    RăspundețiȘtergere
  63. Pentru genul asta de simptome se fac o sumedenie de verificări , cum ar fi compresie , verificare fizica turbo , etc ...Iar faptul că mașina nu consuma ulei asta nu înseamnă că nu poate baga benzina in ulei , deja problema trebuie investigata fizic , eu nu va pot da un sfat concret fara să văd masina și fără să fac verificări tehnice amănunțite ...

    RăspundețiȘtergere
  64. Salut . Am un Smart din 2003 0,7 benzina.La plecarea de pe loc in momentul cand trebuie schimbata viteza in treapta superioara(1 in 2) ,dar si invers ,la incetinire cand schimba singur din treapata 2 in treapta 1 ,simt o trepidatie usoara in pedala .Care ar putea fi cauza?Multumesc .

    RăspundețiȘtergere
  65. Trepidatia se mai simte si daca merg la relanti in ambele trepte 1 si 2

    RăspundețiȘtergere
  66. D-ule Dragos este posibil "trepidatia" sa fie generata de o debraiere tarzie a actuatorului de ambreiaj , din nedericire fara sa aud/vad despre ce este vorba nu va pot da solutia exacta , dar puteti verifica ansamblul de cuplaj

    RăspundețiȘtergere
  67. Actuatorul defect ar putea creea aceasi problema si cand merg in treapta 1 fara a dori sa schimb viteza in 2? multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Manifestarile actuatorului care urmeaza sa cedeze sunt multiple , eu nu va pot spune sigur ce defectiune aveti intrucat eu am doar o ipoteza raportata la descrierea simptomelor , fara o diagnoza si o serie de verificari imi este imposibil sa va dau o solutie concreta , acest blog expune probleme si solutii comune raportate la o simptomatica , dvs doriti o diagnoza online , lucru care este imposibil sa il fac .

      Ștergere
  68. Buna ziua Am si eu un Smart 0.8 cdi din 2000 lam oprit si lam lasat vreo 2 saptamani fara sal pornesc cand am vrut sal pornesc nu lam mai putut scoate fum negru da sa porneasca dar nu porneste am schimbat bateria pe el am pus electromotor nou am schimbat bujiile ,iam facut diagnoza mi sa spus ca lucreaza tot in parametri am luat injectoarele si leam dus la verificat mi sa spus ca sun ok dar nu porneste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D-ule Cristi , Ca un motor de smart 799 CDI sa porneasca are nevoie de cateva elemente esentiale 1) motorul trebuie sa aiba compresie 2) sa lucreze injectia 3) electronica necesara sa fie operationala ( senzor arbore , regulator presiune, etc) ....practic un motor diesel care nu porneste dar scoate fum negru poate sa aiba motorina ( de unde si fumul negru) dar poate sa nu aiba compresie , sau temporizarea injectie sa nu lucreze corect ...ar trebui sa ajungeti la un atelier specializat pe marca

      Ștergere
  69. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  70. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  71. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  72. Bună din nou �� Cineva a incercat sa ma ajute cu înlocuirea fiselor la bujii pt Smart 452. In tot procesul acela care ar fi trebuit sa fie simplu s-a ajuns la demontarea rampei de alimentare sau admisie si a furtunaselor de la vacuum. Acum nu mai gasesc locul montarii furtunaselor. Dacă imi puteți scrie cateva indicații ar fi excelent. Eventual o singura fotografie cu partea aceea a motorului si cu acele furtunase montate. Dacă este cazul folosiți va rog adresa jurj.remus@gmail.com. Vă mulțumesc anticipat și promit că in momentul în care voi fi in România trec pe la dvs cu masinuta pt o evaluare. Am Smart Roadster 452 0.7 82cp din 2005.

    RăspundețiȘtergere
  73. Buna ziua! Am si eu o prob la smart masina are 160000 km din 2004 motor de 599,mi se opreste motorul in mers,cateodata daca o accelerez porneste la loc.alte dati trebuie sa stau cam 5 min pana porneste iar... pe langa toate astea pierde ogramada de ulei. Am schimbat tot ulei,bujii,filtru de benzina si garnitura de la baia de ulei dar nimic .... aveti vreo idee de ce se opreste?

    RăspundețiȘtergere
  74. Am si eu o problema la un smart din 2001 0,8 diesel in mers dupa ce apa ajunge la 80 de grade se aprinde martorul defectiune motor si se opreste, daca e lasat sa se raceasca cat de cat cam 10 miin porneste merge ce merge si iar se opreste. Intrebare e de ce se intampla asta si cam ce trebuie schimbat ?

    RăspundețiȘtergere
  75. Buna, Smart fortwo 2001 benzina, azi era trafic ingreunat de un accident si am mers cu viteza 1 o bucata de drum, de cate ori reporneam de pe loc nu mai intra in viteza si se auzea un bubuit si trepida tare masina, s-a intamplat de vreo sase ori pana s-a eliberat traficul, dupa in celelalte viteze nu am mai avut probleme. Ce poate fi, o singura data s-a aprins becul cu triunghi galben?

    RăspundețiȘtergere
  76. Am una smart fortwo care are o problem a. O pornesc motorul merge pana cand ajunge la 8o de grade dupa care motorul se opreste . Il las sa se raceasca 20 de minute si porneste din non. E una smart 800 cdi din 2002 . Ce are?

    RăspundețiȘtergere